1396-01-25 04:09
1914
0
37768

تصاویر/ مراسم اعمال ام داوود در مسجد جامع کردکوی

گفتنی است؛ اعمال ام داوود عصر روز پنجشنبه باحضور معتکفین در مسجد جامع شهر کردکوی قرائت شد.

به گزارش گلستان ما به نقل از رادکانا؛ فروردین ماه امسال فرصتی بهاری فراهم شد تا در خلوت دعا و نیایش و در باران رحمت الهی روحمان را صیقل و جلا دهیم و غبار و تاریکی ها را از دل بشوییم.

يکی از راه های عاشقی و بندگی عبادتی است به نام اعتکاف که ارزش فوق العاده ای دارد و به تعبیری می توان از آن به معجونی از عبادت ها نام  برد چون اعتکاف مخلوطی از چند عبادت بسیار قوی می باشد که بخش اعظمی از نیاز های روح را تامین می کند.

در این معجون عبادی موادی همچون نماز قرار دارد که در روایاتی بسیار زیبا از مولی متقیان وارد شده است که ایشان فرمودند: «نماز شستشو دهنده  گناهان است، نماز قلعه و دژ محکمی است که نماز گزار را از حملات شیطان حفظ می‌کند».

مواد دیگر این معجون حضور در مسجد، دعا و عمل ام داوود و روزه است، آن هم روزه در ایام البیض ماه رجب که در روایتی از نبی گرامی اسلام وارد شده است که ایشان فرمودند: «هر کس سه روز از وسط ماه رجب را روزه بدارد و شب هایش به نماز شب قیام کند از دنیا رحلت نمی کند مگر با توبه نصوح».

کمترین زمان برای اعتکاف سه روز است و این سه روز فرصت مناسبی است تا انسان در گریز از هوای نفس و در راه اُنس با معبود خلوتی کند و در تنهایی نهال تفکر را در وجود خود شکوفا سازد و به وسیله آن نقاط ضعف و قوت خود را بشناسد و خانه دل را مصفای حضور خالق هستی بخش سازد و ره صد ساله را یک شبه طی کند همان گونه که در روایات بسیار زیبایی رسول اکرم فرمودند: «یک ساعت تفکر بهتر از 70  سال عبادت است».

اعتکاف مدرسه اخلاق و معنویت است و کسانی که توفیق درک این سنّت مهم را پیدا می کنند، حیات دینی خود را خواهند یافت و سبک زندگی  آنها دینی و خدایی می شود.

خوشبختانه چندین سال است که اقبال مردم به این سنّت معنوی افزایش یافته به گونه ای که شوق و عشق جوان‌ها به این مراسم عبادی حیرت‌‌انگیز شده و با فراهم شدن زمینه بسیاری توفیق حضور در مراسم اعتکاف را پیدا کردند.

زنان، مردان، جوانان و نوجوانان بسیاری از مدّتی پیش صف می کشند و نوبت می‌گیرند تا در مکانی معنوی همچون مسجد که خانه خداست، دل خاکی خود را با افلاکیان هم نوا سازند.

آری شور و اشتیاق به گونه ای است که هرسال بر تعداد مساجد محل اعتکاف در شهرستان کردکوی افزوده می شود.

گفتنی است؛ اعمال ام داوود عصر روز پنجشنبه باحضور معتکفین در مسجد جامع شهر کردکوی قرائت شد.

لازم به توضیح است؛ سنت حسنه اعتکاف امسال در 14 مسجد شهرستان کردکوی برگزار شد.

عکاس: صاحب کیانی

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.