1398-03-19 12:59
2250
0
63755
یادداشت:

شوق محاکمه گذشتگان

در کشور ما شوق زیادی به محاکمه گذشتگان وجود دارد، نتیجه این شده که امروز هیچ اثری از روسای جمهور گذشته ایران و برخی اقدامات خوب شان در دسترس نیست و برای ماندگاری آن هویت سازی نشده است .

به گزارش گلستان ما ؛ جواد عموزاد کارشناس ارشد علوم سیاسی نوشت: وقتی صحبت از ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن می شود ، عده ای می ترسند اما برای من جالب اینست که آبراهام چیکار کرد که امروز نام او بر عرشه روزگار ماندگار شده است ؟

 او رییس جمهور آمریکا بود که منشور حقوق شهروندی و پایان برده داری ، حاکمیت قانون و دمکراسی را در این کشور پیاده کرد و از این جهت محبوب شده است ، بعد از او کسی نیامد به جرم این کار او را محاکمه کند.

اما در کشور ما شوق زیادی به محاکمه گذشتگان وجود دارد ، وقتی دار و دسته خاتمی در دوم خرداد ۷۶ روی کار آمدند محاکمه هاشمی و تخریب دستاوردهای دولتش را در پیش گرفتند ، دولت احمدی نژاد که آمد همین رویه را در قبال دول هاشمی و خاتمی در پیش گرفت و نهایتا هاشمی و خاتمی با رونمایی از پدیده ای بنام «روحانی»  همین کار را در سال ۹۲ با احمدی نژاد کردند ،
نتیجه این شده که امروز هیچ اثری از روسای جمهور گذشته ایران و برخی اقدامات خوب شان در دسترس نیست و برای ماندگاری آن هویت سازی نشده است .

این رویکرد نامیمون در ساختار سیاسی کشور ما متاسفانه وجود دارد در حالی که همه روسای جمهور تقریبا از یک روش برای اداره کشور استفاده کرده و صرفا واژه ها تغییر کردند مثلا "مسکن مهر" شد "مسکن اجتماعی" و ...

نهایتا این احساس در مردم بوجود آمده که طی چهل سال گذشته کاری انجام نشده اما باید متذکر شد که پیشرفت ها و اقدامات ماندگاری انجام شده که متاسفانه در دعواهای دوگروه راست و چپ و بداخلاقی های صورت گرفته برای رسیدن به قدرت ، له و منکوب شده است . 

صحبت های روز گذشته «ابوالقاسم صفوی» فرماندار سابق گرگان را می توان منبعث از همین تفکر نامبارک دانست ، او گفت که حسین صادقلو شهردار گرگان به جرم ساختن یک زیرگذر در محور ناهارخوران باید محاکمه شود ، کجای جهان فردی را بخاطر آبادانی و تلاش برای توسعه شهرش محاکمه می کنند !

صفوی احیانا نمی داند دو روز دیگر که عزل شد عده ای دیگر ندای محاکمه او را سر خواهند داد ، پس بهتر نبود بجای حاشیه سازی و پرداختن به امور بیخودی به وعده های انجام نشده خودش اشاره می کرد که بعد از یک سال هیچوقت اجرایی نشد .

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.