1395-11-11 07:01
829
1
34427
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان:

بدون بانوان مبارزه با آسیب های اجتماعی ابتر می ماند

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان گفت: زنان در مبارزه با آسیب های اجتماعی به عنوان محور کانون خانواده و نقش موثر در اجتماع، اثرگذارترین قشر هستند و به اعتقاد ما حذف بانوان از این عرصه این مبارزه با ابتر می گذارد.

به گزارش گلستان ما ؛  کلثوم غفاری، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان در نشست با گروه رسانه ای فجر استان با اشاره به آیات شریفه قرآنی گفت: خداوند سرنوشت هیچ قومی را تغییر نمی دهد مگر اینکه خودشان بخواهند.

وی با تأکید بر عظمت انقلاب اسلامی، افزود: 38 سال قبل بدنبال روشنگری های حضرت امام(ره)د و مبازرات مردمی شاهد یک اعجاز بودیم، ملتی خواهان تغییر شد و با دست خالی در مقابل رژیم تا دندان مسلح پهلوی دست به انقلاب زد و رژیم 2500 ساله شاهنشانی را به نظامی اسلامی از نوع جمهوری تبدیل کرد.

غفاری تأکید کرد: ملت ایران در طول این 38 سال با فراز و نشیب های زیادی روبرو شد مانند ترورها، جنگ های قومی، حمله نظامی به طبس، دسیسه های بیشمار و همچنان ادامه دار فرهنگی، تحریم اقتصادی و جنگ تحمیلی 8 ساله؛ اما مردم در مقابل همه این مشکلات ایستادگی کردند و انقلاب را در سن 38 سالگی به جایگاهی رساندند که در تمامی زمینه ها در سطح جهانی حرف برای گفتن دارد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان، نقش زنان را در اقتدار انقلاب اسلامی غیرقابل انکار خواند و تصریح کرد: استان ما نیز سوای از مقوله بانوان کشور نیست، حرکت هایی که از ابتدای انقلاب شروع شده روز بروز پررنگ تر و جدی تر می شود و بانوان نسبت به مسائل فرهنگی اجتماعی و اقتصادی حساس تر می شوند.

وی با بیان اینکه هدف ما در دفتر بانوان و خانواده این است که جایگاه بانوان را ارتقا داده و مسائل اجتماعی را در جهت توانمندسازی به آنها آموزش دهیم، گفت: با توجه به نقش زنان در خانواده و شکل گیری شخصیت انسانها در جامعه معتقد هستیم که مبارزه با آسیب های اجتماعی بدون نقش زنان ابتر و ناقص می ماند.

بانوان باید در چشم انداز 1404 دخالت کنند

غفاری با اشاره به چشم انداز 1404 نیز ابراز کرد: معتقدیم بانوان با جمعیت 50درصدی در اجتماع حتما بابد در این چشم انداز دخالت کنند و کشور را در عرصه های مختلف یاری برسانند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان همچنین ایام الله دهه مبارک فجر را بهترین فرصت برای نشان دادن توانمندی و حضور زنان خواند  و ابراز کرد: بالغ بر 2هزار برنامه در فرمانداری ها و شهرستان ها و حدود یک هزار و 114 برنامه در دستگاه های اجرایی پیش بینی شده است که نمایشگاه توانمندی های زنان در عرصه های مختلف، همایش بانوان اهل سنت در کلاله در 13 بهمن و در بندرترکمن در 19 بهمن، همایش بانوان انقلابی در گنبدکاووس و گرگان و همایش حافظان قران کریم از آن جمله اند.

افتتاحیه نمایگشاه فرش دستبافت در شهرک صنعتی آق قلا،افتتاح مراکز نیکوکاری و مددجویی در کمیته امداد، نشست بانوان با نماینده ولی فقیه در استان، غبارروبی مزار شهدا و تجلیل از بانوان تاثیرگذار از دیگر برنامه هایی بود که غفاری به آن اشاره کرد.

خبرنگار : هادی علمدار

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.