1395-11-15 18:31
1417
0
34697
به مناسبت روز پرستار؛

گفت‎و‎گویی خواندنی با پرستاری که هیچ گاه بازنشست نمی‎شود/ 25 سال پرستاری از همسر با صبر زینبی

پرستار 48 ساله زاهدانی گفت : اضافه کاری های پرستاران به دلیل کمبود نیروی پرستار اجباری و زیاد است واین باعث می شود که خیلی فشار وارد شود و از حجم اضافه کارها حتی با داشتن همسر جانباز نیز کم نمی شود .

به گزارش گلستان ما به نقل از عصرهامون، 5 جمادی الاول ولادت حضرت زینب (س) است اسوه صبر و ایثار و مقاومت که این روز ها با شنیدن نامش یاد مقاومت مردان و زنانی که در مقابل کفر ایستاده و ایستادند تا امروز کشور در آسایش و امنیت باشد، می افتیم.

یاد شیرزنانی که صبر پیشه کردند و برای فرزندانشان هم پدر بودند و هم مادر، یاد نفسهای به شماره افتاده یک جانباز به خصوص وقتی موج او را می گیرد و متوجه نمی شود چه می کند و بعد از آن تنها اشک هاست که شرمندگی اش را برای فرزندانش به ارمغان می آورد.

بیان این موضوعات که لبریز از صبر افراد در مقابل رنج هاست، از صبری زینب گونه می گوید که تنها کسی درک می کند که درآن شرایط باشد.

به مناسبت ولادت حضرت زینب(س) به سراغ پرستاری می رویم که سال هاست بدون لحظه ای استراحت پرستاری می کند و قرار نیست هیچ گاه بازنشست شود.

فریباکدخدایی پرستار یکی از بیمارستان های زاهدان است که 25 سال است که در بیمارستان به پرستاری مشغول است و پس از شیفت کاری با عشق این کار را در خانه ادامه می دهد و از همسرش مسعود که جانباز اعصاب و روان است پرستاری می کند.

این پرستار 48 در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون با بیان اینکه سال 74 با مسعود ازدواج کرد، گفت: قبل از ازدواج می دانستم همسرم جانباز است ولی به دلیل علاقه ای که به وی داشتم با ایشان ازدواج کردم.

وی با بیان اینکه همسرم هم جانباز جسمی هستند و هم اعصاب و روان اضافه کرد: به دلیل فشار کاری که در اداره و در خانه داشتم دو فرزندم را در دوران بارداری از دست دادم و اکنون تنها یک پسر دارم .

کدخدایی گفت: اضافه کاری های پرستاران به دلیل کمبود نیروی پرستار اجباری است واین باعث می شود که خیلی فشار وارد شود و  از حجم  اضافه کارها حتی با داشتن همسر جانباز نیز کم نمی شود .

این پرستار دلیل انتخاب این شغل را عشق به پرستاری دانست و افزود: من از آن دسته افرادی بودم که وقتی کسی در فامیل بیمار می شد تا صبح از وی پرستاری می کردم به طوری که همیشه به من می گفتند تو برای شغل پرستاری ساخته شده ای و هنوز هم اگر کسی در فامیل بیمار می شود باز هم بنده از وی پرستاری می کنم.

 وی در خصوص مشکلات پرستاری گفت: پرستاری از مردم با پرستاری از یک جانباز فرق می کند همانطور که پرستاری از جانباز با جانباز فرق می کند قطعا جانباز اعصاب و روان سختی های بیشتری دارد وهیچ چیزی را نمی توان با آن مقایسه کرد چون باید فضا را برای وی مهیا کنیم..

کدخدایی اضافه کرد: به خاطر همسرم مجبور شدم مدرک فوق لیسانس روانشناسی بالینی بگیرم تا وقتی که عصبی می شود شرایط را بتوانم به درستی مدیریت کنم و آرامش را به خانه بیاورم.

وی در ادامه یکی از خاطرات تلخ خود را حضور در بیمارستان و بیماری همسرش خواند و گفت: یک روز در بیمارستان شیفت بودم و شوهرم نیز در خانه تشنج کره بود و قلبش به شدت درد می کرد زنگ زد به من و از بنده خواست تا نزدش بروم من نیز نه می توانستم شیفت را ترک کنم نه می توانستم همسرم را فراموش کنم آن شب بدترین شب برای بنده بود و تا صبح در بیمارستان راه می رفتم.

این پرستار زاهدانی درخصوص خاطرات شیرین دوران پرستاری گفت: یکی از خاطرات شیرینم در بخش روان شناختی بود زمانی که در این بخش کار می کردم با یکی از بیماران که صحبت می کردم و درباره سختی ها و مشکلات زندگی اش می گفت به او گفتم که چگونه بتواند مشکلاتش را رفع کند او هم دستم را گرفت و بوسید و گفت تو راه زندگی را به من نشان دادی .

وی ادامه داد: خاطره شیرین بعدی ام درباره همسرم است که هر بار بعد از ساعت کاری به خانه می روم همسرجانبازم برایم چایی آماده می کند و می گوید تو در بیمارستان خسته می شوی.

این پرستار در خصوص نامگذاری ولادت حضرت زینب(س) به روز پرستار افزود: مصائب و مشکلاتی که حضرت زینب در روز عاشورا توانست برای خودش به شیرینی و حلاوت درک کند پرستار نیز درد یک بیمار رو به حلاوت تمام می کند به طوری که با درد بیمار طوری رفتار می کند که به بیمار سخت نگذرد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.