1393-11-08 18:38
6805
6
9553
یادداشتی به قلم اسماعیل البرزی :

فاز جدید جنگ سرد در شورای شهر گرگان

جنگ سرد مخالفان و موافقان شهردار گرگان در شورای شهر که از حدود دو ماه قبل آغاز شده و کش و قوس های فراوانی را هم تجربه کرده است، با نامۀ رسمی یکی از مخالفان به رییس شورا وارد فاز جدیدی شده است که شاید تا کنون از این زاویه به آن پرداخته نشده است.

به گزارش گلستان ما ، شهردار گرگان که به دلیل بازنشستگی، با حکم یک سالۀ وزیر کشور بر مسند مدیریت شهری تکیه زده و تنها تا ششم بهمن ماه جاری مجوز سیادت بر بلدیۀ گرگان را داشته، این روزها در برزخ تمدید و یا عدم تمدید حکم خود گرفتار شده است. از آن گذشته چنانچه با پا در میانی استاندار و یا حامیان نشان دار شهردار، حکم صادقلو برای یک سال دیگر از سوی وزیر کشور تایید شود، سلاح استیضاح همچنان از ضامن خارج شده در دستان مخالفان شهردار است که شاید عمر مدیریت فعلی وی را در شهرداری به پایان خط نزدیک نمایند.

مخالفان شهردار که تا چند روز پیش به دنبال راه حلی برای پاسخ به سوالِ " شهردار بعدی گرگان کیست؟ " بودند؛ این روزها با هجمۀ عظیم تبلیغاتی موافقان شهردار و ترغیب افکار عمومی به حمایت از شهردار مواجه شده و به جرات می توان گفت در باران تبلیغاتی روزهای اخیر، باروت هایشان به نمناکی گراییده و قدرت انفجار بمب خبری را از آنان سلب کرده است.

آنچه بر همگان مبرهن است اینکه، انتخاب و یا پایان دادن به کار شهردار از اختیارات و حقوق ذاتی اعضای شورای شهر است و ازاین حیث هیچ ایرادی نمی توان به آن وارد نمود، اما نکته جالب آن است که هر گاه یکی از طرفین جدال، گلوله ای شلیک می کند، دیگری با ابزاری مشابه به دفاع پرداخته و هنوز پوکه به زمین نیفتاده، صدای شلیک بعدی اذهان عمومی را به خود متبادر می کند.

سلاح جدید مخالفان، بهره مندی از ابزارهای قانونی است. در نامۀ یکی از اعضای  شورای شهر که از ابتدا هم مخالف حضور صادقلو در شهرداری بود، آمده است: حال که بر اساس قانون، مدت یک سالۀ حضور صادقلو به پایان رسیده و حکم وی نیز از سوی وزارت کشور تایید نشده است، تکلیف چیست؟

این عضو شورای شهر از رییس شورا پرسیده است: تکلیف حقوق و مزایا و استفاده از امکانات شهرداری تا صدور مجدد حکم وزیر کشور چیست؟ آیا شهردار می تواند بدون صدور حکم جدید به فعالیت خود ادامه دهد؟

 از دید این عضو شورای شهر، تا تعیین تکلیف و صدور حکم جدید از سوی وزیر کشور ادامۀ فعالیت صادقلو به عنوان شهردار، جایگاه قانونی نداشته و به استناد تبصره ذیل ماده 73 ، برابر قوانین و مقررات مربوطه، باید فردی به عنوان سرپرست شهرداری انتخاب، تا امورات شهری را عهده دار شود.

حال باید منتظر ماند و دید، پاتک موافقان شهردار در پاسخ به تک جدید مخالفان چه خواهد بود؟ آیا شهردار، راهی برای گذر از برزخ در ذهن دارد؟ باید منتظر ماند و دید

نویسنده : اسماعیل البرزی

 

انتشار یادداشت فعالین عرصه های مختلف به معنای تایید تمامی محتوای آن توسط «گلستان ما» نیست و صرفاً منعکس کننده نظرات گروه‌ها و فعالان مختلف این عرصه است.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

کریمی

جای تعجب است، این مطلب ساعتی پس از تحویل نامۀ یکی از اعضای شورا به رییس شورا، به صورت تحلیل در سایت منتشر شد. از این همه سرعت عمل به وجد آمدم

0
0
پاسخ
1393-11-08 19:06
ناصر

اعضای شورا حق دارند قوانین را به رییس گوشزد کنند و اصول کار نیز همین است. اگر شهردار صلاحیت قانونی ندارد، باید برود ولی اگر حکمش تمدید شد، شورا باید با وی تعامل کند تا حداقل پروژۀ میدان معلم تمام شود

0
0
پاسخ
1393-11-09 13:39
شهروند

متأسفانه بعد ازمدتها شهردارکوشا ومتخصص ومتعهدی را گرگانیها شاهد هستند که پروژه هایش چندین ماه زودتردراین شرایط سخت عدم تحقق منابع مالی به انجام می رسد ودرطرحها کارکارشناسی را پشتوانه برنامه ها میبینیم حال چرا این روند را بعضی اعضا برنمی تابند جای سئوال دارد.

0
0
پاسخ
1393-11-09 15:30
سعید

نگاه به کارنامه یکساله شهردار در مقایسه با دوره های قبل و میزان دخالت اعضا در تصمیمات خود موید همه حقایق است رسالت ارباب جراید و سایتها انعکاس واقعیتها برای فهم بهتر موافقتها ومخالفتها است آیا این اتفاق با رویکرد علمی یا حب وبغضی است تا مردم گرگان راه خود رادرانتخابات بعدی شوراها پیدا نمایند.

0
0
پاسخ
1393-11-10 09:28
اورسجی

از شهردار حمایت کنید اما اشتباهاتش را هم گوشزد کنید. پشت پرده جریانات شورا و شهردار را به مردم بگویید. از نویسنده تشکر می کنم

0
0
پاسخ
1393-11-10 15:44
گرگانی

موضع گیری بعضی ازاعضای شورای شهر و حمله به شهردار آدم را به فکر فرو می برد که آنها دارای تحصیلات یا سوابق کاری مرتبط می باشند که برای اطلاع عموم در این زمینه پاسخگوی افکار عمومی باشند و بار دیگر بیوگرافی خود را منتشر یا عنوان نمایند.

0
0
پاسخ
1393-11-10 17:28

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.