1396-04-28 05:32
2027
0
41625
از سوی رئیس بازرسی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران؛

جزئیات حادثه تیراندازی در پادگان آبیک قزوین اعلام شد/ کشته و زخمی شدن دو سرباز گلستانی در این حادثه + تصویر

رئیس بازرسی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با تشریح جزئیات حادثه تیراندازی در پادگان آبیک گفت: سرباز ضارب دچار جنون آنی(سایکوز گذرا) شده است.

به گزارش گلستان ما به نقل از روابط عمومی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران امیر سرتیپ دوم علی سامانی به دنبال حادثۀ تیراندازی یک سرباز در یکی از مناطق نظامی استان قزوین، توضیحات تکمیلی را در اختیار رسانه‌ها قرار داد.

امیر سرتیپ ‌دوم علی سامانی ضمن ابراز تأسف، تسلیت و همدردی با خانواده‌های داغدیده و همچنین مجروحان حادثۀ اخیر، گفت: بلافاصله بعد از حادثۀ تیراندازی دو اقدام فوری و همزمان صورت گرفت که در اولین اقدام اعزام مجروحان با بالگرد مستقر در پادگان آبیک به مراکز درمانی بود.

وی افزود: با این کار که با همکاری بیمارستان شهید رجایی قزوین و بیمارستان ارتش صورت گرفت از تلفات و جراحات بیشتر مجروحان جلوگیری شد و در اقدام بعدی تیم‌هایی متشکل از متخصصان حوزه‌های روان‌پزشکی و بازرسی و سامانۀ فرماندهی تشکیل شد تا علل و چگونگی این حادثه در محل بررسی شود.

رئیس بازرسی نیروی زمینی ارتش افزود: ضارب در تاریخ اول دی ماه سال گذشته به خدمت سربازی اعزام می شود و پس از طی دورۀ آموزشی در یکی از پادگان‌های آماد و پشتیبانی نیروی زمینی واقع در استان قزوین مشغول به خدمت شده و قبل از حادثه در دو نوبت از مرخصی طولانی ‌مدت راه دور و کوتاه‌ مدت بهره‌مند شده است.

وی یادآور شد: تمام سربازان در بدو ورود به یگان‌های نظامی از جمله ارتش تحت معاینات پزشکی قرار گرفته و بعدازاحراز سلامت روحی و روانی متناسب با سطح سلامت پزشکی، روحی و روانی در قسمت‌های مختلف به کار گمارده می‌شوند که سرباز یاد شده نیز با احراز سلامت روانی به یگان موصوف و امر نگهبانی اختصاص یافته و علاوه بر اینکه فردی با روابط عاطفی و اداری خوب بوده، محیط خدمتی وی نیز  شرایط عادی داشته است.

رئیس بازرسی نیروی زمینی ارتش با اشاره به اینکه سرباز ضارب در حین نگهبانی اقدام به تیراندازی کرده است یادآورشد: نامبرده هیچگونه مشکل خدمتی در زمان سربازی خود با دیگر سربازان و فرماندهان تا لحظه وقوع حادثه نداشته اما بررسی‌های اولیۀ پزشکی و بازرسی‌های دقیق از محل حادثه نشان می‌دهد ضارب احتمالا دچار جنون آنی (سایکوز گذرا) شده و با اسلحۀ در اختیار در اقدامی ناگهانی به سمت سربازان حاضر در آسایشگاه پاسدارخانه و هم‌خدمتی‌های خود که در حال استراحت بودند تیراندازی و بلافاصله نیز اقدام به خودزنی کرده است.

سرتیپ‌دوم سامانی افزود: با تلاش تیم‌های پزشکی، ضارب در حال حاضر زنده است و ریشه‌های این موضوع و دلایل احتمالی برون‌ سازمانی و اجتماعی این اقدام در دست بررسی است.

وی ادامه داد: برای ما از دست دادن سه سرباز موضوعی بسیار حائز اهمیت بوده و تاسف انگیز است و در راستای اجرای دستورات سلسله‌مراتب، بویژه فرمانده نیروی زمینی، ابعاد مختلف این حادثه در دست بررسی دقیق است.

رئیس بازرسی نیروی زمینی ارتش یادآورشد:ازلحظۀ بروز حادثه هرگونه اقدام لازم برای بهبود حال مصدومان باحضور فرماندهان ارشد مناطق در منطقۀ نظامی قزوین و بیمارستان صورت گرفته است.

امیر سرتیپ حیدری فرمانده نیروی زمینی با حضور در محل وقوع حادثه و همچنین عیادت از مصدومان، ضمن تسلیت به خانواده های سربازان عزیز با بازماندگان حادثه ابراز همدردی کرده و برای پی گیری موضوع تا حصول نتیجه قطعی دستور لازم و قاطع را صادر کرده است.
بر اساس آخرین اطلاع واصله، این حادثه سه تن از سربازان عزیز نیروی زمینی متأسفانه جان خود را از دست دادند و  ۶ مجروح حادثه نیز در حال مداوا هستند.

در این حادثه که عصر دوشنبه رخ داد سه سرباز کشته و ۴ نفر مجروح شدند که تحت عمل جراحی قرار گرفتند و در حال حاضر در بیمارستان بستری و تحت درمان قرار دارند.

طبق اعلام برخی منابع یکی از کشته ها اهل روستای اودک دوجی از توابع شهرستان علی آباد به نام رسول کر و یکی از زخمی ها ‌اهل شهرستان کلاله بنام میلاد صیادی از روستای زابلی محله قره شور است.

photo 2017 07 19 10 05 52

عکس: کانال زرین نامه

انتهاي پيام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.