1397-08-23 17:03
1418
0
58723
امام جمعه اهل سنت نگین شهر:

حاضرین در کنفرانس وحدت پس از بازگشت داعیه‌دار تقریب می‌شوند/ کنفرانس وحدت زمینه‌ساز تشکیل امت واحده است

امام جمعه اهل سنت نگین شهر گفت: افرادی که در کنفرانس وحدت شرکت می کنند، داعیه دار تقریب و مبلغی برای ایجاد وحدت بین مردم خود می‌شود که این بهترین نتیجه عملی این کنفرانس است.

 به گزارش گلستان ما، کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی از جمله اقداماتی است که به صورت سالانه از سوی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برگزار می‌شود و طی آن میهمانان کنفرانس که غالبا شخصیت های فرهیخته، وزرای کشورهای اسلامی، علما و اندیشمندان و متفکران شیعه و اهل سنت داخل و خارج کشور هستند به ارائه دیدگاه‌ها و نظرات خود در خصوص اهمیت وحدت امت اسلامی و راهکارهای دستیابی و تداوم این مهم می پردازند.

بررسی مهمترین مسائل جهان اسلام با محور وحدت مسلمانان از دیگر موضوعات مهم این اجلاس سالانه است که بعضا با انتقاداتی نظیر اختصاص هزینه سنگین برای برپایی این مراسم مواجه می‌شود؛ البته برخی از کارشناسان نیز بر این عقیده اند که در شرایط کنونی که عقاید دینی و اسلامی با هجمه های مختلفی مواجه است و رسانه های مختلف با تولید برنامه های متنوع سعی در ترویج اندیشه های تکفیری دارند و از هیچ کوششی برای القای تفکرات افراطی به نام دین اسلام فروگذار نیستند.

 بنابراین ضرورت برگزاری این کنفرانس‌ها دو چندان می شود چرا که اجماع مسلمان با تفکرات مختلف در خصوص مبانی مشترک نمایش منسجمی از وحدت امت اسلام را به رخ معاندان می کشند و به همین ترتیب بخش اعظمی از این توطئه ها خنثی می شود.

در همین راستا کارشناسان مختلف به بررسی اهمیت و جایگاه برپایی کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی که از سابقه زیادی نیز برخوردار است پرداخته‌اند که در ادامه می‌آید: 

“آخوند ابوبکر خوجملی” امام جمعه نگین‌شهر در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه استان‌های خبرگزاریتقریب با اشاره به اینکه وحدت امروز مردم ایران در جهان اسلام زبانزد است و با چنین اتحاد و وحدتی است که ملتها می‌توانند راه عظمت و پایداری را بپیماییند گفت: درکنفرانس وحدت

مشکلاتی همچون افراط گرایی و پدیده تکفیر که گریبانگیر جهان اسلام شده است در نتیجه عدم شناخت کافی از یکدیگر و نداشتن تعامل بین علما است

علما و نخبگان با فقه و اصول یکدیگر آشنا میشوند و همین نشست ها و گفتگوها تاثیر بسزایی در انس و الفت و نزدیکی افکار وحدت آفرین  بین علمای اهل سنت و شیعه دارد.

امام جمعه نگین شهر با اشاره به اینکه اخوت و برادری اسلامی یکی از عوامل ایجاد وحدت و همبستگی اسلام است و موجب خیر و برکت در جامعه است، گفت: دشمنان همواره برای شکست اسلام تلاش کرده و قصد دارند با تبلیغات رسانه‌ای بین صف‌های مستحکم مسلمانان اختلاف بیندازند و از این طریق به اهداف شوم خود دست یابند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران تمام مسلمانان را برای تحقق وحدت اسلامی فرا می‏خواند، افزود: کشور ما در این راه اساس کار خود را دعوت از عالمان و متفکران سراسر جهان برای بحث و تبادل نظر و با هدف آگاهی و شناخت بیشتر مذاهب از یک‏دیگر و همچنین جلوگیری از هر گونه فعالیت‏های تفرقه‏‌افکنانه و ضد وحدت قرار داده است.

آخوند خوجملی تاکید کرد: جمهوری اسلامی با برپایی کنفرانس‌‏های متعدد در ایران و دیگر کشورهای اسلامی توانسته است گام‏های بزرگی برای گردهمایی و تجمع عالمان جهان اسلام بردارد و با ایجاد بحث‏های مفید و سازنده مشترکات و امور مورد تفاهم مذاهب اسلامی را آشکار سازد و زمینه‌‏های تشکیل امت واحده را فراهم سازد.


امام جمعه اهل سنت کسانی که کنفرانس وحدت را زیر سوال میبرند مورد خطاب قرار داد و گفت: این کنفرانس آثارعملی بسیار زیادی در بین علما و روحانیون دارد که یک نمونه آن این است که علما در این کنفرانس دور یکدیگر جمع شده و به بحث و تبادل نظر می پردازند دیدگاه‌ها و عقاید فکری خود را آزادانه و بدون هیچ ترس و واهمه ای  مطرح می‌کنند.

وی ادامه داد: افرادی که در این کنفرانس شرکت می کنند بعد از اتمام این کنفرانس بین المللی آن زمانی که به کشور خود باز میگردند خود داعیه دار تقریب و مبلغی برای ایجاد وحدت بین مردم خود می‌شود که این خود بهترین نتیجه عملی این کنفرانس است که آن را باید توسعه داد.

آخوند ابوبکر خوجملی در پایان خاطر نشان کرد: مشکلاتی  همچون  افراط گرایی  و پدیده  تکفیر که گریبانگیر جهان اسلام شده است در  نتیجه عدم شناخت کافی  از یکدیگر و نداشتن تعامل بین علما است .اگر علما و روحانیون تعصبات مذهبی خود را کنار می گذاشتند و با یکدیگر به تعامل و گفتگو می‌پرداختند هرگز مشکلات این چنینی به وجود نمی‌آمد.

انتهای پیام/ 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.