1396-06-09 10:20
1675
0
43471
رنجبر : فلسفه تشکیل شیلات پس جیست؟

انتقاد شدید پرورش دهنده قزل آلا آسیب دیده از سیل اخیر گلستان از شیلات گلستان + تصاویر

رنجبر بیان کرد : مدیرکل وقتی آمار  می دهد خوب مانور تولید ما را می دهد و برای خود بهره برداری می کند در حالی که کمترین توجهی به دردها و مشکلات ما بعنوان بخش خصوصی آبزی پروری ندارد.

به گزارش گلستان ما ؛ مهر علی رنجبر پرورش دهنده ماهی قزل آلا بخش خصوصی که در جریان سیل اخیر شهرستان علی آباد کتول در دهنه زرین گل آسیب جدی دیده در گفتگو با این پایگاه خبری به تشریح ابعاد این حادثه پرداخت .

او یکی از قدیمی ترین پرورش دهندگان ماهیان قزل آلا در دهنه ی زرین گل علی آباد کتول است که در شرایطی سخت به همراه همسر خود جهت امرار معاش و کمک به تولید داخلی ، اقدام به پرورش ماهی قزل آلا می کند که پس از سیل اخیر و خسارتهای وارده در آن مزرعه ، به شدت از عدم توجه مسئولین شیلات گلستان و سایر مسئولین گلایه می کند.

رنجبر با اشاره به خسارات وارده به مزرعه ی خود و مرگ ماهیان و بچه ماهیان با دلی پر خواستار توجه مسئولین کشوری و استانی به این حجم از خسارات شد ، خساراتی که به طور کلی مزرعه اش را مخروبه و غیر قابل استفاده کرده است.

او می گوید : در سیل گذشته (سال93) مدیرکل شیلات گلستان هیچ توجه و کمکی به خسارات مزرعه ی ما نداشت و هیچ سرکشی نیز از این مناطق انجام نداد در این سیل اخیر (دو هفته پیش) که خسارات ناشی از آن بسیار بیشتر از قبل بوده و تقریبا این واحد را فلج کرده و مدیر کل شیلات حتی یک سر به ما نزده و کاری هم برای ما انجام نداده است .

photo 2017 08 31 14 47 18

رنجبر بیان کرد : مسئولین وقتی آمار می دهند خوب مانور تولید ما را می دهند و برای خود بهره برداری می کند در حالی که کمترین توجهی به دردها و مشکلات ما بعنوان بخش خصوصی آبزی پروری ندارد.

این پرورش دهنده می گوید : مگر هدف اصلی شیلات تولید و حمایت از تولید کننده نیست!؟پس چرا امروز ما بعنوان بخش خصوصی این وضع را داریم!؟بی توجهی تا جایی که حتی مدیر کل نمی آید تا تلفات و تعفن ماهیان تلف شده و گندیده را ببیند.

رنجبر بیان کرد :  چطور مدیر کل شیلات می تواند شب سر خود را با آرامش بر روی بالش بگذارد در حالی که زندگی ما به ویرانه ای مبدل شده است.

وی به شدت از رئیس سازمان شیلات ایران و مسئولین در این خصوص استمداد کمک می نماید و می گوید : اگر مسئولین کشوری به داد ما نرسند هرگز توان جبران خسارات را ندارند.

مهر علی رنجبر خطاب به مدیر کل شیلات گلستان می گوید : شما که اینقدر در شعار تولید و تولید کننده می گویید خب من تولید کننده ی بخش خصوصی بسم الله ، کمک بفرمائید! نه اینکه حتی در خصوص این سیل پر خسارت حتی قدم رنجه نفرمایید تا مصیبت و گرفتاری ما را ببینید.

رنجبر اضافه کرد : شما بگویید که فلسفه ی اداره کل شیلات گلستان چیست!؟ مگر نه اینکه باید به فکر بخش خصوصی باشد!؟ در حالی که حتی یکبار مدیر کل نیامده و به دردهای ما پرورش دهندگان بخش خصوصی رسیدگی نکرده است! اما در روزهای سامان خوب آمار تولید ما را در بوق و کرنا کرده است!

وی  از قابلیت افزایش تولید و پرورش مزرعه اش سخن می گوید و می افزاید : با این مدیریت پشت میز نشین چنین اتفاقی امکان ندارد.

او با دلی خسته و غم بار می گوید ما به بحث پرورش و تولید بعنوان یک تکلیف شرعی نگاه می کنیم از سوی رهبری موظف و مامور به آن هستیم و معتقدانه نیز پای این تکلیف هستیم ، ولی اینگونه مدیریت ها و رفتارها ما را از ادامه ی مسیر خسته می کند و ما را نا امید می کند.

در پایان وی از وزیر جهاد و رئیس سازمان شیلات ایران و استاندار و رئیس سازمان جهاد گلستان عاجزانه می خواهد تا به بی مهری ها و بی توجهی های شیلات گلستان خاتمه دهند و برای جبران این خسارات چاره ای بیندیشند.

photo 2017 08 31 14 35 10

photo 2017 08 31 14 35 18

photo 2017 08 31 14 35 22

photo 2017 08 31 14 35 25

photo 2017 08 31 14 35 27

photo 2017 08 31 14 35 31

photo 2017 08 31 14 35 32

گفت و گو از  : مهدی عموزاد

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.