1396-04-23 07:56
945
0
41428
امام جمعه بندرترکمن:

دولت دوازدهم وزرای جوان و بدون خوی اشرافی‎گری انتخاب کند/ دولت یازدهم بیشتر به‎دنبال مسائل سیاسی بود

امام جمعه شهرستان بندرترکمن با بیان اینکه ادعای استفاده از وزرای فراجناحی در کابینه غیرواقعی است، گفت: تاکنون همه دولت‎های ما جناحی وارد عمل شدند و به طور قطع دولت دوازدهم نیز فراجناحی نخواهد بود.

به گزارش گلستان ما، حجت‎الاسلام محمدصالح منصوری در گفت‎وگو با خبرنگار فارس، با اشاره به ضرورت ترمیم کابینه دولت دوازدهم، اظهار کرد: به طور قطع در تغییر کابینه دولت دوازدهم انتظاراتی وجود دارد و نسبت به دولت قبل باید وزرای با تجربه و جوان انتخاب کند.

وی با بیان اینکه آقای روحانی در دولت دوازدهم باید وزرایی را انتخاب کند که به دنبال ارزش‎ها باشند، گفت: متأسفانه در برخی از وزرا کمتر ارزش‎های اسلامی دیده می‎شود.

امام جمعه شهرستان بندرترکمن با تأکید بر اینکه از دیگر ویژگی‎های مهم برای چینش کابینه دوازدهم انتخاب وزرایی است که خوی اشرافی‎گری نداشته باشند، افزود: متأسفانه برخی از وزرای دولت کنونی جزو اشراف هستند به طور قطع کسی که از قشر اشراف است، نمی‎تواند اقدام مثبتی برای مردم انجام بدهد.

*فرسودگی دولت یازدهم مانع ارائه عملکرد خوب شد

منصوری با بیان اینکه جوان بودن وزرا از دیگر نکاتی است که آقای روحانی باید به آن توجه کند، یادآور شد: متأسفانه کابینه دولت یازدهم بسیار پیر بود طوری که برخی وزرا در جلسات چُرت می‎زدند که این فرسودگی موجب شد، نتوانند عملکرد خوبی ارائه کنند.

وی با اشاره به مسائل و محورهای مهم دولت دوازدهم، بیان کرد: در چشم‎انداز 20 ساله وظایف دولت ترسیم شده است، از طرفی یکی از مسائل مهم جامعه امروز ما اقتصاد است که در همین راستا مقام معظم رهبری امسال را سال «اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال» نامگذاری کردند.

امام جمعه شهرستان بندرترکمن متذکر شد: در صورتی که سرمایه‎های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران درست و به‎جا استفاده شود به طور قطع اشتغال بیشتری ایجاد و کشور از رکود خارج می‎شود.

منصوری با بیان اینکه دولت باید به مباحث فرهنگی بیشتر توجه کند، یادآور شد: امروز یکی از مباحث جدی که گاهی اوقات مقام معظم رهبری نسبت به آن گله‎مند هستند و در سخنرانی‎های خود به آن اشاره می‎کنند رسیدگی به مباحث فرهنگی است.             

* برجام انرژی بسیاری از دولت یازدهم گرفت / قطعاً دولت دوازدهم فراجناحی نیست

وی تصریح کرد: متأسفانه دولت دوازدهم آنطوری که باید به مسائل فرهنگی می‎پرداخت، نپرداخت و بیشتر به‎دنبال مسائل سیاسی بود، مسأله برجام انرژی بسیاری از دولت یازدهم گرفت طوری که دولت در بسیاری از موقعیت‎ها نتوانست به وظیفه خود عمل کند.

امام جمعه شهرستان بندرترکمن با اشاره به انتخاب نیروی‎های فراجناحی در دولت دوازدهم، بیان کرد: به طور قطع انتخاب نیروهای فراجناحی برای کابینه ممکن نیست چراکه دولت تصمیم‎گیرنده نخواهد بود و همیشه لابی‎ها و جریان‎های قدرت که در اطراف دولت وجود دارند در انتخاب وزرا تأثیرگذار هستند.

منصوری با بیان اینکه ادعای استفاده از وزرای فراجناحی در کابینه غیرواقعی است، خاطرنشان کرد: تاکنون همه دولت‎های ما جناحی وارد عمل شدند که در واقع این برای جامعه، اقتصاد و فرهنگ ما یک آسیب جدی است.

وی تأکید کرد: تاکنون هیچ دولتی نتوانست وزرای فراجناحی انتخاب کند، دولت یازدهم فراجناحی نبوده و به طور قطع دولت دوازدهم نیز فراجناحی نخواهد بود.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.