1397-12-05 03:36
3081
1
61411
در فاصله کمتر از یک سال به انتخابات مجلس ؛

تازه های انتخاباتی از حوزه انتخابیه آزادشهر و رامیان + گمانه زنی ها و تحلیل ها

تحرکات کاندیداهای حوزه انتخابیه آزادشهر و رامیان کمتر از یک سال به انتخابات مجلس جذاب و دیدنی شده است با توجه به اینکه چهره های سرشناس این حوزه به عملکرد نماینده فعلی انتقاد دارند .

به گزارش گلستان ما ؛ کمتر از یک سال دیگر به انتخابات سال 98 مجلس شورای اسلامی باقی مانده و تحرکات نامزدهای مختلف نیز آغاز شده است خصوصا در یادواره ها و مجالس عزا و عروسی و مناسبتهای مختلف، استان گلستان 6 حوزه انتخابیه و 7 نماینده در مجلس دارد و یکی از مهمترین حوزه های انتخابیه و رقابتی ترین آن حوزه آزادشهر ، رامیان و فندرسک می باشد .

از نکات برجسته این حوزه این بوده که اکثر کاندیداهایی که در سالهای اخیر از این حوزه به مجلس راه یافته اند گرایش اصولگرایی داشته بطوریکه علیرضا ابراهیمی ، رضا صابری ، مرادعلی منصوری رضی (دو دوره) را می توان مدعای این سخن دانست ، هر چند قبل تر غلامعلی کوهساری و حسن صادقلوی اصلاح طلب هم توانسته بودند به مجلس راه پیدا کنند .

اما در این دوره اوضاع متفاوت شده و گویا عملکرد علیرضا ابراهیمی باعث شده تا چهره مدعیان گردن کلفت از همین الان پیدا شود ، مدعیانی که آمدن شان قبل از هر چیز نشان دهنده ضعف عملکرد نماینده فعلی است هر چند شاید حس شهرت طلبی و منیت و خودخواهی نیز باعث شده باشد تا برخی ها احساس کنند ناجی مردم این منطقه اند .

آزادشهر ، رامیان و خان ببین سه شهر بزرگ و پرجمعیت این حوزه به شمار می روند که هر یک برای گرفتن جایگاه نمایندگی تلاش زائدالوصفی دارند ، هر چند سایه سنگین قومیت گرایی در این حوزه باعث شده تا انتخابات از مسیر عقلانی و درست خود یعنی شایسته سالاری منحرف شود .

در حال حاضر بر اساس گمانه زنی های موجود چهره هایی جدید و بعضا قدیمی برای انتخابات سال آینده تحرکات خود را آغاز کرده اند که به بررسی آنها می پردازیم :

1 – پیمان گنجی : عضو شورای اسلامی شهر آزادشهر که در مقطعی ریاست شورا را نیز به عهده داشت ، ارتباط خوبی با جوانان دارد و زمزمه هایی قوی از حضور او برای سال اتی به گوش می رسد .

2- یدالله وفایی : اهل خان بیین ، از چهره های سرشناس و از مدیران پرتلاش و مردمگرای قبلی استان است ، فرماندار اسبق رامیان بوده ، او در دولت دهم مدیر کل دفتر اقتصادی استانداری گلستان و مدتی نیز مدیر کل صنعت ، معدن و تجارت استان گلستان بود ، حضور او نشان دهنده اینست که فندرسک بعد از سالها می خواهد یک نماینده در مجلس داشته باشد، هر چند نگاه او و افق هایی که مطرح کرده ، ملی و فراملی بوده است .

3- رضا صابری : نماینده پیشین حوزه انتخابیه آزادشهر و رامیان در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نهم که البته اگر چه خودش هنوز اعلام رسمی و تحرکی نداشته اما اطرافیانش می گویند او نیز خواهد آمد .

4- مرادعلی منصوری رضی : نماینده دو دوره حوزه انتخابیه رامیان و آزادشهر(دوره هفتم و هشتم) در مجلس شورای اسلامی و از نیروهای منتسب به جبهه اصولگرایی که در منطقه به "آقای دوم" مشهور است چرا که در اکثر انتخابات هایی که در این حوزه وجود داشته با رای بالایی نفر دوم انتخاب شده است ( او در انتخابات 94 نزدیک به 16 هزار رای داشته است)، گفته می شود ایشان در انتخابات پیش رو از شانس کمتری نسبت به دوره های قبل جهت انتخاب شدن برخوردار است .

5 – سد جواد میرعرب : از اصلاح طلب های تند آزادشهر است ، سید جواد میرعرب عضویت بنیاد باران( به ریاست سید محمد خاتمی) و مشاور وزیر نیرو دولت اصلاحات و معاون مشارکت های اجتماعی و توانمندسازی سازمان رفاه و خدمات اجتماعی شهرداری تهران را در کارنامه دارد ، همچنین پسرش روابط نزدیکی با خبرگزری ایلنا دارد .

6 – غلامعلی کوهساری : او برادر شیر علی کوهساری است که در حادثه یاک چهل سقوط هواپیمای حامل نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی جان خود را از دست داد . او بعد از این حادثه در انتخابات میان دوره از طرف مردم به عنوان نماینده این حوزه انتخاب شد و نزدیک به دو سال نماینده بود . در این دوره هم زمزمه هایی از حضور او شنیده می شود .او در سال 94 هم نزدیک به 14 هزار رای جمع کرده بود که عدد قابل ملاحظه ای به شمار می رود .

7- رضا هاشم زایی : عضو شورای اسلامی شهر آزادشهر که اصالتا بلوچ می باشد . گفته می شود بلوچ ها نیز تحرکات انتخاباتی را آغاز کرده اند ، هر چند آنها دوره قبل به علی رضا ابراهیمی رای داده اند اما گویا این دوره بدشان نمی آید خود را در معرکه انتخابات مجلس بیازمایند ، هر چند ابراهیمی با انتخاب "لاری کمان" به عنوان معاون فرماندار آزادشهر خواسته دل آنها را بدست آورد یا سهم شان را بدهد اما هاشم زایی گویا عزم جدی برای حضور در عرصه انتخابات دارد . حضور جدی هاشم زایی یعنی افول رای ابراهیمی  که این می تواند به رقابت این حوزه انتخابیه بیفزاید .

8 – مهدی ابری : او سالهاست کارمند و مترجم مجلس شورای اسلامی است ؛ کارشناس زبان های  خارجی و مسلط به سه زبان(انگلیسی . اسپانیایی. ایتالیایی) ، کارشناس اروپا-آمریکا معاونت برون مرزی سازمان صدا و سیما ، مشاور معاونت توسعه فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ، عضو هیت موسس مجمع نخبگان گلستانی های مقیم تهران از جمله سمتهای اوست .

9 – دکتر نصرتی : او در گذشته نیز کاندیدای این حوزه بوده و رای نسبتا خوبی هم داشته است . در حال حاضر نیز مدیریت درمان تامین اجتماعی استان گلستان را دارا می باشد .

10 – محمود ابراهیمی : او برادر سلطان ابراهیمی رئیس مشهور کارخانه پنیر صباح در گنبد می باشد . محمود ابراهیمی مدیرعامل پنیر صباح نیز می باشد و زمزمه هایی از حضور او در مجلس شنیده می شود .

11 – حسن صادقلو : استاندار سابق و هفتمین استاندار گلستان که سابقه یک دوره نماینده در دوره دوم را نیز از این حوزه در کارنامه خود دارد ، هر چند گفته می شود شاید در مرکز استان هم بخت آزمایی داشته باشد.علاوه بر تدریس در دانشگاه، معاونت وزارت آموزش و پرورش، معاون پشتیبانی و اداری و مالی وزارت آموزش و پرورش، مشاور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و مدیر کل وزارتی این وزارتخانه، رایزن علمی و سرپرست مدارس نیز بوده‌است.

12- عبدالرضا بای : مدیر گروه علوم سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی آزاد شهر و از چهره های اصلاح طلب میانه رو این حوزه انتخابیه است ، طرفدارانی در بین نخبگان و چهره های شاخص و دانشگاهی دارد اما تاکنون نتوانسته اعتماد توده های مختلف مردم را در عرصه انتخاباتی به خود جلب کند .

13 - علیرضا ابراهیمی : نماینده فعلی آزادشهر و رامیان در مجلس شورای اسلامی است . او قبلا در سمت بخشدار فندرسک و مدیر اداره ارشاد علی آباد کتول مشغول بکار بوده و فوق لیسانس فلسفه دارد . ابراهیمی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس بوده و عملکردش در بین 7 نماینده فعلی علیرغم جوان و تازه کار بودن ، بد نبوده است .

این نکته هم گفتنی است که در ادوار مختلف برخی کاندیداها از شهرهای اطراف به این شهر رفته و ثبت نام کرده اند و احساس آنها اینست که قومیت آنها به این فرد رای می دهد ، در انتخابات سال 94 زهرا نورا رئیس اسبق شورای شهر گرگان با چنین حسی در این حوزه ثبت نام کرد اما 1300 رای بیشتر نیاورد . همچنین از عباس نیاوند معاون اسبق برنامه ریزی استاندارنیز گاها نام برده می شود اما بعید است او نیز بخواهد در دوره آینده شرکت کند .

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

علی

دکتر نیاوند این دوره با تمام قدرت می آید تا استان را نجات دهد . متاسفانه افراد کم سواد وبی تجربه در دوره قبل به مجلس رفتند که باعث عقب ماندگی استان شد

0
0
پاسخ
1398-05-01 11:17

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.