1397-05-22 03:10
3214
0
55593
کمیسیون ماده 69 چرا تعلل می کند؟

سرنوشت بندرخشک اینچه برون در دست این پنج نفر / نقش مروتی در ایجاد گره کور در ساخت بندرخشک

سید مناف هاشمی ، داوود طبرسا ، مختار مهاجر ، ابوطالب قزلسفلو و خسروی 5 مسئول و مدیری هستند که سرنوشت بندرخشک اینچه برون و توسعه استان به آنها گره خورده است .

به گزارش گلستان ما ؛ در افق 1414 حمل و نقل، صادرات، واردات و ترانزیت بار استان گلستان حدود 6 میلیون و 775 میلیون هزار دیده شده و بیشترین مراودات حمل و نقل  به کشورهایCiS به ویژه قزاقستان و ترکمنستان خواهد بود.همچنین طی قرارداد 1.2 میلیارد یورویی با شرکت RZD روسیه، قرار است مسیر اینچه‌برون به گرمسار برقی شود ، طی این قرارداد 3 ساله 442 کیلومتر مسیر اینچه برون - گرمسار برقی خواهد شد و زیرساخت‌ها برای حمل و نقل ایجاد می‌شود.

اما آئین کلنگ‌زنی بندر خشک اینچه برون 30 اردیبهشت ماه 95  باحضور محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور در پایانه مرزی اینچه برون انجام شد، پروژه بندر خشک با اعتباری بالغ بر 5 هزار میلیارد ریال اجرایی می‌شود این پروژه زمینه اشتغال 3 هزار نفر را به صورت مستقیم و غیرمستقیم فراهم خواهد کرد.

2jpg

همچنین در این بندر قرار است انبار، سیلو، تعویض بوژی، خطوط واگن و ... ایجاد شود. محوطه بارگیری کلینکر با اعتبار 7 میلیارد ریال و ظرفیت 700 هزار تن به بهره‌برداری رسید.کلنگ‌زنی محوطه بارگیری سنگ آهن با اعتبار 60 میلیارد ریال انجام گرفت.

طبق گزارش دریافتی، بندر خشک اینچه‌برون در مساحت 350 هکتار و با پیش‎بینی ذخیره و جابه‌جایی 36 میلیون تن بار برآورد شده که می‌تواند تحولی بزرگ در اقتصاد منطقه و استان گلستان ایجاد کند.

حال که با اجرای این پروژه بزرگ استان گلستان هم به توسعه و رونق می رسد و هم خیلی از جوانان مشغول بکار می شوند ، پس چرا تعلل می شود ؟

پیگیری های ما نشان داده علت تعلل مسئولان استان گلستان فشاری است که از طرف یک شرکت سرمایه دار جهت تصاحب 75 هکتار از اراضی جنب پایانه اینچه برون وارد می شود ، این شرکت مدعی است که راه آهن باید این زمین را به آنها واگذار کند در حالیکه بندرخشک یک امر حاکمیتی است و متولی ان راه آهن است و خود این دستگاه باید صاحب زمین و احداث کننده بندر خشک باشد و بخش خصوصی و سرمایه گذاران به صورت پیمانکار با راه آهن کار کنند .

چند سالی است که شرکت این زمین را به صورت اجاره با سالی حدود 9 میلیون تومان در اختیار دارد و چند وقتی است که به راه آهن فشار می آورند تا این زمین را تصاحب کنند اما کمیسیون 5 نفره ماده 69 می تواند گره این مشکل را باز کند .

1513412753 2664088

پیگیری های بیشتر نشان می دهد که این زمین در زمان مروتی معاون سابق عمرانی استانداری گلستان به شرکت فواکه داده شد ، امری که حسن صادقلو  استاندار پیشین گلستان بعد از فهمیدن آن دستور داد بلافاصله این زمینه به راه آهن منتقل شود و گفت نظر مروتی نظر استانداری نیست و ما بادادن 75 هکتار به فواکه صراحتا مخالفیم .

از طرفی مختار مهاجر رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان ، ابوطالب قزلسفلو مدیر کل منابع طبیعی گلستان ، خسروی رئیس اداره امور اراضی ، داوود طبرسا مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان و دبیر کمیسیون 69 به همراه استاندار گلستان 5 نفری هستند که می توانند با تنظیم صورتجلسه ای مبنی بر انتقال این 75 هکتار به راه آهن هر چه زودتر گره کور بندرخشک را باز کنند .

بخشی از این تعلل ها تاکنون به دلیل شبهه افکنی ها و کارشکنی هایی بوده که توسط عوامل ذی نفوذ و ویژه خوار صورت گرفته فی المثل عنوان کردند که این زمین متعلق به یک نهاد نظامی است در حالی که چنین امری بارها تکذیب شده است .

آنچه در فضای خبری استان مطرح است ، نفوذ برخی حامیان شرکت مذکور بر مدیران مذکور بوده که ان شاء الله با تحویل این زمین به راه آهن و دولت این شائبه ها نیز از پیرامون این مدیران رخت بر خواهد بست و از طرفی توسعه استان و شکوفایی و رونق منطقه را تحقق خواهد بخشید .

انتهای پیام /

مطالب مرتبط : 

- خیز بلند شرکت فواکه برای تصاحب 75 هکتار از اراضی اینچه برون / تداوم فشارها به اداره کل راه آهن شمال شرق !

- قطار توسعه بندرخشک اینچه برون در ایستگاه تعلل کمیسیون ماده 69

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.