1396-06-04 08:17
952
0
43185
برکناری شهردار گرگان و یک تحلیل؛

رای لیستی به معنای دیکتاتوری صادقلو نبود

به سادگی نمی توان پذیرفت لیستی که با نام پرطمطراق شهردار گرگان توانست از مردم رای اعتماد بگیرد صادقلو را برکنار کرده باشند.

به گزارش گلستان ما به نقل از پاسرو؛ خبر عدم رای اعتماد اعضای جدید شورای شهر گرگان به شهردار پرطرفدار شهر یعنی حسین صادقلو به ظاهر همه را شوکه کرد اما به همین سادگی نمی توان پذیرفت که لیستی که بنام حامیان شهردار بسته شده یک دفعه در مراسم تحلیف میدان را خالی کند.

اعضای لیست حامیان شهردار نیک می دانند که پشت کردن به رای اعتماد مردم به معنای از دست دادن رای دوباره آنان است و ساده انگاری است اگر خیال کنیم که اعضای جدید این را نمی دانند مگر اینکه در این اقدام منفعتی برای مردم بشود تصور کرد.

هر لیستی که در هر انتخاباتی بسته می شود در خوشبینانه ترین حالت در وهله اول منفعت مردم در آن لحاظ می شود اگر این فرض را متصور شویم اقدام اخیر شورا در صورتی قابل قبول است که کفه منفعت مردم نسبت به کفه خواست صادقلو سنگین تر شود.

به بیان ساده تر رای لیستی مردم به حامیان صادقلو به معنای دیکتاتوری عمل کردن شهردار نیست کما اینکه اعضای این لیست نیز در مصاحبه های گوناگون بر همین اصل تأکید داشتند که حمایت ما از صادقلو به معنای خودسرانه و غیرکارشناسانه عمل کردن شهردار نبود.

قطعا مردمی که طرفدار شهردار هستند نیز اگر از شهردار خطا ببینند آن را نمی پذیرند البته فرض دیگری نیز محتمل است، محتمل ترین فرضیه به ذوق زدگی کانال های تلگرامی اصلاح طلبان مخالف صادقلو بر می گردد، هیچ بعید نیست رابطه ای بین خواست این گروه ها با تغییر رفتار اعضای جدید شورا تصور کرد.

باید منتظر ماند و دید در نخستین صحن علنی شورای شهر پنجم که عصر امروز برگزار می شود چه می گذرد و اعضای جدید چه پاسخی به مردم خواهند داد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.