1395-11-11 06:02
1291
0
34420
رئیس سازمان برنامه و بودجه گلستان:

92 درصد از اعتبارات مصوبات رئیس‎جمهور ابلاغ شد/ گلستان میزبان وزرای دولت و معاونان رئیس جمهور در دهه‎فجر

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان گلستان یکی از دستاوردهای سفر نوبخت معاون رئیس‎جمهور به این استان را پیگیری مصوبات سفر دولت در سال 93 عنوان کرد و گفت: تاکنون 92 درصد این اعتبارات ابلاغ شده است.

به گزارش گلستان ما ؛ حسین پیش‎قدم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: یکی از دستاوردهای سفر نوبخت به استان گلستان پیگیری مصوبات سفر دولت در سال 1393 بود که تاکنون 92 درصد اعتبارات از محل قانونی و تبصره 36 قانون اصلاح قانون بودجه سال 1395 کل کشور ابلاغ شده است.

وی ابراز امیدواری کرد طی دو ماه آینده بتوانیم اعتبارات صددرصدی را برای استان گلستان اتخاذ کنیم، برخی از مصوبات بیشتر از تخصیص صددرصدی اعتبار دریافت کرده است و برخی از پروژه‎ها نیز با 108 درصد تخصیص به استان گلستان اختصاص یافت.

* 8 هزار برنامه برای گرامیداشت دهه فجر در گلستان برگزار می‎شود

رئیس سازمان برنامه و بودجه گلستان با اشاره به اهمیت اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: برنامه‎هایی که در قرارگاه فرماندهی مشخص شده استان گلستان توانسته به جایگاه خوبی دست پیدا کند.

پیش‎قدم با بیان اینکه پروژه‎های قابل افتتاح و کلنگ‎زنی به مناسبت گرامیداشت دهه فجر در استان انجام می‎گیرد، افزود: برنامه‎های این دهه به لحاظ کمی در مقایسه با سال گذشته از 6 هزار برنامه به 8 هزار برنامه افزایش داشته است.

وی از حضور تعدادی وزرا، روسای سازمان‎های ملی و معاونان رئیس جمهور در ایام‎الله دهه فجر به این استان خبر داد و گفت: نوبخت معاون رئیس‎جمهور نیز در سفر اردیبهشت قرار بود بعد از 6 ماه در استان حضور پیدا کند که تقارن آن با برنامه ششم و لایحه بودجه سال 1396 مانع حضور ایشان در گلستان شد و قرار است در دهه فجر به استان سفر کند.

* گلستان رتبه یک را در ابلاغ اعتبارات در سطح کشور به خود اختصاص داد

رئیس سازمان برنامه و بودجه گلستان بیان کرد: در سفر نوبخت در دهه فجر مساعدت‎هایی که بار مالی زیادی برای قانون بودجه 1395 کشورداشت، خوشبختانه توجه زیادی به استان گلستان شده و ابلاغ اعتبارات خیلی خوبی داشتیم.

پیش‎قدم با اشاره به 8 هزار و 400 میلیارد تومان تبصره 36 قانون اصلاح قانون بودجه 1395 اظهار کرد: اعتباری بالغ بر 405 میلیارد تومان معادل 4.8 درصد به استان گلستان ابلاغ شده است.

وی با اشاره به دسته‎بندی این پروژه‎ها گفت: از مجموع یک‎هزار و 123 میلیارد تومان اعتبارات استانی مبلغ 233 میلیارد تومان به استان گلستان اختصاص یافت و از مجموع استان‎ها 20.7 درصد مربوط به این استان بوده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گلستان افزود: از مجموع اعتبارات استانی ویژه طرح‎های ملی 375 میلیارد تومان ابلاغ اعتبار داشته‎ایم که سهم استان گلستان 57 میلیارد تومان معادل 15.7 درصد بوده است، در این راستا استان گلستان با پیگیری‎های مسئولان توانست رتبه یک را در ابلاغ اعتبارات در سطح کشور به خود اختصاص دهد.

پیش‎قدم در خصوص پروژه‎های مهم و محوری استان در راستای توسعه و رشد تولید ناخالص داخلی تصریح کرد: از 5 هزار و 400 میلیارد تومان اعتبار ملی مبلغ 114 میلیارد تومان سهم استان گلستان بوده که معادل 2.1 درصد را شامل می‎شود.

وی با اشاره به اینکه یکسری از پروژه‎ها و طرح‎های ملی بین‎استانی است، گفت: استان در طرح‎های زهکشی، جاده‎های دسترسی بین مزارع، بزرگراه بهشهر گرگان بجنورد، سهم داشته است.

* پیش‎بینی 100 میلیارد تومان اعتبار در حوزه زیرساخت‎های برق گلستان

رئیس سازمان برنامه و بودجه گلستان افزود: برخی پروژه‎های مهم و محوری در گلستان ترسیم شد که از منظر چندین فعالیت و هدف مهم است در این زمینه مکاتباتی با رئیس سازمان صورت گرفت و دستورات ویژه‎ای در این راستا ابلاغ شد که برخی در سال 1395 از محل تبصره 36 عملیاتی شد.

پیش‎قدم با بیان اینکه بخشی از پروژه‎های محوری استان به موضوعات برنامه ششم مربوط می‎شود، گفت: بخشی از این طرح‎ها به لایحه سال 1396 و بخشی به مطالبات بخش خصوصی در حوزه‎های دانه‎های روغنی، دام و طیور اختصاص دارد.

وی با اشاره به اینکه اعتبارات خوبی در حوزه زیرساخت برق استان ابلاغ شده است، اظهار کرد: 100 میلیارد تومان در حوزه زیرساخت‎ها پیش‎بینی اعتبار شده تا مشکلات احصا شوند در این راستا طرح توسعه در شهرک‎ها در دستورکار قرار گرفت.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گلستان؛ زهکشی اراضی را از پروژه‎های اولویت‎دار استان برشمرد و گفت: از 280 هزار هکتار این اراضی حدود 22 هزار هکتار مصوب سفر رئیس جمهور بود که این پروژه پیگیری شد.

پیش‎قدم با بیان اینکه رشد اعتبارات در بخش‎های عمرانی و کشاورزی بعضا صفر یا منفی است، افزود: ما نمی‎توانیم این حجم از اعتبارات را دریافت کنیم 112.5 میلیارد تومان ابلاغ اعتبارات به آب منطقه‎ای و جهادکشاورزی اختصاص داده شد.

وی ادامه داد: راهکاری از ظرفیت ماده 56 استفاده اتخاذ شده تا بتوانیم از فاینانس داخلی استفاده کنیم تا بتوانیم 52 هزار هکتار از اراضی را زهکشی کنیم، موافقت ضمنی و فراخوان سرمایه‎گذار برای باقی مانده اراضی انجام شده و 600 میلیارد تومان برای اجرای این طرح اعتبار نیاز است تا یک گام بزرگ در حوزه زهکشی اراضی اولویت‎دار برداشته شود.

*60 میلیارد تومان برای حوادث و سیلاب‎های گلستان ابلاغ اعتبار شد

رئیس سازمان برنامه و بودجه گلستان در خصوص اعتبارات حوزه حوادث و سیلاب‎های گذشته در استان گفت: سیلاب‎های سال‎های گذشته منجر به عدم بازسازی مناطق و راه‎ها شده بود که در این راستا 60 میلیارد تومان اعتبار ابلاغ شد تا مشکلات راه‎های مواصلاتی که جزو نقاط کور، حادثه دیده و یا سیل زده هستند را با این اعتبارات مرتفع کنیم.

پیش‎قدم با اشاره به اینکه در حوزه گمرک، ظرفیت منطقه‎ای و بین‎المللی خوبی در مرز اینچه‎برون ‎وجود دارد، بیان کرد: در حال ورود ریل عریض هستیم، یکی از مسائل مهم استان امنیت تجارت، صادرات و واردات کالا است مبلغ 10 میلیارد تومان برای خرید دستگاه «ایکس‎ری کامیونی» در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه برای تکمیل راه‎آهن گرگان- آق‎قلا- اینچه‎برون 15 میلیارد تومان ابلاغ اعتبار شده است، گفت: این میزان اعتبار برای تکمیل و بازسازی این محور تا شهرک هزارهکتاری اترک در نظر گرفته شده است تا بتوانیم راه خوبی برای دسترسی مبادلات تجاری داشته باشیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گلستان بر لزوم توسعه آبزی پروری و شیلات تاکید کرد و گفت: در این راستا 20 میلیارد تومان برای سایت گمیشان ابلاغ شده است، برای توسعه کانال‎های آبرسان فاز دو، سه و چهار همچنین در حوزه کانال‎های پساب و برق اعتبارات خوبی پیش‎بینی شده است.

پیش‎قدم با اشاره به اهمیت موزه روستایی قرق تصریح کرد: برای تکمیل و پرداخت مطالبات این پروژه 15 میلیارد تومان ابلاغ اعتبار صورت گرفته است تا ظرف دو سه سال بتوانیم با ظرفیت‎هایی که در استان وجود دارد و هماهنگی بین‎دستگاهی این موزه را راه‎اندازی کنیم.

وی در خصوص تکمیل و پرداخت مطالبات نجات خلیج گرگان گفت: این پروژه به عنوان یک معضل زیست محیطی است که برای آن 5 میلیارد تومان در کوتاه مدت اعتبار پیش‎بینی شده است و در سه فاز کوتاه‎مدت، میان‎مدت و بلندمدت این طرح در دستور کار قرار خواهد گرفت.

* 631 میلیارد تومان پروژه در استان گلستان مصوب شد

رئیس سازمان برنامه و بودجه گلستان بیان کرد: در راستای مدیریت پسماند اعتباری بالغ بر 4 میلیارد و 200 میلیون تومان و برای تکمیل 20 تخت سوختگی بیمارستان 5 آذر گرگان 2 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

پیش‎قدم بر لزوم ابلاغ اعتبار برای ایجاد یک سالن با ظرفیت 800 نفر تاکید کرد و گفت: برای بهسازی راه آزادشهر، خوش‎ییلاق و شاهرود 14 میلیارد تومان ابلاغ اعتبار شده است، برای بهسازی مسیر رامیان- شاهرود نیز 10 میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به دیدار برخی مسئولان استان گلستان با مقام معظم رهبری تصریح کرد: یکی از نکاتی که معظم‎له مطرح کردند این بود که جنگل را نجات دهید ما در این راستا در حوزه کمک به منابع طبیعی برای اطفاء حریق پروژه‎ای با اعتبار 10 میلیارد تومان تعریف کردیم که برای توسعه، تأمین و تجهیز ماشین آلات و موتورهایی که سریع وارد عمل شوند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گلستان با اشاره به حوزه زیرساخت‎های شهرک صنعتی گفت: 11 میلیارد تومان اعتبار در این حوزه به استان گلستان ابلاغ شده است.

پیش‎قدم با اشاره به انتشار اسناد خزانه تا پایان سال جاری تصریح کرد: 631 میلیارد تومان پروژه در استان گلستان مصوب و 92 درصد آن محقق شده است.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.