1397-07-10 17:55
3179
1
57468
آماده شدن موکب های استان برای کنگره عظیم ؛

مروری بر موکب های فعال استان گلستان در کنگره عظیم اربعین + اسامی

سال گذشته 10 موکب در کربلا مستقر شده و موکبی هم در نجف که به زائران به خصوص زائران گلستانی خدمات می‌داد و در مرز هم یک موکب فعال بوده است .

به گزارش گلستان ما ؛ استان گلستان یکی از استانهای فعال در کنگره عظیم اربعین می باشد ، طرح ابتکاری سید علی خامنه ای رهبر شیعیان جهان اسلام که نماد تجمع شیعیان اباعبدالله و در واقع بیانگر اقتدار جمهوری اسلامی ایران به عنوان عنصری تاثیرگذار در معادلات منطقه خاور میانه به شمار می رود و سال به سال بر اهمیت و جمعیت آن افزوده می شود .

به همین نسبت نیز دشمنان اسلام بعد از فهمیدن اهمیت این مراسم و اینکه یکی از علامات ظهور نیز می باشد ، سعی در به انحراف کشیدن و مانع تراشی برای آن دارند که چند هفته پیش شاهد حواشی در بصره و مشهد به عنوان دو شهر مذهبی بزرگ شیعه بودیم و این نشان می دهد که دشمنان هنوز هم به نفاق بین عرب و عجم امیدوارند .

در این بین استان گلستان نیز تلاشی وافر برای هر چه بهتر برگزار کردن مراسم اربعین دارند و ساختار ستاد اربعین استان گلستان نیز به مدیریت معاونت سیاسی امنیتی استانداری گلستان تشکیل شده است .

بعد از ایجاد کارگروه ها و کمیته های هشت گانه در سال گذشته حدود 12 موکب نیز از طرف استان گلستان برپا شده است.

سال گذشته 10 موکب در کربلا مستقر شده و موکبی هم در نجف که به زائران به خصوص زائران گلستانی خدمات می‌داد و در مرز هم یک موکب فعال بوده است .

بزرگترین موکب استان گلستان موکب علی بن موسی الرضا(ع) است که در این موکب 250 نفر در قسمت‌های مختلف خدمت می‌کنند ، سایر موکب ها نیز از سایر شهرستانهای استان به صورت فعال در این مراسم عظیم حضور دارند که البته خواسته آنها اینست که مقامات استان همه موکب ها را به یک چشم نگاه کنند و در توزیع امکانات به همه مکوب ها یکسان نگریسته شود .

موکب های استان گلستان عبارتند از :

انصار المهدی (ع) به مسئولیت سید نقی حسینی ، حسینیه حضرت قاسم (ع) به مسئولیت حاج علی سرگزی ، علی بن موسی الرضا (ع) به مسئولین رضا جعفری ، حضرت علی اصغر (ع) به مسئولیت حاج عباس گرزین ، حسین بن علی (ع) به مسئولیت محمدرضا خسروی ، انصار الحسین(ع) به مسئولیت علیرضا امینی ، یحیی بن زید به مسئولیت مجیدرضا علی بیک ، امامزاده عبدالله به مسئولیت اسماعیل بزی ، احباب امام رضا (ع) به مسئولیت سید مهدی کیاالحسینی ، حضرت علی اکبر (ع) به مسئولیت رمضانعلی الوند ، قمر بنی هاشم به مسئولیت عبدالله بختیاری .

photo 2018 10 01 20 33 45

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

مینوخبر

سلام و عرض خدا قوت خدمت شما عزیزان؛لطفا به لیست فوق موکب حضرت زینب (س) مینودشت به مدیریت برادر ابوطالب پسرکلو را نیز اضافه کنید.

0
0
پاسخ
1397-07-11 10:43

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.