1396-09-12 17:45
700
0
47350
با شرکت تیم های کوهنوردی شرق گلستان برگزار شد؛

کارگاه ورزشی با حضور اسطوره کوهنوردی ایران در گنبدکاووس/ تصاویر

عظیم قیچی ساز اسطوره کوهنوردی ایران با حضور در جمع کوهنوردان گنبدی وشرق گلستان در کارگاهی یک روزه شرکت کرد و سپس با همراهی گروههای کوهنوردی مسیر باقر آباد رامیان تا پناهگاه پشمڪی قلعه ماران به صعود ارتفاع پرداخت.

به گزارش گلستان ما به نقل از قابوس نامه، گروههای کوهنوردی در گنبدکاووس چندی است که با توجه به ظرفیت طبیعی که در شرق گلستان وجود دارد، فعالیت آنها افزایش پیدا کرده است و به جمعیت آنها روز به روز افزوده می شود که نیاز به افزایش حمایت ها از این استقبال مردم از ورزش کوهنوردی دارد. در این راستا ورزشکاران کوهنوردی گنبدکاووس در اقدامی جالب با دعوت از عظیم قیچی ساز پرافتخارترین کوهنورد کشور، طی مراسمی با تجلیل از وی، در همایشی از تجربیات وی در زمینه کوهنوردی استفاده کردند.

عظمی قیچی ساز متولد شهریور سال ۱۳۶۰ در محله لیل آباد شهر تبریز است. او تنها هیمالیانورد ایرانی است که موفق به صعود ۱۴ قله‌ی بالای ۸۰۰۰ متر در جهان شده و توانسه پرچم کشورمان ایران را در باشگاه هشت‌هزارمتری جهان به اهتزار درآورد.

همچنین در این کوهنوردی خانم پروانه کاظمی نیز حضور داشت و او تنها زن ایرانی است که به صورت مستقل چندین قله هشت هزار متری جهان را فتح کرده و نخستین زن در جهان است که در طول یک فصل، صعودی موفقیت‌آمیز به دو قله اورست و لهوتسه داشته است.

qaboosnameh 1

qaboosnameh 1

qaboosnameh 1

qaboosnameh 1

qaboosnameh 1

qaboosnameh 1

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.