1397-10-08 17:47
3686
1
59946
ناگفته های حماسه 8 دی گرگان از زبان جعفر گرزین :

اصرار داشتم نورمفیدی به مراسم 8 دی دعوت شود/دفتر صانعی کانون ضد انقلاب شده بود / هنگام مصاحبه با رادیو بغض کرده بودم/ کسانی می گفتند سرهنگ گرزین که خودشان پادگانی بودند

جعفر گرزین فرماندار وقت گرگان در حماسه 8 دی عصر امروز در یک نشست صمیمی با پایگاه خبری تحلیلی گلستان ما به تشریح ناگفته هایی از آن روز پرداخت .

به گزارش گلستان ما ؛ مطالعه و تورق تاریخ سیاسی شهر گرگان بدون" جعفر گرزین" لطفی ندارد ، فردی که با وقوع انقلاب در حالیکه 16 سال بیشتر نداشت و ریش و سبیلش هنوز سبز نشده بود برای عضویت در سپاه به محل این نهاد در گرگان مراجعه کرد که با پاسخ جالب مسئولان پرسنلی وقت سپاه گرگان ( تیم هاشم مهیمنی و اطرافیانش) مواجه شد : شما "قرن آبادی ها" مقلد آیت الله خویی هستید و ذائقه سپاه ، امثال  شماها را برای جذب نمی پسندد .

غافل از اینکه 20 سال بعد از این ماجرا خدا به او عزت داد و جعفر گرزین شد "فرمانده سپاه گرگان" و همان افرادی که از استخدامش در سپاه طفره می رفتند ، در انتخابات و ... از طرف نهادهای نظارتی نظام "رد صلاحیت" شدند ، به گفته خودش از عملکرد گذشته پشیمان نیست و معتقد است ضعف عملکرد و خیانت عده ای را نمی توان بنام نظام نوشت ؛ می گوید سرباز پرچم سه رنگ سبز ، سفید و سرخ جمهوری اسلامی است و هر زمانی که لازم باشد ، آماده جانفشانی برای رهبری و مردم کشور است ، در ولایتمداری جعفر گرزین همین بس بعد از بست نشینی 11 روزه احمدی نژاد "بنر" او را در حیاط فرمانداری گرگان پایین کشید .

شجاعت ، صراحت لهجه و انقلابی بودن مشخصه اصلی اوست ، در دورانی که اندیشه سیاسی و روحیه انقلابی جزم اندیش شده و آدم های قدکوتاه جولان می دهند ؛ جعفر گرزین اما بی پرده و صریح از گذشته اش پرافتخارش دفاع می کند ،  اما نقطه عطف تاریخ سیاسی این چهره" کاریزماتیک" کوران فتنه 88 در گرگان می باشد ، ایامی که غبار فتنه تشخیص حق و باطل را دشوار نمود و اگر نبود رهنمودهای روشنگرانه رهبر انقلاب و سربازان مخلص و جان برکفی همچون گرزین ، معلوم نبود چه بر سر انقلاب اسلامی می آمد .

siX7DCo

 اگر می گوییم کاریزماتیک برای خودمان دلیل داریم ؛ چون او بود که همزمان با اغتشاشات سال 88 در حالیکه "فرماندار گرگان" بود در یک حرکت تکاوری لباس "سوپور" شهرداری را پوشید و بر سرش کلاه گذاشت و پشت ماشین جمع آوری زباله ایستاد و با گوشی از صف اغتشاشگران عکس گرفت یا اینکه وقتی متوجه شد در محله "سرپیر" در عاشورای 88 دسته روی با اهداف خاصی در حال شکل گیری است خود را به آنجا رساند و بدون هیچ محافظ و تجهیزات و ترسی در میان حضار حاضر شد ، و میان شیخ عبدالله شاهینی و حجت دادور قرار گرفت و با نوحه مداح محل محب حسینی سینه زد طوری که بقیه از تعجب انگشت به دهان ماندند .

لذا حیف بود در آستانه سالگرد حماسه یوم الله 9 دی و بهتر بگوییم حماسه 8 دی مردم گرگان به سراغ فرماندار وقت گرگان و مرد شماره یک مقابله با جریان فتنه در شهرستان گرگان نرویم و با وی همکلام نشویم . آنچه می خوانید مختصری از ماحصل گفت و گوی خبرنگار پایگاه خبری گلستان ما با "جعفر گرزین" می باشد .

تشکیل جلسه فوق العاده شورای تامین گرگان ...

بعد از اغتشاشات روز عاشورا در تهران خیلی زود فهمیدم که اگر ورود جدی نکنیم غافلگیر خواهیم شد لذا بلافاصله دستور دادم جلسه شورای تامین به صورت فوق العاده در فرمانداری گرگان تشکیل شود تا علاج واقعه قبل از وقوع شود .

بعد از تلاوت قران شروع به صحبت کردم و گفتم ما باید روز 8 دی به خیابان بیاییم و آشوبهای روز عاشورا و هتاکی به ساحت امام حسین (ع) را محکوم کنیم که در بین اعضای وقت شورای تامین ، فقط استاندار قناعت بود که نظرم را پذیرفت اما او هم دلهره داشت که آیا جمعیت به خیابان بیاید یا نه ، که به او گفتم خاطرت جمع ، این قضیه را به من بسپار ، اینجا دارالمومنین است.

در خصوص اینکه چه کسی سخنران مراسم باشد ؛ برخی ها گفتند حجت الاسلام قندهاری سخنران مراسم باشد ، برخی ها گفتند استاندار و تعدادی هم گفتند حجت الاسلام غلامی نمایندگی وقت ولی فقیه در سپاه استان که نهایتا جمع پذیرفتند حاج آقای غلامی سخنران باشد .

همچنین در جلسه مطرح شد که از آیت الله نورمفیدی هم دعوت بشود یا نه ؟ برخی ها گفتند نه اما من گفتم دعوت بشود . توجیه من هم این بود که ما باید در چنین مواقعی نمایشی از وحدت را اجرا می کردیم و حتی سفارش هم کردم که حتما مصاحبه یا اظهار نظری هم حتما از ایشان در محکومیت فتنه داشته باشند .

یک عده ای هم تراکت ها و تابلوهایی داشتند که نوشته بودند "... حیا کن گلستان را رها کن" که من دستور دادم آنها را جمع کنند اما باز هم برخی ها توانسته بودند تعدادی از این تابلو ها را در راهپیمایی همراهشان بیاورند .

سریع با همکاری سپاه ، مجمع امور صنفی و صدا و سیما مخصوصا رادیو هماهنگی های لازم را انجام دادم ، از طریق تمامی پایگاه های بسیچ و مساجد اطلاع رسانی به مردم صورت گرفت ، از بلندگو مساجد اعلام شد در پی آتش زدن مسجد و قران ، هتک حرمت امام خمینی (ره) و رهبری و آتش زدن مغازه مردم و تخریب بیت المال مردم برای راهیپمایی در خیابانها حضور داشته باشند  ، همچنین مجمع امور صنفی نیز بازار را در آن روز تعطیل اعلام کرد .

258 

صبح روز 8 دی در حالیکه داشتم از میدان تالار به سمت فرمانداری می رفتم "خانم شهرکی" مجری رادیو با من تماس گرفت و خواست مصاحبه بگیرد که من گفتم بخاطر وقایعی که در شهر تهران اتفاق افتاد امروز تمام وجود من سرشار از عقده و اندوه سالار شهیدان است و در همین حال "بغض غریبی" هم مرا فرا گرفته بود . ادامه دادم : سخن گفتن برای من سخت است چرا که امروز روز عزا و سومین روز شهادت و سوگواری امام حسین (ع) است و امروز خود سالار شهیدان نیز عزادار است چون یزیدیان و افراد خودفروخته در تهران به مسجد لولاگر و پایگاه بسیج حمله کرده و بسیجی را از پشت بام به طرف خیابان پرت کردند .

در ادامه گفتم : در همین راستا آقای ... (فرماندار دولت خاتمی که در ستاد میرحسین موسوی هم نقش حقوقی داشت دستگیر شد ) و اینجا مستقیما نقش اصلاح طلبان مشخص است ؛ مردم و بازاریان به پا خیزید ...

جناب گرزین نظر شما راجع به مجری برنامه و حواشی که بعدا برای وی ایجاد شد چه بود ....

مجری برنامه جوان باانگیزه و پرشوری بنام "احمد متوسلیان" بود . من او را انتخاب کرده بودم اما بنظر می رسد در پایان حرفهایش آنجایی که داشت از آیت الله طاهری گرگانی تقدیر می کرد و می گفت اگر ایشان امروز بودند در صف مقدم قرار می گرفتند به مذاق برخی ها از جمله سخنران اصلی مراسم خوش نیامد .

شاید این تلقی بود که مجری بخاطر حضور نورمفیدی در جایگاه دارد همچین حرفهایی می زند .( همین لحظه عده ای همزمان فریاد منافق حیا کن ، گلستان را رها کن را سر می دادند و اینطور برداشت می شد که این اقدام شاید هماهنگ باشد .)

siMJd5Y

در خصوص بستن دفتر صانعی در گرگان ...

دفتر آقای صانعی در گرگان بنا به تصمیم شورای تامین شهرستان گرگان بسته شد . چون این مکان کانونی برای ضد انقلاب شده بود و همچنین خود صانعی رئیس جمهور (احمدی نژاد) را حرامزاده خوانده بود در حالیکه او رئیس جمهور ملت بود و توهین به منتخب ملت توهین به ملت بود .

تحولات بعد از آن در گرگان ...

سالیان سال بود که مسجد الاقصی در محله سرچشمه پاتوق طرفداران محمد محمدی گرگانی و مکتب علی شده بود که در آن سال با همکاری اوقاف هیئت مدیره جدیدی برای آن در نظر گرفته شد و نطفه فتنه از این نقطه شهر کنده شد .

همچنین از ابتدای انقلاب تا سال 88 تمام عواید و درآمدهای امامزاده عبدالله و سقاخانه چهارراه میدان بجای اینکه به حساب اوقاف برود به جاهای دیگر!! می رفت که ما در آن سال جلوی آن را گرفتیم و برای امامزاده هیات امنا جدید تشکیل دادیم و از آن سال به بعد بود که پول این دو مکان به حساب اوقاف رفت و نیت واقفین اجرا و صرف در اطعام دهی و عزاداری ها شد .

چرا برخی مخالفین شما را سرهنگ گرزین صدا می زنند ؟ آیا دنبال هدف خاصی هستند ...

نظامی ها در دنیا به دلیل سرکوبگری منفورند اما نظامی ها در ایران به دلیل سابقه درخشان شان در مبارزه با ضد انقلاب ، تجزیه طلبی ، دفاع مقدس ، دفع فتنه و ایجاد امنیت محبوب هستند .

این اشکال از طرف کسانی گرفته شده بود که تلقی پادگانی به مدیریت آن زمان بدهند در صورتی که هاشم مهیمنی ، علی اصغر احمدی ، حسین رفعتی ، رضا جعفری ، سید علی حسینی ( سرپرست اسبق فرمانداری)همگی عضو سپاه بودند اما هرگز از بعد نظامی معرفی نشدند اما در زمان فتنه 88 برای بدنام کردن و سرکوبگر جلوه دادن من ، اینگونه جلوه دادند که تصمیمات پادگانی است.

sibVVAp

در صورتی که نوع افرادی که در گرگان طی دوران قبل از انتزاع از مازندران و بعد از آن روی کار آمدند سابقه عضویت نظامی و سپاه داشتند ، سوال من اینست که چرا برای این دوستان اینگونه تبلیغ نشد.

سخن پایانی ...

به نظر من فتنه 88 نسخه تنظیم شده خارج از کشور و تبلیغ کردن 30 درصد از اصلاح طلبان به عنوان مقصر و موثر بود در صورتی که 9 دی ، 70 درصدی که وفادار به نظام و عاشق رهبری و بد بین به غرب بودند در اجتماع مشاهده شدند .

اگر چه "سلیم" در آن ایام نوشت "اجتماع طرفداران دولت" اما من تشکر کردم چون گفتم بدون تبلیغ و بدون هیچ برنامه ریزی ، مردم بطور خودجوش این صف عظیم از جمعیت در 8 دی در گرگان حاضر شدند ، یدااله مع الجماعه و یدالله فوق ایدیهم را تجلی کردند .

باید بخاطر داشته باشیم آن 30 درصد مورد نظر من نانجیب اند چرا که بعد از انتخابات ریاست جمهوری سال 96 بود که حضرت آقا فرمودند کسانی که مخالف نتیجه انتخابات بودند نجابت به خرج داده و در خیابان ها حاضر نشدند و اعتراض نکردند تا آب به آسیاب دشمن بریزند و ما در فرهنگ شیعه نانجیب به قاتلان امام حسین (ع) می گوییم اگر چه ادعای مسلمانی دارند اما عاشورایی خلق کردند که خون حسین به زمین ریخته شد  ، اما 70 درصد اصلاح طلبان با ما همراه و هم عقیده اند .

siOX7oc

یکی از اشکالات اساسی وقابع سال 88 نفوذ نفاق در اتاق فکر اصلاح طلبان بود که بعدها خودشان اعتراف کردند و برای آینده نیز باید صف شان را از دوستان دیروز جدا کنند و به همان تناسب که از اصولگراها فاصله گرفتند به ضد انقلاب نزدیک تر شدند و اقتضا می کند که موضع خود را اصلاح کنند و دشمن شناسی و دشمنی شناسی را مد نظر داشته باشند ، ما بخاطر داریم منافقین سال 60 قانون اساسی را قبول نداشتند ، امام و ولایت فقیه را قبول نداشتند ، نسبت به سپاه و نهادهای انقلابی سمپاشی می کردند و اگر امروز جناحی در کشور همان مواضع را تکرار کند چه پاسخی برای امام و خون شهدا دارند ؟

آخرین حرفم نیز اینست که باید این چند ساله را تجربه و مرور تا از خطر اختلاف عبور کنیم و در معیار های مورد نظر امام و رهبر عزیز انقلاب متحد باشیم تا دشمن بشکند چرا که خبرهایی موثق دارم که آمریکا و عربستان با حمایت مالی از گروههای مختلف ضد انقلاب در خارج از کشور آنها را علیه انقلاب اسلامی متشکل کرده اند.

تهیه و تنظیم مصاحبه : جواد عموزاد خلیلی

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.