1397-03-22 05:37
1773
0
54253
هزینه های سرسام آور برای ارتقای یک فرد ؛

شو سیاسی با ووشو / 6 میلیارد هزینه برای بازیهای پارس در گلستان به چه دلیل ! / این پول صرف مشکلات معیشتی مردم شود

جالب توجه هست که هنوز سه ماه از انتخاب صدیقه جهانشاهی در هیئت ووشو نگذشته بازیهای آسیایی پارس با هزینه سرسام آور 6 میلیارد ریالی در شهر گرگان برگزار می شود .

به گزارش گلستان ما ؛ 28 بهمن ماه سال 96 بود که جلسه انتخاب رئیس هیئت ووشو استان گلستان برگزار و صدیقه جهانشاهی به عنوان رئیس این هیئت انتخاب شد ، جلسه ای که در آن 4 گزینه ریاست هیئت به دلایل نامعلومی انصراف دادند تا جهانشاهی به تنهایی هر 16 رای را بدست آورد .

صدیقه جهانشاهی مسئول امور بانوان دفتر آیت الله نورمفیدی امام جمعه گرگان است ، او در انتخابات های مختلف از جمله شورای شهر گرگان شرکت کرده اما همواره از سوی مردم مورد اقبال قرار نگرفته است ، لذا با توجه به رویکرد بکارگیری زنان در عرصه های مدیریتی ، حامیان حزبی وی سعی کرده اند تا با مطرح کردن نام وی در هیئت ووشو ، او را برای سایر عرصه ها آماده کنند .

در شهر گرگان بیش از 60 هیئت ورزشی وجود دارد و تنها موقعی که گلستان میزبان بازیهای ورزشی بین المللی شد، بعد از چهل سال از انقلاب ،  بازیهای آسیایی کبدی سال گذشته بود که یکی از دلایل اصلی آن حضور چندین بازیکن ملی پوش تیم کبدی از گلستان و اینکه گلستان زادگاه ورزش کبدی بوده و رئیس فدراسیون و خیلی از مقامات آن از بچه های گلستان بوده اند .

اما جالب توجه هست که هنوز سه ماه از انتخاب صدیقه جهانشاهی در هیئت ووشو نگذشته بازیهای آسیایی پارس با هزینه سرسام آور 6 میلیارد ریالی در شهر گرگان برگزار می شود .

تاکنون حضور 10 کشور دومنیکن، ویتنام، ازبکستان، افغانستان، پاکستان، سوئد، عراق، لبنان، هند و اندونزی در این رقابت ها قطعی شده ،اما امکان حضور تیم های آلمان، ایتالیا و یونان نیز وجود دارد و این بازیها از یکم تا پنجم تیرماه در سالن امام خمینی گرگان برگزار می شود .

گفته شده ؛ این بازیها تمرین مقدماتی برای بازیهای آسیایی جاکارتا است که 27 مرداد ماه آغاز می شود ، حال سوال اینجاست که چرا باید جمهوری اسلامی ایران و مشخصا استان گلستان با هزینه مالی بسیار زیاد 6 میلیاردی اسباب و لوازم تمرین تیم های خارجی برای حضور در بازیهای آسیایی را بپردازد ؟ چرا ما باید برای خورد و خوراک و خواب و تامین امنیت و مشکلات ترافیک این همه ورزشکار از جیب خرج کنیم و بهترین هتل ها و غذاها و امکانات را در اختیار آنها قرار دهیم ؟

نکته بعدی ؛ گفته شده که این بازیها به دلیل ایجاد فضای شور و نشاط اجتماعی برگزار می شود ، براستی اگر این دو واژه "شور و نشاط اجتماعی" نبود ، چه بهانه ای برای توجیه مردم داشتیم که در زندگی روزمره خود با مشکلات اقتصادی و معیشتی روبرو هستند و واقعا برگزاری چنین بازیهایی در حالی که انتظارات و توقعات اصلی مردم نظیر بیکاری و گرانی و ... روی زمین مانده چه توجیهی دارد ؟

نکته بعدی ؛ در نشستهای خبری استان گلستان ، تاکنون شاهد نبودیم که در بنر پشت صحنه نام مقام رسمی با فونت درشت ذکر شود که در یک رویکرد اغراق آمیز نام رئیس هیئت ووشو استان با تیتر درشت درج شده که جز رویکرد تبلیغاتی و خودنمایی چیز دیگری نمی توان برای آن متصور شد .

نکته بعدی ؛ در شرایطی داریم این بازیها را در گرگان برگزار می کنیم که به گفته رئییس هیئت فقط سه بازیکن در تیم ایران از گلستان داریم و البته سطح ورزش ووشو در استان گلستان خیلی پایین است و در رتبه 31 کشوری قرار دارد ، پس چه لزومی داشت که 6 میلیارد پول بی زبان برای چنین ورزشی که نزد مردم استان اعتباری ندارد هزینه شود ؟

نکته بعدی ؛ چرا وقتی صحبت از حمایت بسکتبال گرگان که ورزش اول و پرطرفدار شهر است ، پیش می آید می گویند اعتبار و پول نداریم و تامین کل هزینه ها را گردن شهرداری گرگان می اندازند که با عوارض مردم پول در می آورد ، حال چطور شده برای هیئتی که هیچ نام و نشان و جایگاهی ندارد و هیچ آینده ای برای ان متصور نیست 6 میلیارد پول تامین شده است !!

نکته بعدی ؛ 400 خانواده در استان گلستان به دلیل جرائم غیر عمد منتظر آزادی پدران خود از زندان هستند تا حداقل عید فطر کنار آنها باشند اما در تامین هزینه جرائم خود مانده اند ، آیا بهتر نبود بخشی از چنین پولهایی که بیهوده برای ورزشی چون ووشو خرج می شود ، صرف آزادی مردم بیچاره و بی پناه می شد ؟

نکته بعدی ؛ سالهاست مناطقی از شهر گرگان دچار حاشیه نشینی و فقر شده مانند کوی عرفان ، افسران ، شریعتی و ... اما مسئولین شهری توجهی برای ارتقاء سطح زندگی این محلات از خود نشان نمی دهند ، آیا بهتر نبود چنین بودجه هایی صرف بهبود وضعیت بهداشتی و رفاهی این مناطق می شد تا روند متوازن توسعه اجتماعی بین مردم شهر گرگان برقرار شود .

نکته آخر ؛ آیا واقعا صلاح است برای ارتقا جایگاه یک فرد چنین هزینه سنگین 6 میلیاردی به استان گلستان وارد شود و اصلا یک ورزشی مثل ووشو چه مقدار نزد مردم گرگان جایگاه دارد و مشخصا دستاورد این مسابقات چیست ؟

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.