1395-11-12 09:02
2984
0
34467
پای دردل مردم در سفری کوتاه به روستای گوگ تپه2؛

مسئولین به مشکلات صاحبان انقلاب رسیدگی کنند/ تصاویر

به اتفاق سرپرست گروه جهادی دانشجویی وحدت، برای پیگیری مشکلات مردم ، راهی روستای گوگ تپه2 از توابع شهرستان آق قلا شدیم.

به گزارش گلستان ما به نقل از دانشجو سلام ، گروه جهادی وحدت متشکل از دانشجویان شیعه و سنی در تابستان امسال جهت انجام برنامه های فرهنگی و آموزشی و... به روستای گوگ تپه22 از اعزام شده بودند.

گوگ تپه 2، بالغ بر400 نفر جمعیت دارد  که 70درصد آن شیعه و مابقی از اهل سنت می باشند. در مسیر کاروانهای شتر را مشاهده کردیم که با نظم  خاصی وارد روستا می شدند، ابتدا با مشاهده شترها اینطور به نظرم آمد که شاید مردم آن از وضعیت زندگی به نسبت مطلوبی برخوردار باشند اما فقط چهار یا 5 نفر شتر سهم اهالی بود و مابقی متعلق به روستای مجاور بود.

IMG 4220

هنگام ورود به اتفاق سمیه اسلانی و راحله فریدی از اعضای گروه جهادی به سراغ  اهالی روستا رفتیم دانش آموزان روستا که تازه از مدرسه روستای یلمه سالیان،آمده بودند از دیدن دوستان جهادی که مربی دانش آموزان در دوره طرح هجرت بودند بسیار خوشحال شدند.

دانش آموزانی که باید هر روز صبح به صورت دسته جمعی با پای پیاده  از پل نیمه خراب روستا بگذرند و پس طی مسیر یک ساعته به روستای یلمه سالیان برسند و اگر دانش آموزی از گروه جا بماند مجبور است در خانه باشد، چرا که امکان تنها رفتن خصوصا در زمستان برای آنها وجود ندارد!

IMG 4243

اهالی که، دوربین گروه را مشاهده کردند احساس کردند شاید این لنز دوربین می تواند صدای آنها را به گوش مسئولین برساند و مشتاق بودند تا مشکلات خود را برایمان مطرح کنند.

یکی از نکات قابل توجه این بود که از 100خانوار روستا که با مشکل فقر روبرو بودند، تنها 7یا 8خانواده آن تحت پوشش کمیته امداد و نهادهای حمایتی می باشند.

ماه بی بی اربابی، پیرزن روستا که تنها در آمد زندگیش  یارانه ای بود که با بی مهری نزدیکانش بدست او  نمی رسید!  ازمن خواست تا از وضعیت زندگی وی عکسی بگیرم ، به امید اینکه مشکلش حل شود، ماه بی بی، ابتدا حمام خانه خود را نشانم داد وگفت با آبی که از طریق هیزم حیاط گرم می کنم در حمام  نیمه کاره خانه، شستشو می کنم. 

IMG 4242

سمیه اسلانی ،از فاطمه شاگرد کلاسهای جهادیش در مورد درس و وضعیت مدرسه اش سوال کرد،این دختر نوجوان بانگاهی خجالت آمیز سعی می کرد از دادن جواب طفره برود که مادر ش جلو آمد و گفت: فاطمه امسال ترک تحصیل کرده است، مریم اربابی، مادر فاطمه که به علت فوت همسرش سرپرست خانواده نیز بود گفت: دخترم به علت مشکل مادی و بیماریم مجبور شدترک تحصیل کند و برای کمک خرج زندگی کار کند.

 مادر فاطمه به ما گفت: که دخترش به علت استرس زیاد دچار ریزش موی شدید و تیکهای عصبی شده اما به علت فقر مالی نمی تواندبرای معالجه اش اقدام کند!

مریم اربابی که به علت ریزش قسمتهای از سقف منزلش مجبور شد اسباب و اساسیه اش را به ساختمان نیم ساخته روبرو ی خانه اش ببرد از ما خواست تا به گوش مسئولین برسانیم که برای ترمیم منزلش کمک کنند.

IMG 4226

وی گفت: چند باری به کمیته امداد شهرستان مراجعه کرده است اما آنها تنها با پرداخت وام موافقت کرده اند وی ادامه داد: من با وضعیتی که دارم حتی نمی توانم ضامن برای وام هایم فراهم کنم چطور می توانم قسطهای آن را پرداخت نمایم؟!!

وضعیت زندگی مریم اربابی آنقدر سخت و نامطلوب بود که باید کمکهای بلاعوض دریافت کند نه اینکه وامی که که حتی  شهروندان عادی هم با گرفتن آن مشکل دارند به وی پیشنهاد شود!!

IMG 4227

در حال گفتگو با خانم اربابی بودم که خانم دیگری، چندین بار به اصرار از من خواست تا از منزل و وضع زندگی او هم عکس بگیرم به امید آنکه مشکلش حل شود و این شرمندگیم را از روی این مردم شریف بیشتر می کرد! چرا که آنها به ما و دوربین در دست مابرای حل مشکلاتشان امید بسته بودند!!

اما زمانی که متوجه شد وقت ما اجازه بیشتر از این را نمی دهد اصرار کرد حداقل مشکلش را باز گو کند بلکه مسئولین بشنود و آنرا حل نمایند!

IMG 4245

خانم زیبا ایباد، می گفت که در خانه حمام ندارد و تنها در آمدش هم یارانه ای است که دریافت می کند، و تحت پوشش هیچ ارگانی هم نمی باشد و چندین بار به کمیته امداد مراجعه کرده اما تحت پوشش قرار نگرفت، و با این وضعیت نمی تواند مخارج تحصیل فرزندانش را پرداخت کند.

یکی دیگر از اهالی می گفت که به تازگی سکته کرده است و برای ادامه درمان مجبور است که فیزیوتراپی کند اما هزینه درمان ندارد و با وجودیکه پرونده پزشکی خود را به کمیته امداد هم تحویل داده اما برای کمک مالی جهت فیزیو تراپی موافقت نکردند!!

IMG 4246

به هرحال مسئولین باید بدانند که این مردم ولی نعمتان این انقلابند و در آستانه سالگرد پیروزی انقلاب بهتر است با مراجعه به وصیت نامه سیاسی الهی امام که در آن صاحبان این نظام و انقلاب را همین کوخ نشینان دانستند با جدیت به حل مشکل این مردم عزیز  اقدام نمایند. و  تنها راه حل این مشکلات هم  کار جهادی و انقلابی است که این دانشجویان جهادگر  با روحیه جهادی در آن مسیر گام برداشتند و باید الگو و سرمشقی برای مسئولین شود .

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.