1395-11-30 18:46
1118
1
35458
یادداشت یک فعال فرهنگی دانشجویی:

از ریز گردهای اهواز تا ریز مغزهای گلستان

خوشا بحالتان نه به این معنا که ما از رنج شما در سروریم بلکه از این باب که اینجا مردمان شریف گلستان اسیر ریز مغزهایی هستند که ویژگیهای مشترکی با ریزگردها دارند و تفاوتی یگانه .

به گزارش گلستان ما ؛ گلستان مهد شیران و دلیران بزرگی است که هیچ گاه عزت و اقتدار خود را در هیاهوهای سیاسی و چالش های حزبی و جناحی به حراج نگذاشته و در طول تاریخ از زمان قابوس بن وشمگیرها تا میر فندرسکی و میردامادها هیچ گاه تن به ذلت بردگی فکری نداده بود.

گلستان سرزمین غیورمردان و شیر زنان رشید و آزاده ای است که هیچ گاه به رنگ و بوی پلید خودکامگی ها آلوده نشده بود.

اینها را برای آن به رشته تحریر درآوردم تا بگویم زادگاهم گلستان سرزمین گلهای همیشه بهار و مردمان همیشه صبور و مهربانش را به خوبی می شناسم و با افتخار ، پاکی فطرت گلستانی ها را بلند فریاد خواهم کرد.

اما این روزها سرزمین گلستان اسیر مدیرانی شده است که با خودباختگی تن به دلباختگی های سیاسی داده اند و ذلیلانه امضا بر مرقومه ای می زنند که خواستار برخورد با مردم انقلابی استان در بندرگز و علی آبادکتول است....

مردمانی از جنس بلور و آیینه که برای غبار نگرفتن آیینه پاکی انقلاب بار دیگر به صحنه آمدند تا شاگردان حلقه به گوش فتنه که بنا به رافت نظام و انقلاب قدرت حیات یافته اند فرصتی برای عرض اندام و خوش خدمتی به اربابان زر و زور و تزویر نکنند.

من یک گلستانی ام و به براداران و خواهران اهوازی ام در خوزستان شریف می گویم :

" خوشا به حالتان که اسیر ریزگردهایی شده اید که نفس کشیدن هایتان را سخت کرده است و چشمانتان را کم سو ... و خوشا بحالتان نه به این معنا که ما از رنج شما در سروریم بلکه از این باب که اینجا مردمان شریف گلستان اسیر ریز مغزهایی هستند که ویژگیهای مشترکی با ریزگردها دارند و تفاوتی یگانه .

" اشتراک شان با ریزگردها در این است که هر کجا باد بوزد تریبون و بلندگوی خود را بدان جهت فعال میکنند و حنجره را برای آن گروه و حزب پاره می کنند و تا جهت وزیدن باد تغییر کند به ناگاه نقابی دیگر بر چهره می زنند تا خود را به گروهی دیگر نزدیک نموده تا شاید آرای این سو را نیز به چنگ آورند.

اشتراک دیگرشان در غبار آلود کردن است اما نه غبار آلود کردن ظاهر و سیمای استان که غبارآلوده کردن ایستادگی ، عزت ، مردانگی و شرافت و غبار آلوده کردن دلهای مردمان شریف گلستان زمین به ویژه مادران شهدایی که سالهاست پای نهال انقلاب خون فرزندانشان را ریخته اند تا این درخت تنومند ریشه بدواند در این مرز و بوم.

اما تفاوتشان در جثه هاشان است که در اهواز ریزگردها جثه هایی ریز و اغلب ناچیز دارند اما اینجا در گلستان ریز مغزها با جثه هایی که از بیت المال و نان انقلاب حجیم شده و گاه در کادر دوربین ها هم جا نمی گیرند.

به هر تقدیر همه آنان که مردم انقلابی گلستان به ویژه بندر گزی ها و علی آبادی های شریف را به سخره گرفته ، تهدید کرده و یا به جرم حمایت از انقلاب و تاکید بر فرمایش رهبر فرزانه انقلاب مبنی بر حساسیت بر فتنه محکوم می کنند، بی شک ریز مغزهایی هستند که باید به درگاه لایزال توبه کرده و با بوسیدن دست مردمان گلستان زمین به آغوش ملت بازگردند.

پاورقی : روی سخن با عموم آنهایی بود که شمشیر از رو بر مردم می بندند و فراموش می کنند مردم گلستان ولی نعمتان آنهایند.

نویسنده : علی رامتینی فعال دانشجویی و فرهنگی

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.