1393-11-01 20:29
7549
0
9237
تودیع و معارفه جنجالی یک مدیر؛

اولین مدیر دولت تدبیر و امید از گلستان رفت / قربانزاده جایگزین سلیاری در پارک ملی گلستان شد + تصاویر

مراسم تودیع و معارفه رئیس پارک ملی گلستان با حضور مدیرکل محیط‌ زیست استان برگزار شد.

به گزارش گلستان ما ، ظهر روز چهارشنبه اول بهمن ماه در سالن اجتماعات پارک ملی گلستان ، جواد سلیاری که 13 ماه پیش به‌عنوان اولین مدیر دولت تدبیر و امید در این شهرستان معارفه شده بود امروز به‌عنوان نخستین مدیر این دولت تودیع و سلیمان قربان زاده به‌عنوان رئیس جدید پارک ملی گلستان معارفه شد.

tmrpmgbsh 1

در ابتدای این آئین جواد سلیاری گزارشی از عملکرد 13 ماهه خود را در قالب پاورپوینت ارائه کرد.

وی با تأکید بر این‌که مطمئناً بدون حمایت دستگاه‌های مختلف اداری، مردم بومی منطقه و تلاش شبانه‌روزی همکارانم نمی‌توانستم به ارائه خدمت بپردازم، گفت: در بدو ورود سعی کردم با ایجاد انگیزه در بین همکارانم آن‌ها را برای ارائه خدمات بیشتر به حرکت دربیاورم.

سلیاری میزان کشف و ثبت تخلفات پارک ملی در طول خدمتش را تشکیل 118 پرونده برای 178 نفر متخلف اعلام کرد و گفت: با توجه به ثبت آمار 21 پرونده در مدت مشابه قبل شاهد رشد 461 درصدی هستیم که این امر باعث امنیت و آسایش بیشتر در منطقه شده است.

رئیس سابق پارک ملی گلستان میزان خلعید اراضی این پارک بدون شکایت قضایی و به‌صورت تعامل را 3/2 هکتار عنوان کرد.

وی بابیان این‌که طبق سرشماری‌های بهاره و پاییزه سال جاری 4119 قوچ و میش در پارک زیست می‌کنند، افزود: این آمار در 10 سال اخیر بی‌سابقه بوده است. علاوه بر این تعداد آهو، کل و بز و ... هم به نسبت سال گذشته رشد را نشان می‌دهد.

سلیاری در خصوص آتش‌سوزی‌های این پارک گفت: در سال‌های اخیر به دلیل کاهش رطوبت و نزولات جوی، افزایش دمای هوا و مسافرین این مسیر و ... آتش‌سوزی به شکل یک بحران درآمده است. در طول مدت خدمتم 17 مورد آتش‌سوزی رخ داد که باعث از بین رفتن 1345 هکتار از اراضی این پارک شد که در این خصوص باید بگویم در سال‌های گذشته تنها در یک مورد 2000 هکتار از جنگل‌ها در آتش سوخت.

وی افزود: با ایجاد قرارگاه عملیاتی واکنش سریع پارک، 35 مورد حریق در بدو شروع خنثی شد و مانع از گسترش آن شدیم.

رئیس سابق پارک ملی گلستان خاطرنشان کرد: در این مدت تمامی اخبار و اطلاعات را به‌روز در اختیار همه رسانه‌ها قراردادیم که بازخورد آن جذب اعتبارات در بخش‌های مختلف بود.

وی ضمن تشکر از دکتر مهاجر که استعفایش را برای حضور در کنار خانواده‌اش پذیرفت در خاتمه گفت: از محیط‌بانان، مردم بومی منطقه، اعضای شورا و دهیاران بخش لوه و حوزه قضایی که حفظ و حراست از پارک بدون همراهی و همکاری آنان میسر نبود قدردانی کرد.

tmrpmgbsh 1

فرماندار گالیکش در ادامه این مراسم گفت: با ویژگی‌های خاصی که این پارک دارا است علی‌رغم تنگناها و کمبودها می‌بایست مدیریتی توانا و همه‌جانبه نگر داشت تا نه‌تنها خسارتی به آن وارد نشود بلکه باعث توسعه آن نیز باشیم.

حسن خسروی افزود: در حفظ و حراست از این پارک باید از ظرفیت مردم استفاده کرد؛ مردم قطعاً می‌توانند در این راه کمک مؤثری به ما دهند.

وی با تأکید بر توسعه فراتر از پارک ملی اضافه کرد: اقتصاد مردمی که به‌واسطه این پارک در اینجا سکونت کرده‌اند و به‌طور مسالمت‌آمیز با آن برخورد می‌کنند باید در نظر گرفته شود.

فرماندار گالیکش از لزوم فرهنگ‌سازی برای حفظ و انتقال این میراث جاودان به نسل‌های آینده گفت و تصریح کرد: لازمه کار فرهنگی داشتن سعه‌صدر است. اگر این سعه‌صدر را نداشته باشیم نمی‌توانیم کار فرهنگی که لازمه حفظ محیط‌زیست است را انجام دهیم.

وی هویت استان را پارک ملی گلستان دانست و خاطرنشان کرد: این پارک متعلق به همه مردم جهان است.

خسروی با تشکر از زحمات جواد سلیاری در طول مدت خدمتش قربان زاده را مدیری از خانواده محیط‌زیست معرفی کرد که دانش‌آموخته همین رشته هم هست.

وی ابراز امیدواری کرد تا قربان زاده در مدیریتش از تجارب مدیران گذشته استفاده کند و مدیریتی قابل‌قبول از خود ارائه کند.

tmrpmgbsh 1

دکتر مهاجر مدیرکل محیط‌زیست استان گلستان سخنران بعدی این مراسم بود.

مهاجر قبول استعفای سلیاری را که به‌زعم او در طول دوران خدمتش از هیچ کوششی دریغ نکرد سخت توصیف کرد.

مدیرکل محیط‌زیست استان گلستان گفت: تا قبل از آغاز سال جدید پارک ملی را به 5 حوزه تقسیم خواهیم کرد تا از مدیریت سنتی بر آن خارج شویم.

وی افزود: ما باید به مدینه فاضله که همان محیط سالم و شهر سالم است برسیم که این امر با رشد فرهنگی میسر می‌شود؛ رشد فرهنگی یعنی مجهز شدن به علم و آگاهی.

مهاجر بابیان این حدیث از امام صادق(ع) که انسانی که معیشت ندارد دین و ایمان هم ندارد، رشد اقتصادی را دیگر رسیدن به مدینه فاضله عنوان کرد.

وی افزود: وظیفه دولت اسلامی است که شرایط اقتصادی جامعه را برای تولید فراهم کند. پیامبر فقر را مایه ننگ امت خود می‌داند. در اروپا فضای سبزش هرروز توسعه می‌یابد و رودخانه‌هایش تمیزتر از آب شرب هستند که این به دلیل وضع اقتصادی و معیشت آنان است که دولت‌ها برای آنان فراهم نموده‌اند.

مدیرکل محیط‌زیست استان گلستان امنیت اقتصادی و ثبات شغلی را جزو وظایف دولت‌ها برشمرد.

وی رشد صنعتی را از ملزومات یک شهر سالم دانست و افزود: باید به یک صنعت پایدار برسیم تا همانند چشمه زاو و آبشار لوه همیشه در جریان باشد. پایداری صنعت مهم‌تر از بزرگ بودن آن است.

پس از سخنان دکتر مهاجر جواد سلیاری تودیع و به‌جای وی سلیمان قربان زاده معارفه شد.

سلیمان قربان زاده با تشکر از مدیرکل محیط‌زیست که او را برای این سمت انتخاب کرد از همکارانش در محیط‌زیست کلاله تشکر کرد.

وی گفت: از تمام اعضای شوراها و دهیاران کمک می‌خواهم تا بتوانیم مشکلات پارک را به حداقل برسانیم.

tmrpmgbsh 1

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.