1396-03-05 15:02
1594
0
39506
به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر برگزار شد؛

تصاویر/ مانور استقامت و مهارت پرسنل اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گالیکش

به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر مانور استقامت و مهارت پرسنل اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گالیکش برگزار شد.

به گزارش گلستان ما به نقل از نیلکوه، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گالیکش در این آیین از کمبود 58 درصدی نیروی انسانی در این اداره خبر داد و گفت: بر اساس چارت سازمانی، این اداره بایستی 38 نفر کارمند داشته باشد ولی با تنها 16 نفر که کمتر از نصف نیروهای موردنیاز است، فعالیت می‌کند.

منصور ممشلی افزود: با توجه به وسعت 52 هزار هکتاری اراضی جنگلی و مرتعی شهرستان گالیکش و به‌ویژه وجود پارک ملی گلستان، توجه به افزایش نیروی انسانی ضروری است.

وی با اشاره به وقوع 38 فقره آتش‌سوزی در اراضی جنگلی و مرتعی گالیکش در سال 95 و خسارت دیدن 67 هکتار از این ناحیه، گفت: باوجود اطفای این تعداد حریق توسط نیروهای منابع طبیعی، نیروهای بومی و محلی و همکاری دیگر ادارات و نهادها و نیز راه‌اندازی پایگاه اطفای حریق در روستای تنگراه، این پایگاه هم با کمبود نیروی انسانی مواجه است.

ممشلی با اشاره به برگزاری مانور استقامت و مهارت کارکنان اداره منابع طبیعی این شهرستان در ارتفاعات خوجه صالح و تنگراه، اضافه کرد: این مانور روز گذشته باهدف ارتقای آمادگی جسمانی و فنی نیروها و ایجاد هماهنگی بیشتر بین آنان در انجام مأموریت‌های سازمانی برگزار شد.

وی تصریح کرد: پراکنش عرصه‌های جنگلی، حساسیت و بحرانی بودن منطقه ازنظر شرایط جوی، بادخیز بودن و کمبود رطوبت به لحاظ دوری از دریا و نیز مجاورت با پارک ملی گلستان به‌عنوان ذخیره‌گاه زیست‌کره، افزایش نیروی انسانی را به ضرورتی اجتناب‌ناپذیر تبدیل کرده است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان نیز در این مراسم گفت: گالیکش یک منطقه بحرانی ازلحاظ مخاطرات محیطی است.

سرهنگ کیانپور افزود: با توجه به نزدیک شدن زمان برداشت محصولات زراعی امکان حریق در عرصه‌های طبیعی بالاست.

به گفته وی برای مقابله با این پدیده ضمن درخواست مشارکت از مردم در جلوگیری از آتش زدن پسماندها محصولات زراعی آمادگی پرسنل اداره منابع طبیعی نیز یک اصل مهم است.

وی برگزاری مانورهای استقامت و مهارت را یک امر مهم در ایجاد این آمادگی‌ها اعلام کرد.

گفتنی است؛ مانور استقامت و مهارت نیروهای منابع طبیعی و آبخیزداری در چهار مرحله پیاده‌روی استقامتی به مسافت 10 کیلومتر از تنگراه تا ارتفاعات خوجه صالح، موقعیت‌یابی تجهیزات استتار شده در طبیعت، مکان‌یابی محدوده قطع درختان و حریق فرضی و مسابقه نصب چادر در قالب دو گروه برگزار شد.

nilkooh2421 1

nilkooh2421 1

nilkooh2421 1

nilkooh2421 1

nilkooh2421 1

nilkooh2421 1

nilkooh2421 1

nilkooh2421 1

nilkooh2421 1

nilkooh2421 1

nilkooh2421 1

nilkooh2421 1

nilkooh2421 1

nilkooh2421 1

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.