1395-12-04 16:34
2884
0
35604
وقتی پزشکان گمنام سوی بیماران می روند؛

تصاویر/ جهادگران سلامت در «کوچک استاجیق»

کاروان سلامت جمعیت هلال احمر علی آباد کتول طرح ویزیت رایگان را با هدف محرومیت زدایی پزشکی در روستای کوچک استاجیق این شهرستان اجرا کردند.

به گزارش گلستان ما به نقل از زرین نامه، جمعیت داوطلبان هلال احمر، سازمانی غیر انتفاعی است که در حوزه های امدادی و بشردوستانه خدمات دهی می کند.

این جمعیت دارای زیرشاخه های متعددی است که طیف گسترده‌ای از خدمات پزشکی، بهداشتی، آموزشی و امدادی را در بر می‌گیرد.

در همین راستا تیم پزشکی داوطلبین جمعیت هلال احمر علی آباد کتول، اولین کاروان سلامت خود را تابستان امسال به مرکزیت روستای باقر آباد بخش کمالان و دومین کاروان خود را به تازگی به روستای کوچک استاجیق بخش مرکزی این شهرستان اعزام کرده است.

رضا حاجیلری رییس جمعیت هلال احمر علی آباد کتول در گفت و گو با خبرنگار زرین نامه بیان کرد: تیم پزشکی داوطلبین هلال احمر شامل متخصص چشم، پوست، اطفال، جراح عمومی، دندان پزشکی، مامائی و پزشک عمومی است که در دومین طرح کاروان سلامت به اهالی روستای کوچک استاجیق و روستای اطراف آن، خدمات پزشکی می دهند.

وی اظهار کرد: در این طرح بیش از 400 نفر ویزیت و داروی رایگان دریافت کردند.

حاجیلری با اشاره به رفع محرومیت زدایی پزشکی در مناطق محروم علی آباد کتول، افزود: طرح کاروان سلامت داوطلبین هلال احمر به طور متوالی در سطح این شهرستان اجرا می شود.

یکی از اهالی روستا که حدود 70 سال سن دارد و برای ویزیت به ایستگاه هلال احمر آمده، به خبرنگار زرین نامه گفت: تاکنون چنین خدماتی به روستای ما نشده بود. با اجرای این طرح علاوه بر ویزیت، داروی رایگان هم دریافت کرده ام که از این بابت قدردان نظام جمهوری اسلامی و تیم پزشکی هلال احمر هستم.

نوجوانی دیگری که از ناراحتی چشم رنج می برد، پس از ویزیت به خبرنگار ما گفت: با توجه به مشکلات اقتصادی خانواده، نتوانستم درمان چشم هایم را به طور جدی پیگیر شود. با ارایه خدمات پزشکی جمعیت هلال احمر، سیر درمانم تسهیل شد.

پزشکان شرکت کننده در کاروان سلامت روستای کوچک استاجیق شهرستان علی آباد کتول در گفت و گو با خبرنگار زرین نامه، اظهار داشتند: با حضور خود در کاروان سلامت و نشاند لبخند رضایت مردم، از خدمات ارایه شده به آن ها، احساس خرسندی می کنیم.

این پزشکان خواستند گمنام بمانند.

karevansalamat1

karevansalamat1

karevansalamat1

karevansalamat1

karevansalamat1

karevansalamat7

karevansalamat8

karevansalamat1

karevansalamat1

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.