1394-02-14 09:03
3815
0
14185
به پاس گرامیداشت مقام معلم؛

گفتگویی خودمانی با قدیمی ترین معلم رامیان و پدر معنوی استاندار گلستان + تصاویر

قدیمی ترین معلم رامیانی و پدر معنوی استاندار گلستان در حالی هشتادمین بهار عمر خود را سپری می کند دست از کار و تلاش برنداشته و به به کشاورزی نیز مشغول است.

به گزارش گلستان ما به نقل از گل رامیان، بعد از پرس و جو در خصوص قدیمی ترین معلم در رامیان و اطلاعاتی که بدست آوردم بدون وقت قبلی به سراغش رفتم، جلوی در منزلش بر روی یک صندلی نشسته بود و از گرمای خورشید استفاده می کرد و نیز در حال تماس تلفنی بود که با سلام و معرفی خودم تلفن همراهش را کنار گذاشت و با رویی گشاده من را به منزلش دعوت کرد.

"محمدبای" قدیمی ترین معلم رامیان، هشتادمین بهار عمر خود را که ماحصل آن تعداد 8 فرزند است و 6 فرزندش به شغل شریف معلمی را انتخاب کرده اند.

وی می گوید: به دانش آموزانم همیشه توصیه میکردم که در کنار کار، درس را هم ادامه دهند، چون در آنزمان پسران در کنار پدر مشغول به کار می شدند و درس را ادامه نمی دادند.

این معلم قدیمی رامیانی ادامه می دهد: در سال 1358 (یکسال بعد از انقلاب اسلامی(به گفته خودش)) بازنشسته شدم و به دخترانم همیشه انتخاب شغل معلمی را پیشنهاد می کردم.

moalemos1

تا کلاس ششم در رامیان تحصیل کردم و بخاطر نداشتن بیشتر از شش کلاس در رامیان، برای ادامه تحصیل و اخذ مدرک دیپلم به گنبد رفتم و در سال 1328 در آموزش و پرورش استخدام شدم.

حدود 16 سال تدریس در مقطع ابتدایی و 14 سال مدیر مقطع راهنمایی بودم و در کنار معلمی به کشاورزی هم مشغول بودم چون حقوق معلمی کفاف زندگی را نمی کند.

اولین حقوقش 300 تومان و آخرین حقوقش تا قبل از عید 700 هزار تومان بود ولی بعد از عید 900 هزار تومان شده است و همان لحظه فیش حقوقی اش را از جیب کت خارج کرد و به من نشان داد ولی به دلیل گذر زمان طولانی به خاطر نداشت که با اولین حقوقش چه کرده است.
وقتی میپرسم که آیا اطلاع داشتید که به عنوان قدیمی ترین معلم در رامیان هستید، پاسخ می دهد: خیر. البته قبل از من هم معلمانی قدیمی تری بودند اما فوت کردند.

وی از تعداد شاگردانی که تاحالا تربیت کرده است خبر ندارد ولی تعدادی از شاگردانش که الان مدارج عالی تحصیلی دارند را گفت، از جمله دکتر "حسن صادقلو" استاندار گلستان، دکتر"غلامرضا بای" پزشک عمومی رامیان، مرحوم "حضرتقلی سعیدی" معلم رامیانی، حاج "محمدرضابای" مداح معروف رامیانی .

از این معلم پیشکسوت رامیانی خواستم از دوران دانش آموزی استاندار بگوید، و اینچنین می گوید: حاج "حسن صادقلو" دانش آموز بسیار مودب و یکی از شاگردانم در مقاطع سوم و پنجم ابتدایی بود. در درس ریاضی متوسط و در تاریخ و جغرافیا خوب بود.

هنگام خداحافظی در حیاط منزلش گل های زیادی دیدم و از او پرسیدم رسیدگی این گلها با چه کسی است، گفت : به گل و گیاه علاقه دارم و اوقات فراغتم در منزل را با گل ها سرگرم هستم، و با گرفتن عکسی درکنار گل هایش از او به خاطر اینکه وقتش را در اختیارمان گذاشت تشکر و سپس خداحافظی کردم.

moalemos2

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.