1397-04-21 19:13
1494
0
55128
عصر امروز پنجشنبه؛

مسجد جامع ساری در آتش سوخت + گزارش تصویری

مسجد تاریخی جامع ساری که به دوران قاجار مربوط می شود، امشب دچار حریق شد.

به گزارش گلستان ما به نقل از بلاغ، عصر امروز مسجد جامع ساری واقع در مرکز شهر ساری دچار حریق شد. آتش سوری به گونه ای بود که آتش از سقف و پنجره‌های مسجد جامع ساری زبانه می‌کشد.

بر اساس این گزارش نیروهای آتش‌نشانی ساری بعد از سه ساعت تلاش آتش نشانان به صورت کامل اطفا شده است و گفته می‌شود علت آتش‌سوزی به احتمال فراوان ناشی از اتصالات کابل‌های برق بوده است.

کلانتری مدیرعامل سازمان آتش‌‌نشانی شهرداری ساری درباره جزئیات این حادثه، بیان کرد: با توجه به اینکه سقف منازل و اماکن تجاری مجاور مسجد جامع از چوب بود در حال پیشگیری از سرایت آتش هستیم. در حال تخلیه برخی از منازل مسکونی مجاور برای از جمله کوچه خسرویه برای ایمنی بیشتر هستیم.

بنا به اعلام عباسعلی رضایی فرماندار ساری به دلیل اینکه آتش‌سوزی قبل از موقع نماز بوده است؛ احتمال اینکه کسی در این آتش‌سوزی در مسجد حضور داشته و دچار صدمه جانی یا فوت شده باشد؛ بعید به نظر می‌رسد.

یکی از مغازه‌داران مجاور مسجد که به نام فروشگاه ریحانه در اطراف مسجد دارای مغازه است درباره وقوع حادثه گفته؛ در ابتدا دود سفیدی از مسجد مشاهده کردم و بلافاصله به آتش‌نشانی اطلاع دادم اما نیروهای اطفای حریق با تاخیر حدود نیم ساعته به محل حادثه رسیدند.

بنا به مشاهدات خبرنگار بلاغ، 100 درصد آتش اطفا شده است ولی دود سفید همچنان در محل آتش‌سوزی دیده می‌شود. برای تعدادی از نیروهای اطفای حریق مشکل تنفسی ایجاد شده است و اکسیژن‌گیری با کپسول را برای لحظاتی انجام می‌دهند و باز برای اطفا اقدام می‌کنند نیروهای امدادی هلال‌احمر نیز همپای آتش‌نشانان برای اطفای حریق کمک می‌کنند.

نیروهای امدادی از چهار شهر استان به شهر ساری مستقر شدند و بنا به مشاهدات حدود 30 باب مغازه در این حادثه طعمه حریق شده است.

استاندار مازندران با حضور در مسجد جامع ساری و بازدید از روند اطفاء حریق : در قالب یک برنامه زمانبندی و با تمام قوا مسجد جامع ساری به عنوان یک اثر ماندگار تاریخی و میراثی بازسازی و احیا می‌شود.

در ادامه تصاویر ایسنا از این آتش سوزی را مشاهده می کنید.

Sari 1

Sari 1

Sari 1

Sari 1

Sari 1

Sari 1

Sari 1

Sari 1

Sari 1

Sari 1

Sari 1

Sari 1

Sari 1

Sari 1

Sari 1

Sari 1

Sari 1

Sari 1

Sari 1

Sari 1

Sari 1

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.