1397-05-06 16:07
4317
0
55570
حکایت تلخ یک سرمایه گذار در طرح آفتاب 2 گرگان :

گلایه یک سرمایه گذار خارجی از رئیس اتاق بازرگانی گلستان : این بود حمایت از سرمایه گذار خارجی !/ 6 میلیارد طلبم را نمی دهند

یک سرمایه گذار خارجی با گلایه از رئیس اتاق بازرگانی استان گلستان گفت : بنده تمام زندگی و سرمایه ام را در این استان صرف کردم و در طرح آفتاب دو با آقای چوپانی شریک شدم اما الان 6 میلیارد پول مرا نمی دهند .

به گزارش گلستان ما؛ در پیچ و خم انتشار اسامی افرادی که تسهیلات رونق تولید در استان گلستان دریافت کردند ، یک نام از برجستگی خاصی برخوردار بود که چشم رسانه ها نیز همان فرد را گرفت .

علی محمد چوپانی ؛ رئیس اتاق بازرگانی استان گلستان ، البته فعالیتهای اقتصادی علی محمد چوپانی از گذشته نیز در قالب شرکت خودش و یا با شرکاء ادامه داشته اما از وقتی وی به عنوان رئیس اتاق بازرگانی استان گلستان انتخاب شده ، به نوعی بیشتر در تیررس رسانه ها قرار گرفته است .

اخذ 34 میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید فقط در سال 96 که رقم گنده ای در سطح استان گلستان به شمار می رود ، فعالان فضای مجازی استان و مردم را به این فکر فرو برده که با این پول چه مقدار اشتغالزایی و رونق تولید صورت گرفته است ؟ چند نفر بیمه شده اند و چقدر ارزش افزوده نصیب استان گلستان شده است ؟

یا اینکه آیا فردی پولدار و میلیاردر چون چوپانی که می تواند با سرمایه اش دهها نفر را وام می دهد ؛ نیاز به وام برای تداوم فعالیت شرکت خود داشته یا نه ؟

در همین رابطه ؛ محمد نادر حیدری سرمایه گذار یک شرکت ساختمانی که با علی محمد چوپانی در طرح آفتاب 2 همکاری داشته از وی گلایه می کند و می گوید : چوپانی و شریکش (بابایی) در شروع طرح افتاب 2 با سرمایه بنده که حدودا 6 میلیارد تومان بود شروع بکار کردند و از پیش فروش اولیه ساختمان نیز 70 میلیارد تومان سود برده اند .

وی ادامه داد : اما از سال 93 به این طرف وی از پرداخت 6 میلیارد تومان از طلب ما خودداری می کند و تمامی وسایل شرکت ما که 3 میلیارد تومان قیمت دارد را در طرح آفتاب نگه داشته  و اجازه خروج هم به آن داده نمی شود و با توجه به شکایتی که به دادگاه کرده ایم هنوز نتوانستیم نتیجه بگیریم ، گویا زور ما کمتر است .

این فرد که از اتباع خارجه است می گوید : تازگی ها متوجه شدیم که امکانات و تجهیزات شرکت ما را به کارخانه خود و شریکش در خان ببین انتقال دادند و به صورت مجانی از آن استفاده می کنند .

وی با ناراحتی می گوید : این بود حمایت از سرمایه گذار خارجی ؟ من تمام زندگی ، زمین ها و ثروتم در افغانستان را جمع کردم و آمدم در این استان سرمایه گذاری کنم اما جواب ما را اینجوری دادند و هیچکس هم پاسخگوی ما نیست و کسی به داد ما نمی رسد .

حیدری تاکید کرد : قرارداد اینجانب 16 میلیارد بود و من 6 میلیارد هنوز طلب دارم که این موضوع در اتاق  داوری اتباع خارجه به مدت 3 سال  در حال رسیدگی می باشد که متاسفانه هنوز به نتیجه نرسیده ایم .

امیدواریم استاندار گلستان و سایر مسئولین نظارتی و قضایی که همواره دم از حمایت از سرمایه گذار خارجی را می زنند به این موضوع ورود کرده و اگر واقعا حقی از این شرکت ضایع شده به آن رسیدگی کنند .

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.