1396-06-06 10:08
647
0
43302
رییس دانشگاه منابع طبیعی در آیین همایش علف هرز:

بخشی نگری و نداشتن نگاه جامع، مشکل اصلی مدیریت کشاورزی است

رییس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی در آیین همایش علوم علفهای هرز در گرگان گفت: ریشه چالشها و مشکلات عدم درک درست از مسائل و جدا در نظر گرفتن آنها از هم می باشد در حالی که باید نگاه جامع به مسائل داشته باشیم.

به گزارش گلستان ما به نقل از دانشجو سلام؛ رییس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان در هفتمین همایش علوم علف های هرز ایران گفت: این همایش فرصتی  تا به بررسی مشکلات بخش کشاورزی خصوصا در بخش مدیریت آن بپردازذ.

علی نجفی نژاد گفت: کشاورزی سهم مهمی در تولید و اشتغال دارد و همچنین به دلیل  بهره برداری از منابع آب و خاک نیز در چالش های زیست محیطی تاثیر گذار است چرا که  این بخش مصرف کننده عمده سم و کود است.

وی افزود: فعالیت کشاورزی بخش عمده در گازهای گلخانه ای و تغییر است.

وی افزود: با وجود تلاشهای انجام شده در برطرف نمودن چالشهای کشاورزی اما همچنان با وجود بحران در این بخش مواجهیم.

رییس دانشگاه علوم کشاورزی تصریح کرد: به نظر ریشه این چالشها و مشکلات عدم درک درست از مسائل و جدا در نظر گرفتن آنها از هم می باشد در حالی که باید نگاه جامع به مسائل داشته باشیم.

نجفی نژاد گفت: مسائل و مشکلاتی که به سراغ بخش کشاورزی می آید همگرا می باشند اما سیاستهای پیش گیری در آن واگرا می باشد.

رییس دانشگاه منابع طبیعی گرگان به سابق دانشگاه هم اشاره ای کرد و گفت: این دانشگاه در 10مهرماه 1366 با جذب 22 دانشجو در رشته جنگل در سطح کاردانی آغاز به کار کرد .

وی گفت: این مرکز که ابتدا صرفا برای آموزش کارشناسان تاسیس شده بود با فعالیتها ی گسترده توانست به دانشگاه کار آفرین و نسل سومی تبدیل شود.

وی گفت: در این دانشگاه مراکز پژوهشی گسترده در رشته های مختلف کشاورزی وجود دارد و رابطه  دستگاههای اجرایی با این پژوهشکده ها ی دانشگاهی می تواند برای ارتقاء  و موفقیت  هر چه بیشتر آنها موثر باشد.

انتهاي پيام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.