1393-09-15 10:35
7518
15
6821
جناب سارلی ، لطفا خود را مبنای فصول مهم تاریخی قوم ترکمن ندانید ،

تندترین منتقدان استاندار گلستان دوستان قدیمی شما در حزب منحله مشارکت و سایر اصلاح طلبان افراطی هستند

آقای دکتر سارلی ، آیا شایعه عزل استاندار گلستان و جایگزینی محمد رضا صالحی به عنوان جایگزین صادقلو کار نماینده ها و نیروهای اصول گرا بود یا دوستان قدیمی شما در حزب منحله مشارکت و سایر اصلاح طلبان افراطی گلستان ؟

 به گزارش گلستان ما ؛ هفته نامه صحرا یا به عبارت بهتر نسخه چاپی سایت اولکامیز در شماره 463 خود مطلبی تحت عنوان " سلام دوباره روحانی به ترکمنان " به قلم  دکتر اراز محمد سارلی مشاور و یکی از رابطین استاندار در امور ترکمن ها را به چاپ رسانده است كه در سايت هاي تركمن نشر و الكاميز نيز منتشر شده است .

نامبرده در این مطلب با ادبیاتی متملقّانه (که سابق بر این هم از وی مشاهده شده بود ) به دفاع از عملکرد استاندار پرداخته و نمایندگان مجلس را به عنوان مخالفان انتصاب ترکمن ها در مناصب مختلف معرفی کرده است .

البته ما به سارلی حق می دهیم که با چنین ادبیات شورانگیزی از عملکرد استاندار در یکساله اخیر دفاع کند . چون استاندار هیچ کاری هم که نکرده باشد ، حداقل ایشان را از گوشه نشینی و عزلت چند ساله خارج کرد و فرصتی برای تحركات مجدد وي فراهم نمود .

سه مقطع مهم در تاریخ استان و ترکمن صحرا از نظر سارلی

سارلی در این مقاله خود با رویکرد و معیاری شگفت انگیز برای  سه دهه اخیر ، سه مقطع را در تاریخ استان و ترکمن صحرا مهم می داند . اولی وقوع انقلاب اسلامی و استقرار نظام جمهوری اسلامی فصل دوم روی کار آمدن دولت اصلاحات و مجزا شدن گلستان از مازندران و نهایتا مقطع سوم دوره بعد از انتخابات اخیر ریاست جمهوری !

وی ملاک تقسیم بندی خود از این دوره ها را واگذاری مسئولیت های اجرایی به ترکمن ها در این مقاطع می داند . وی در مقطع سوم برای ادای دین خود به استاندار گلستان چنین می گوید : چه بسا اغراق نباشد اگر گفته شود که استانداری این چنین نزدیک به گروه های مذهبی ، اجتماعی و سیاسی ترکمنها یا نبوده یا نخواهد بود !

سارلی : جبهه گیری نمایندگان اصولگرای گلستان ؛ عامل جنجالهای تابستان امسال

سارلی در بخش بعد به چالشهای فرا روی استاندار گلستان می پردازد و با ادبیاتی نامناسب می گوید جبهه گیری نمایندگان اصول گرای استان گلستان از جمله مواردی بود که در مقابل عزل و نصب و مصوبات استاندار جنجال هایی را در تابستان امسال پدید آورد .

نویسنده این مطلب در ادامه نیز در یک ادبیات حماسی عملکرد استاندار گلستان در یکساله اخیر را قابل توجه و رویایی می داند .

در نقد و بررسی مطالب ذکر شده توسط رابط اصلاح طلب استاندار گلستان باید گفت که چون ایشان همه مسائل را با معیارهای محدود جناحی خود مورد بررسی قرار داده است این نتیجه گیری سطحی و احساسی از مسائل استان غیر طبیعی نیست .

تقسیم بندی فصول تاریخ ترکمن ها بر اساس حضور سارلی در مناسبات

آقای سارلی ، جنابعالی در تقسیم بندی فصول مهم تاریخی و سیاسی استان و ترکمن های ساکن استان این فصول را با توجه به میزان حضور یا عدم حضور خودتان در عرصه های اجتماعی تقسیم بندی کردید . جنابعالی در زمان استانداری درازگیسو در استانداری گلستان با توجه به مناسبات شخصی تان با استاندار برای خودتان کسی بودید . این روابط شخصی شما با استاندار در حدی بود که شما را زمانی که استاندار به ترکمنستان رفت همراه با وی به ترکمنستان رفتید . بنابراین به شما حق می دهیم این دوره را یک فصل طلایی در تاریخ معاصر استان بدانید .

دوره ای که سارلی مسئولیت نداشته جز فصول مهم تاریخ ترکمن ها نیست

سوال از شما این است که اگر ملاک شما از این تقسیم بندی انتصاب ترکمن ها به مسئولیت های مختلف اجرایی باشد ، مگر ترکمن های عزیز در دوره دولت های قبل از جمله دولت نهم و دهم مسئولیت نداشتند که جنابعالی این دوره ها را نادیده گرفتید ! شاید در این دوره آن بخش از ترکمن ها مسئولیت داشتند که چون در باند جنابعالی و تحت نفوذ شما نبودند از نظر شما این انتصابات مهم نبود .

مطلب مهم دیگر در این نوشتار شما ، توهین آشکار شما به نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی است .

تندترین منتقدان استاندار گلستان دوستان قدیمی شما در حزب منحله مشارکت نه نمایندگان استان

آقای دکتر ، جنابعالی بهتر از هر کسی می دانید که مهم ترین مخالفان و تندترین منتقدان استاندار گلستان در ماههای اخیر نه نمایندگان  استان در مجلس و نه نیروهای اصولگرا بلکه دوستان قدیمی تان در حزب منحله مشارکت و سایر گروههای اصلاح طلب افراطی در گلستان هستند.

مشاور محترم استاندار ، آیا شایعه عزل استاندار گلستان و جایگزینی محمد رضا صالحی به عنوان جایگزین صادقلو ، کار نماینده ها و نیروهای اصولگرا بود یا همین دوستان قدیمی جنابعالی !

بازی ناجوانمردانه در انتصاب فرماندار آق قلا

جناب سارلی اجازه بدهید در رابطه با بازی هایی که در ماه های انتصاب فرمانداران بر سر مردم شربف ترکمن درآمده است زیاد نگوییم . فقط به بازی ناجوانمردانه ای  که برای تحمیل فرماندار کنونی آق قلا به مردم شهرستان آق قلا به راه انداخته شد اشاره ای گذرا داشته باشیم.

حتما یادتان هست در ماه های انتصاب فرمانداران جنابعالی و استاندار محترم و البته مهندس بسنجیده مدیرکل امور اقتصادی استانداری به هر شکلی خواهان انتصاب الیاس هیوه چی در پست فرمانداری بودید. ( دلایلش بماند ! )

در این شرایط با توجه به اصرار دولت بر انتصاب فرماندار زن برای بندرترکمن و مقاومت فعالان بندرترکمنی برای پذیرش فرمانداری از گنبد (هیوه چی ) با به راه انداختن یک جنگ روانی و شایعه پراکنی در رابطه با احتمال انتصاب حیدرعلی احمدی به عنوان فرماندار آق قلا به گونه ای فضا سازی شد که فعالان آق قلایی که بر انتصاب یک نیروی بومی ترکمن برای آق قلا تاکید داشتند و در نهایت به انتصاب هیوه چی گنبدی راضی شدند.

متاسفانه در پس رگه های فضاسازی رسانه ای انجام شده در آن زمان ، حضور جنابعالی کاملا مشهود بود . آیا این صداقت با مردم محروم و شریف ترکمن است !

به دنبال حل مشکلات مردم باشید تا نام نیکی از شما بماند

در اینجا با کسب اجازه از محضر عالی تان اجازه بدهید یک توصیه برادرانه خدمت شما داشته باشیم و آن این است که هیچ وقت همه تخم مرغهای تان را در یک سبد نگذارید . هر چند با فراست و هوشی که از شما سراغ داریم حتما برای همه شرایط محتمل فکری کرده اید و احتمالا سناریوهای جایگزین برای تعریف متملقانه از سایر مسئولان دارید .

نهایت این که بهتر است با فاصله گرفتن از برخی منافع سیاسی ، اجتماعی ، ... ، شخصی و گروهی و ... به فکر حل مشکلات مختلف و گسترده قوم بزرگ ترکمن در شهرهای مختلف استان باشید تا در گذر تاریخ نامی نیک از جنابعالی و سایر دوستان هم قطارتان باقی بماند .

تاریخ ، بهترین درس عبرت برای درس آموزی از گذشته و تجربه در زمان حال و راهگشا برای آینده است .

 

عبدالجلال جاور

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

ترکمن

احسنت از اینکه حرف دل ما را زدی !کسی نیست از این آقای ... بپرسه در دوران سومی که برای ما ترکمنها ترسیم کرده ، در طول این یکسال و اندی چه انقلابی در وضعیت منطقه صورت گرفته و چه گلی بر سر ما گذاشتند ؟ خداییش همه این حرفها بخاطر اینه که اینها به دنبال حضور خود یا دوستان شان در مجلس هستند.

0
0
پاسخ
1393-09-15 10:44
محمدرضا

ببین گلستانی عزیز چیکار داری ، وقتی شما مطلبی می نویسی کسی این کار و میکنه والله خجالت داره / سرت تو کار خودت باشه با الکامیز یا دیگری کاری نداشته باش .-------------------------------گلستان ما :با سلام و تشکر از مخاطب گرامی محمدرضادر این مطلب کسی با هفته نامه صحرا ، سایت الکامیز و سایت ترکمن نشر کاری ندارد .در این سیاهه به نقد اظهارات دکتر سارلی و تحلیل برخی رفتارهای نام برده و دوستانش پرداخته شده است .دنیای رسانه یعنی اینکه سرت توی کار دیگران باشه ، اون یوگاست که باید سرت تو کار خودت باشه .با تشکر فراوان .موفق باشید

0
0
پاسخ
1393-09-15 10:51
کر

ما ترکمنها بیشترین ضربه را از تحصیلکرده های احساسی مان همچون سارلی می خوریم وگرنه آخوندهای ما بلحاظ تجربه مفیدشان بهتر از سارلی ها مصلحت مردم را درک می کنند. و فرماندار تحمیلی مان (هیوه چی) برگ برنده ای برای آقای بسنجیده است برای انتخابات اتی مجلس که با همت آقای سارلی بدست امده است.متاسفم اقای سارلی . لطفا نام ترکمن را روی خودت نگذار که به شخصیت ما لطمه میخورد.

0
0
پاسخ
1393-09-15 13:55
صفا

ایشان ماشالله در چرخش استاد فن هستند .فراموش نمی کنیم در زمان کاندیداتوری آقای ناطق و آقای خاتمی ایشان حامی و امضا کننده برگه حمایت از ناطق بودند ، ولی دقیقا چند روز بعد از انتخابات با چرخش چندین درجه ای شدند حامی دولت وقت و دنبال پاک کردن افکار از حمایتهای ایشان از آقای ناطق ،اصلا کسی فکرش رو نمیکرد که در دوران انتخابات حامی دیگری بودنداستاد تغییرنگرش و هوا شناس خوب !

0
0
پاسخ
1393-09-15 16:47
فرهنگی

متاسفم برای انتصاب اینگونه افراد . ببین بر سر فرهنگ و ارشاد چه آوردند ؟ فقط تاسف فقط تاسف همین !

0
0
پاسخ
1393-09-15 17:16
استاد روانشناشی

خوب .... می کنید . البته مطالب تون را تایید یا رد نمیکنم . ولی مطالب تون را به عنوان یک مثال مطلب روانشناسی انتخاب کردم .

0
0
پاسخ
1393-09-15 19:12
غفور

انگونه افراد دو رو در بین اقوام خودشان نیز جایگاهی ندارند.

0
0
پاسخ
1393-09-16 14:35
عبدالحمید

اینجور آدمهای فرصت طلب عامل اختلاف ما ترکمنها با سایر اقوام هستند، ولی ماها نباید گول این تحصیلکرده های بی تدبیر را بخوریم.

0
0
پاسخ
1393-09-18 18:26
نوراله

آقای سارلی با یک پست بی ارزش و نمادین ما ترکمنها را فروختی .این استاندار هم رفتنی است عجله نکن .

0
0
پاسخ
1393-09-20 12:36
مجید-د

آقای سارلی : شما که بدون هزینه دادن صاحب پست شده اید باید هم مانور بدهید.البته اندکی صبر سحر نزدیک است.اگر شما هم مثل ما در ستادهای اصلاح طلبان و مجالس دکتر روحانی تلاش میکردید این حرفها را نمی زدید .حرفهای شما از روی شکم سیری است.

0
0
پاسخ
1393-09-22 17:33
حمید

سلامآقا ببخشید این جاور کیست ؟؟؟/

0
0
پاسخ
1393-09-24 18:48
naser

با سلام خدمت دوستان عزیزی که مطالبشون رو چه مغرضانه و چه دوستانه بر علیه استاد فرزانه جناب سارلی مطرح داشتند عرض کنم که این فرد بزرگوار اولا معصوم نیستند و ممکنه اشتباهاتی سهوا صورت بگیره از ایشون و قاعدتا تصمیماتی که گرفته میشه از سوی ایشون و یا مطالبی رو که مطرح می کنند رو انتظار دارم شما عزیزان با سعه صدر بیشتری و با تامل بیشتر واکنش نشون دهید چون قطعا و بدون شک استاد سارلی عزیز فارق از هرگونه گرایش سیاسی از مفاخر ترکمن و همچنین استان گلستان سرسبز هستند که باید یاد و احترام این بزرگوار حفظ شودامیدوارم که دوستان قدر این استاد فرزانه رو بیشتر از پیش بدونند که بدون شک قابل احترام هستند.موفق و پیروز باشیدnaser

0
0
پاسخ
1393-09-25 08:49
اوقچی

کسانی که حتی نام ترکمن را هم برنمی تابند، از تحصیلکرده های ترکمن بییشترین ضرر را می خورند !!!ر چون آنها می دانند که آخوندهای ما کلا به دور از سیاست هستند و معتقد به قضا و قدر و عافیت.واقعا تحصیلکرده ها و روشنفکران ترکمن نمونه اند !!!

0
0
پاسخ
1393-09-26 07:35
سخی راد

سایت اولکامز طی اطلاعیه ای اعلان نموده که دربدر ، در تعقیب و جستجوی آقای جاور هست و از عموم خواسته که هر جا فردی با این مشخصات را یافتند ، فی الفور معرفی نمایند ! البته مشخص نکرده مظنون ، مسلح و خطرناک هم هست یا خیر و هنوز جایزه ای هم بابت دستگیری و تحویل ایشان تعیین نکرده است ! بنظر میرسد در انتظار نظر بعضی شکست خوردگان نمایندگی مجلس باشد که اولکامز را از هم اکنون به جولانگاه تبلیغاتی و ستاد انتخاباتی خود تبدیل کرده اند .

0
0
پاسخ
1393-09-26 11:27
سخی راد

سایت اولکامز طی اطلاعیه ای اعلان نموده که در بدر و خانه به خانه ، در تعقیب و جستجوی شخصی بنام جاور میباشد واز عموم خواسته ، هر جا فردی با این مشخصه یافتند فی الفور نسبت به معرفی نامبرده باین سایت اقدام نمایند . البته مشخص نشده مظنون مسلح و خطرناک هم هست یا خیر !آنچه برای تیم تجسس اولکامز محرز شده ، عدم سکونت آقای جاور در گنبد و آق قلاست . و کارشناسان ،این موضوع را خوش شانسی عجیب ساکنان این دو شهر قلمداد کرده اند . البته هنوز جایزه ای هم برای دستگیری و تحویل ایشان تعیین نگردیده است و با توجه به قرائن و سوابق بنظر میرسد ، سایت در انتظار نظر مساعد بعضی شکست خوردگان نمایندگی مجلس باشد که اولکامز را از هم اکنون به جولانگاه تبلیغاتی و ستاد انتخاباتی خو د تبدیل کرده اند .

0
0
پاسخ
1393-09-26 12:03

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.