1393-09-17 04:13
4196
1
6930
حجت الاسلام والمسلمین حقی :

مرخصی ویژه برای زندانیان حافظ قرآن / باید کاری کنیم هیچ زندانی بخاطر بیکاری به زندان نیفتد

دادستان مرکز استان گلستان گفت : هر زندانی که در استان گلستان است اگر بتواند قران را حفظ کند مرخصی ویژه خواهد گرفت.

به گزارش گلستان ما ؛ حجت الاسلام والمسلمین سید مصطفی حقی دادستان مرکز استان گلستان اظهار کرد: به ازای حفظ  هر جزء قرآن به مقدار مرخصی های دائمی زندانیان یک روز اضافه می شود .

حقی افزود: به همین منظور دو روحانی با هزینه داستانی درزندانها حضور پیدا کرده و با زندانیان کار فرهنگی و تمرین حفظ قران می کنند و اگر هر زندانی که بتواند قرآن را حفظ کند مرخصی ویژه می گیرد و همچنین با ارشاد صحبت شده که مشاورینی برای زندان در نظر گرفته شود .

وی با اشاره به اینکه زندان باید جای تعلیم و تریبت باشد خاطرنشان کرد: در حال حاضر نیز 50 زندانی که از یک تا سه جزء قرآن را حفظ کرده بودند به همراه خانواده های خود با هزینه دستگاه قضایی به سفر مشهد مقدس اعزام شدند تا از فضای معنوی حرم رضوی بهره مند شوند .

دادستان مرکز استان گلستان تصریح کرد: بنده بحث اشتغال زندانیان را جدی پیگیری نموده و خواهم کرد و در این زمینه کلاس های بسیاری با حضور کارآفرینان ، سازمان فنی و حرفه ای و معاونت اشتغال زندانیان برگزار کردیم تا آنها مشاغل جدیدی که با سرمایه اولیه کم قابل انجام است یاد بگیرند که بعد از زندان به آن کار مشغول شوند .

حجت الاسلام والمسلمین سید مصطفی حقی گفت: یک سری کاریهایی مانند منبت کاری ، معرق کاری ، نقاشی روی سنگ و چوب ، مجسمه سازی و هنرهای دست ساز و ... در زندان مهارت آموزی می شود و حتی با کارآفرینان صحبت می شود که وقتی مدت زندان یک فرد تمام شد نزد همان کارآفرین مشغول بکار شود .

وی تاکید کرد: ما می خواهیم کاری کنیم که هیچ زندانی به دلیل بیکاری خلاف نکند و به زندان نیفتد .

 

انتهای پیام /

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

م . میرزایی

شنبه شب گزارش اعزام 50 زندانی حافظ قرآن با خانواده های شان به مشهد مقدس را از تلویزیون شبکه گلستان دیدم .برایم خیلی جالب بود که چه حرکت ارزنده فرهنگی و قرآنی زیبایی در زندان صورت گرفته است .احسنت و درود بر همه کسانی که این گونه با ظرافت و دقت و با نگاه تربیتی و اسلامی به مسائل توجه می کنند .

0
0
پاسخ
1393-09-17 04:29

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.