1395-11-27 11:02
1366
1
35294
یادداشت؛

کنایه وزیر بهداشت را جدی نگرفتیم! / طرح‎های امیدوارکننده بهداشتی درمانی گلستان مسکوت ماند

با تغییر ریاست و روی کار آمدن تیم جدید مدیریتی در دانشگاه علوم پزشکی گلستان ظاهرا همه برنامه ها و مصوبات قبلی نیز تغییر یافته است. مسئولان جدید عنوان می کنند ایجاد فضاهای جدید درمانی خلاف قانون است و...

به گزارش گلستان ما، یکی از مخاطبان در یاداشتی نوشت:

سالهاست که مردم گلستان با توجه به کمبود شدید امکانات و فضاهای درمانی با مشکلات زیادی مواجه اند، اما ابلاغ طرح تحول سلامت که یکی از بندهای مهم آن بحث توسعه فضاهای درمانی و افزایش امکانات پزشکی بود، گلستانیها را به بهبود وضعیت سلامت استان امیدوار کرد.

در طی این چند سال پروژه هایی نظیر بیمارستان سوختگی گرگان، آنژیوگرافی و مرکز قلب سلیم، مرکز درمان ناباروری نهال، دستگاه شتابدهنده خطی، خرید و نصب تجهیزات پیشرفته جراحی مغز و اعصاب و جراحی چشم و ... نمونه هایی از دستاوردهای تحول سلامت در استان بود.

ولی بدلیل پاسخگو نبودن موارد ذکر شده مدیریت قبلی دانشگاه پروژه هایی نظیر احداث ساختمان جدید اورژانس 5 آذر، بیمارستان جدید کودکان گرگان، شهرک 55 هکتاری سلامت واقع در کریم آباد( شامل بیمارستان هزارتختخوابی، دانشکده ها و خوابگاه و...) را طراحی و برنامه ریزی نمودند که همگی ردیف اعتبار و مصوبه وزارت بهداشت را هم دارند.

اما به یکباره با تغییر ریاست و روی کار آمدن تیم جدید مدیریتی در دانشگاه علوم پزشکی ظاهرا همه برنامه ها و مصوبات قبلی نیز تغییر یافته است. مسئولان جدید عنوان می کنند ایجاد فضاهای جدید درمانی خلاف قانون است و توجیهات خودشان را این گونه بیان می کنند (بنا به جوابیه مشاور دانشگاه علوم پزشکی به خبرگزاری فارس: هزینه برای ساخت یا خرید زمین جهت احداث فضاهای درمانی جرم تلقی می شود!) در واقع مدیریت جدید دانشگاه این جمله مهم مقام معظم رهبری را فراموش کرده اند که فرمودند: بيمار جز رنج بيماری، دغدغه و رنج ديگری نداشته باشد.

همچنین از اظهارات شتاب زده مدیریت جدید اینطور برداشت می شود که ایشان تنها هم و غم خود را معطوف به رسیدگی حقوق و معوقات کارکنان محترم دانشگاه و جلب رضایت این عزیزان نموده اند و مردم را در برنامه های خود فراموش کرده اند.

در همین رابطه، ما در پاسخ به مسئولان محترم دانشگاه علوم پزشکی گلستان باید عرض کنیم شما هر چه در زمینه توسعه فضاهای درمانی از قبیل خرید زمین و استقرار تجهیزات و ... صرف کنید نه تنها هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری جهت رفاه حال بیماران و سلامت مردم محروم این استان است. و اگر به این موارد معتقد نیستید بهتر است مدیریت دانشگاه را به مسئولان واجد شرایط واگذار کنید.

و در پایان نیز باید عرض کنیم مقصر اصلی این وضعیت کسانی هستند که در ماجرای تغییر ناگهانی ریاست دانشگاه قدرت جلوگیری این امر را داشتند ولی سکوت کردند و همینطور بازنده اصلی این ماجرا نیز مردم محروم گلستان می باشند.

و این کنایه وزیر بهداشت در سفر اخیر خود به استان را یادآورم می شویم که گفتند: اینکه نتوانسته‌ایم از دانش و مهارت و فرصت‌های موجود استفاده کنیم از کم‌توجهی و کم‎عرضگی امثال بنده است./عدالت خواهان

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

میرفشار

بله... اگه اخوی شما هم کارمند مجموعه شما بود قطعا اولویت را به حقوق کارکنان اختصاص میدادید....

0
0
پاسخ
1395-11-27 19:04

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.