1393-09-04 03:08
5146
2
6230
آنچه در اولین نشست تخصصی 5 آذر گرگان گذشت؛

درخواست بیش از 7 فعال فرهنگی اجتماعی شهر گرگان از استاندار و نماینده ولی فقیه جهت دیدار با رهبری و ثبت واقعه 5 آذر در تقویم ملی

اولین نشست تخصصی حماسه 5 آذر در حالی به کار خود پایان داد که بیش از 7 فعال فرهنگی اجتماعی شهر گرگان خواستار پیگیری نماینده ولی فقیه در گلستان و استاندار جهت دیدار با رهبری و ثبت واقعه 5 آذر در تقویم ملی شدند.

به گزارش گلستان ما ؛ اولین نشست تخصصی واقعه 5 اذر گرگان روز گذشته در تالار مهر دانشگاه آزاد اسلامی گرگان و به همت موسسه فرهنگی هنری نواندیشان کهشان صهبا برگزار شد.

عبدالجواد عموزاد خلیلی مدیر موسسه فرهنگی هنری کهکشان در ابتدای این نشست اظهار داشت : این اولین بار است که بخش خصوصی با تکیه با جوانان و گرایش به ترویج ایثار و شهادت اقدام به این کار نمود و باید این اندیشه که همواره بخش دولتی متولی این قضیه باشد کمرنگ شود و این امر باعث شد تا اعضای شرکت کننده در این نشست بارها از این رویداد به نیکی یاد کنند.

عموزاد اظهار کرد: این واقعه آنقدر بزرگ است که با کارهای کوچک نمی توان عظمت ان را پاس داشت لذا باید یک همگرایی فوق سلایق شخصی وسیاسی و اجتماعی در شهر گرگان بوجود آید تا بتوان 5 آذر را یادگاری ماندگار نشان داد.

در ادامه این جلسه ناصر گرزین ، علیرضا پزشکپور ، صفرعلی پایین محلی و مهران فدوی از اعضای شورای شهر گرگان ، قاسم حاج محمدی و حمیدرضا آقا ملایی از اساتید دانشگاه و فعالین فرهنگی اجتماعی ، غلامرضا خارکوهی تاریخ نگار و نویسنده کتاب 5 آذر در انقلاب به ایراد سخن پرداختند .

آنچه که در این نشست تخصصی بر آن پافشاری شد اهمیت زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و ترویج ارزشهای ایثار ، تبیین عظمت حادثه 5 اذر ، دیدار با مقام معظم رهبری به مناسبت واقعه 5 آذر ، همردیف بودن قیام 5 اذر گرگان با قیام 29 بهمن تبریز و 19 دی قم ، دیده نشدن 5 اذر در گذر زمان ، آوردن این حادثه بزرگ در کتب درسی و تقویم ملی کشور و استفاده از ظرفیت آموزش و پرورش و آموزش عالی برای تبیین این واقعه بود .

همچنین بیش از 7 فعال فرهنگی اجتماعی و مسئولین شهری گرگان در این جلسه از استاندار و نماینده ولی فقیه در استان گلستان درخواست کردند که پیگیر دیدار با مقام معظم رهبری به مناسبت قیام 5 آذر گرگان باشند همانطور که مردم قم ، تبریز و ورامین در چنین مناسبتهایی به دیدار معظم له می روند . همچنین از این بزرگواران خواسته شد تا پیگیر ثبت واقعه 5 آذر در تقویم ملی کشور باشند .

در این جلسه عنوان شد که گویا شورای فرهنگ عمومی کشور با درخواست مردم گرگان مبنی بر درج واقعه 5 اذر در تقویم ملی کشور مخالفت کرده که با پیگیری دکتر طاهری نماینده مردم گرگان شورای فرهنگ عمومی کشور قبول کرد که یک بار دیگر این موضوع را در دستور کار خود قرار دهد .

این نشست تخصصی با همکاری خبرگزاری دانشجو و سایت گلستان ما و در حضور خبرنگاران رسانه های مختلف نظیر خبرگزاری فارس و مهر و سایتهای خبری برگزار شد و بازتاب خوبی نیز در استان و کشور داشت .

DSC 9167

DSC 9194

IMG 3589

IMG 8424

IMG 8428

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

قوانلو

بيش از 7 نفر يعني اينقدر زياد بودند كه امكان شمارششان نبود و خبرنگار شما تخمين زده كه بيش از 7 نفر؟لطفا يك جيزهايي ياد بگيرد مردم بهتان نخندن.

0
0
پاسخ
1393-09-04 04:06
تدبیر وامید

آخه در نشست تخصصی 5 آذر نباید کسانی که در این واقعه مهم نقش داشتند حضور می داشتند!!این چه نشست تخصصیه...

0
0
پاسخ
1393-09-04 16:24

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.