1393-08-16 18:17
7520
12
5397
یادداشتی از حسن بیارجمندی ؛

دغدغه های فرهنگی استان در آئینه دغدغه های فرهنگی رهبری(3)/فضای فرهنگی گلستان اقتضای مدرنیزم نیست؛ کم کاری شماست !

آن مسئولی که براساس مستندات مضبوط موجود در یکی از جلسات شورای فرهنگ عمومی استان، فضای فرهنگی موجود در استان را «اقتضای مدرنیزم»می داند؛باید بداند به تعبیر رهبری این تهاجم فرهنگی و شبیخون زده گی در اثر خواب و غفلت سیاسی است؛

 به گزارش گلستان ما ؛ حسن بیارجمندی فعال فرهنگی اجتماعی استان گلستان که در حال حاضر مشغول تحصیل در رشته دکترای حقوق فضا در روسیه است قسمت سوم مطلب فرهنگی خود را برای ما ارسال کرده است :

در قسمت اول ما بطور کلی به طرح دغدغه های فرهنگی با تاکید بر« سازماندهی و تشکیلات» و «برنامه عملیات فرهنگی و آسیب شناسی آن» از منظر رهبری با یک تطبیق اجمالی با وضعیت استان گلستان پرداختیم ودر قسمت دوم در پاسخ به این سئوال که در صورت اولا سازماندهی و تشکیل جبهه فرهنگی استان با تاکید بر وجود یک رهبری مقتدر و صاحب نفوذ در استان و کشور(ارتباط با مسئولین کشوری) ثانیا برنامه عملیات فرهنگی در استان - که نقشه راه عزم استانی و مدیریت جهادی ما را برای دستیابی به حقیقت گنج دغدغه های یاد شده ترسیم نمایند- بطور خاص برای ساخت فرهنگ انقلاب و روحیه انقلابی مردم استان می بایست بر روی چه عنصر و یا عناصری سرمایه گذاری کنیم؟

با بیان ابعادی عبرت انگیز از انقلاب الجزایر از منظر رهبر معظم انقلاب اسلامی بیان داشتیم که معظم له عنصر اصلی ضامن بقای انقلاب اسلامی را«تدین و ایمان» معرفی می کنند .عنصری که در تمامی این سالها بطور خاص آماج تمامی تهاجمات و شبیخون های فرهنگی دشمنان بوده و هست.

اما مسئله عمده ای که در ارتباط با جامع عمل پوشاندن به عناصر«تدین و ایمان» در سطح استان مطرح می گردد عبارت از این است که از منظر معظم له در راستای حفظ و تقویت عنصر ایمان دینی بعنوان اساس و بنیان فرهنگ و روحیه انقلابی،می بایست به کدام یک از مظاهر فرهنگی توجه بیشتر نماییم؟کتاب دغدغه های فرهنگی بطور خاص در فصل سوم با موضوع«فرهنگ و هنر ایران و انقلاب» به تفضیل بدان موضوع پرداخته است.در آغازین جملات این فصل به کلیدی ترین عبارت یعنی تحول عظیم و تعیین کننده ملت ایران در سایه انقلاب اسلامی و نیز نیاز فراوان آن به «ادبیات و هنر» در استمرار خود اشاره شده است.در واقع فرهنگ و روحیه انقلابی-اسلامی بعنوان دغدغه اصلی رهبری نیز به تبع چنین نیازی، بی نیاز از چنین ابزاری نیست.بنحوی که رهبر معظم انقلاب اسلامی،از میان تمامی ابزارها جهت حفظ و تقویت چنین عنصر اساسی و بنیادی،از هنر بعنوان بهترین،رساترین،موجزترین و نافذترین یاد می کنند.

انقلاب اسلامی به یک ادبیان غنی و قوی نیاز دارد

معظم له با انتقاد نسبت به کسانی که انقلاب اسلامی را بی نیاز از ادبیات و هنر می دانند،با اشاره به این مطلب که اسلام از اول در یک قالب صددرصد هنری ارائه شده است؛تاکید می کنند این انقلاب اسلامی بیش از همه به یک ادبیات قوی و به یک هنر غنی و سطح بالای بشری نیازمند است.ایشان از فقدان چنین ابزارهایی با چنین کارایی به «مشکل بزرگ کار ما» یاد می کنند و امر می کنند که باید دنبال آن باشیم.

البته نباید از نقش متلازم«ادبیات و هنر» غافل شد چراکه عنصر اصلی تشکیل دهنده محتوی بسیاری از مظاهر هنری سنتی و مدرن(تئاتر،سینما و...) ادبیات است و هرگونه قصور و کوتاهی در حوزه ادبیات ،خود را در حوزه هنر نشان خواهد داد.رهبر معظم انقلاب اسلامی در این خصوص می فرمایند:« كارها و اقدامات فرهنگی همچون شمشیر دو دَم است، اگر همراه با محتوای خوب باشد، بستر اصلاح جامعه خواهد بود »

در همین ارتباط معظم له با اشاره به برجستگی ها و درخشندگی های تاریخی ایران،آنرا بالاخص با توجه به دوران قاجار و پهلوی فاقد پختگی و بلوغ کافی می دانند و در پاسخ به این سئوال که عیب عمده کارهای فرهنگی و هنری در دوران قبل از انقلاب چه بوده است؟از تهاجم فرهنگی و شبیخون زده گی در سایه غفلت حاکمان وقت به عمده دلیل آن یاد می کنند که اولا گذشته ما را که عمده اش منبعث از اسلام و جوشیده از اسلام و تعالیم اسلامی است،به فراموشی دادند و از یادها بردند ثانیا اینکه ترتیب و شیوه غرب را که با فرهنگ بومی و فرهنگ بَدَوی و دوران کاملا وحشیگری شان آمیخته بود را به اینجا آوردند.



2

البته رهبر معظم انقلاب اسلامی در ادامه همین مطلب بر این نکته تاکید می کنند که البته امکان ندارد که انسان از فرهنگ دیگران استفاده نکند و امروز در فرهنگ غرب انصافا عناصری وجود دارد که برای ما حیاتی است و باید آنها را یاد بگیریم؛ و از نظم،پرکاری و خستگی ناپذیری بعنوان مولفه های مثبت و مطلوب فرهنگی آنان یاد می کنند که اینها را البته باید گرفت و استفاده کرد.

بنابراین از منظر معظم له ادبیات و هنر مساله اصلی در تمامی مراحل ساخت جامعه ما(تحول،بازسازی و بازپروری) است منتهای امر این ادبیات و هنر که خود در جهت حفظ و تقویت فرهنگ و روحیه انقلابی بر پایه ایمان دینی است می بایست ضرورتا بر پایه های مبانی و اصول اسلامی و انقلابی و دور از انحراف،خرافه گرایی،تنگ نظری،جمود،ملاحظه کاری،ترس از دنیای متعصب خارج و بطور خاص غرب استوار گردد و بطور کمی و خاص از نگاه بلند مدت بلحاظ کیفی مورد توجه جدی قرار گیرد و آن روشن کردن سرچشمه فرهنگ انقلاب و روحیه انقلاب در دل ها و روح ها و استعدادهاست و این یعنی«ایمان فرهنگی».

اگر به سیره عملی رهبری در تمامی این سالها بخوبی توجه نماییم علاوه بر مبارزه مستقیم با مظاهر انحراف،خرافه گرایی،تنگ نظری،جمود،ملاحظه کاری،ترس از دنیای متعصب خارج و بطور خاص غرب در فضای فرهنگی جامعه اسلامی-ایرانی ما،با تکریم خاص و تجلیل از نویسندگان و شُعرای حوزه ادبیات انقلاب اسلامی بصورت حضوری و اهتمام خاص به گوش دادن اشعار، مطالعه آثار مکتوب بالاخص در حوزه دفاع مقدس و تقریظ های بسیار عمیق و هوشمندانه به آنها در سالهای اخیر-که آثار آن را می توان در تیراژ و تجدید چاپ و علاقه مندی خاص به فعالیت در این حوزه -مشاهده کرد؛که می توان از آن به رنسانس یا تولد ادبیات انقلاب اسلامی یاد کرد.ادبیات واشعاری که با راه یافتن به حوزه هنر انقلاب اسلامی همچون تئاتر،سینما،موسیقی و هنر خوانندگی متعهد،حتی مداحی های تطبیفی با وضعیت حال و کنونی و...در همین سالهای اخیر منشا خیر و تحولات شگرفی در حوزه فرهنگی کشور شده اند.

بنابراین با عنایت با طرح مسئله ای که در ابتدای این یادداشت نمودیم؛ به تصریح رهبری آنچه برای استان ما و دیگر استان ها و در یک کلام کشور و عناصر مسئول و متولی فرهنگی مهم است عبارت است گسترش کیفی فرهنگ:«یعنی تربیت شاعر،نویسنده،هنرمند و تربیت کسانی که بتوانند تولید هنری کند و پایگاه هنری را پیش ببرند.اینها لازم است.با تشویق هنرمندان،با شناخت استعدادها،با باز کردن میدان کار برای آنان،اگر بشود در یک استان و در سطح کشور این گونه کارها انجام بگیرد،آن وقت امیدهای زیادی هست چرا؟چون استعداد ها،استعدادهای برجسته است.وقتی که یک کار نو و وسیعی در سطح کشور انجام گرفت،آن وقت می شود خرسند،راضی و امیدوار بود که گردونه فرهنگی به راه افتاده است»(28/6/75)اما آیا گردونه فرهنگی استان ما با این اوصاف امروز به راه افتاده است؟

3

آنچه می توان گفت اینکه گردونه فرهنگی استان در این سالها بالاخص در سالهای اخیر بی گردش نبوده و حرکت های خوب و سازنده ای صورت پذیرفته است؛ازراه اندازی نشست ها و جلسات نقد ادبی و گفتمانی و تهیه طرح شبکه سازی این نشست ها و جلسات توسط یکی از مدیرجوان،خلاق و مدبر حوزه کتاب،تاسیس انجمن نویسندگان هوران استان گلستان،برگزاری جلسات نوبه ای پیشکسوتان دفاع مقدس و ثبت و نگهداری گنجینه ای غنی از این حوزه در استان،تاریخ نگاری مستند انقلاب اسلامی در این منطقه و انتشار یک نشریه در این ارتباط،تاسیس بسیج رسانه و جهت دهی به بخشی از باشگاه خبرنگاران جوان استان جهت تربیت جوانان مستعد و متعهد و...اما با وجود تمامی این اقدامات کمی،کیفیت مورد انتظار در حوزه ادبی و هنری استان ظهوری نداشته است!

گلستان دچار دوگانگی فرهنگی است

این سئوالی است که باید بدان پاسخ دهیم که چرا این منطقه با وجود طبیعت فرهنگی مردم و استعدادهای خوب ادبی و هنری با مشکلات بنیادی ای مواجه است.جواب این سئوال بر آگاهان اجتماعی و فرهنگی استان و حتی کشور –که می دانند استان گلستان از یک دوگانگی مفرط رنج می برد- پوشیده نیست.به تعبیر حضرت آیت الله دکتر بهشتی در نامه معروفش به حضرت امام(ره):«دوگانگی موجود میان مدیران بیش از آن که جنبه شخصی داشته باشد، به اختلاف دو بینش مربوط می‏شود. یک بینش معتقد و ملتزم به فقاهت و اجتهاد، اجتهادی که در عین زنده بودن و پویا بودن، باید سخت ملتزم به وحی و تعهد در برابر کتاب و سنت باشد، بینش دیگر در پی اندیشه‏ها و برداشت‏های بینابین، که نه به‌کلی از وحی بریده است و نه آن‏چنان که باید و شاید در برابر آن متعهد و پای‏بند، و گفته‏ها و نوشته‏ها و کرده‏ها بر این موضوع بینابین گواه.»

این دوگانگی در استان گلستان بطور خاص در برداشت از«انقلاب اسلامی» و «اسلام ناب محمدی(ص)» مشاهده می شود که این دوگانگی از منظر جامعه شناسان سیاسی و صاحب نظرین حوزه هویت در استان منجر به نوعی اختلال هویتی فردی و جمعی گردیده است که بطور خاص ایمان دینی افراد و بطور عام ابزارهای آن یعنی ادبیات و هنر استان را تحت الشعاع خود قرار داده است.

بعبارتی شاید ما در 35 سال گذشته در این منطقه شرقی استان مازندران سابق و بالاخص با تاسیس استان گلستان،بلحاظ کمی در حوزه ادبیات و هنر رشدی داشته ایم اما بجهت همین دوگانگی در کیفی سازی ادبیات و هنر در این منطقه با چالش های عمده و لاینحلی مواجه هستیم.از یک سو در تولیدات محصولات فرهنگی با رشد کمی و غیرضرورِ بدون جهت! مواجه اما از سوی دیگر با فقر کیفی ادبیات و هنر بومی بر پایه های برداشت ناب از«انقلاب اسلامی» و «اسلام ناب محمدی(ص)» مواجه هستیم؛که نمی توان بر پایه و اساس آن«ایمان فرهنگی» مردم استان را شکل داد.جالب اینکه همانقدر که در عرصه سیاست زدگی استان بعض افراد و جریانات از انقلاب و اسلام برداشت آلوده به انحرافات التقاطی،خرافه گرایی،تنگ نظری های سیاسی،جمود،انحصارگرایی،ملاحظه کاری و ترس از نگاه دیگران(مثلا پایگاه اجتماعی و سیاسی خود که دارای حق رای می باشند) را در تمامی این سالها به هر قیمتی بر دوش می کشند! ؛

در حوزه فرهنگی نیز به جهت داشتن اختیارات و نفوذ همین افراد و جریانات و تاثیر پذیری سلطه جویانه فضای سیاست زده استان،همین آلودگی ها با شدت بیشتر و آثار تخریبی عمیق تر در مبانی هویتی فردی و جمعی جامعه هدف مشاهده می گردد.چراکه فرهنگ و بالاخص ابزار ادبی و هنری آن خود ابزاری برای رسیدن به مقاصد و مطامع سیاسی آنان شده است.حال آنکه رهبر معظم انقلاب اسلامی همچنانکه در قسمت اول بیان داشتیم از چنین امری با تاکید فراوان منع نموده اند.

ممد خرتو نتیجه دوگانگی فرهنگی است

اگر در حوزه تاریخ و ادبیات استان آثاری تدوین و تالیف شد و می شود می بینیم مثلا سررسیدی تقویمی تهیه شده است در فلان شهر که در انحرافاتی آشکار جهت تقویت چهره ها و ایامی است که در چارچوب ترسیمی صدرالاشاره نیست!تاریخ این منطقه نوشته می شود اما با تعصبی خاص از ریشه های چندین هزار ساله بر گرگانیت و ناسیونالیست منطقه ای تاکید می گردد و از نقش و هویت اسلامی در این منطقه غافل می شود ، در حوزه ادبیات داستانی فقط آنچه برجسته می شود یک لهجه و تهی از مایه های بنیادی که می بایست «ایمان فرهنگی» مردم این استان را شک دهد و نباید تعجب کرد که برآیند چنین آثار ادبی! نمایش کمدی ممد خرتو!باشد؟یا اشعاری با همین مضمون.اگر دانش نامه فرهنگی برای استان نوشته می شود؛متولیان این اثر برخلاف نظر صریح رهبری بجای خبرگان فرهنگی از خبرگان سیاست زده ای که جز تندترین افراد از افراطی ترین احزاب سیاسی هستند انتخاب می شوند!

4

اگر کتابی در حوزه انقلاب اسلامی در این منطقه نوشته و چاپ می شود حداقل در یک مورد انحراف و التقاط گروهکی موج می زند و در مورد دیگر تملق و چاپلوسی ،تاریخ این منطقه را با تنگ نظری کامل می نویسند!در حوزه فرهنگ دفاع مقدس-که همچنانکه در قسمت اول این یادداشت بیان داشتیم خود جزیی از فرهنگ و روحیه انقلابی است- از میان بعض آثار بخوبی می توان کمیت را بجای کیفیت ملاحظه کرد؛کمیتی که با آلودگی به انحرافات سیاسی جریانی و التقاطی جامعه شناسانه غربی ایمان فرهنگی مردم این منطقه را هدف قرارداده است.

بدیهی است که در چنین آشفتگی ابزار ادبی و هنری خود به ضد خود مبدل و به تعبیر رهبری بستر گسترش نابسامانی و كژی خواهد شد: «كارها و اقدامات فرهنگی همچون شمشیر دو دَم است...اگر با محتوای نامناسب باشد، بستر گسترش نابسامانی و كژی خواهد شد.» و قهرمانان عرصه جهاد و شهادت نام و نشان تصویری و نمادینشان از کوچه ها و اماکن عمومی و میادین رخت می بندد!!؟این چه ایمان فرهنگی در بعض متولیان فرهنگی است که نام فلان گُل،درخت و...بر نام یک شهید ترجیح می دهد؟البته نباید از انصاف خارج شد و این حقیقت را هم باید گفت که براساس مشاهدات عینی شخصی از تولیدات معاونت پژوهشی و ارتباطات فرهنگی سازمان بنیاد شهید استان اقدامات ارزنده و قابل تقدیری انجام شده است اما متاسفانه دیگر دستگاهای ذیربط از آثار محتوایی ارزشمند چه بهره برداری شایسته ای نموده اند؟

فضای فعلی گلستان اقتضای مدرنیزم نیست؛ کم کاری شماست

آن مسئولی که براساس مستندات مضبوط موجود در یکی از جلسات شورای فرهنگ عمومی استان، فضای فرهنگی موجود در استان را «اقتضای مدرنیزم»می داند؛باید بداند به تعبیر رهبری این تهاجم فرهنگی و شبیخون زده گی در اثر خواب و غفلت سیاسی است؛اگر من حقیر و« مای» متولیان فرهنگی استان از این خواب غفلت بیدار شویم و دغدغه های فرهنگی رهبری را نقشه راه خودمان کنیم؛ فضای فرهنگی استان به حول و قوه الهی سامان می یابد.انشالله

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

صمد

8سال دست جنابعالی بود و دیدیم چه کار کردید

0
0
پاسخ
1393-08-15 07:12
صمد

حاج حسن چه خبر

0
0
پاسخ
1393-08-15 07:12
حسن بیارجمندی

وَلَا تَقْفُ مَا لَيْسَ لَكَ بِهِ عِلْمٌ از آنچه به آن آگاهى ندارى پيروى مكن.اگر خیلی دنبال حقیقت هستی ایمیل و شماره موبایل منو از دوستان گلستان ما بگیر بصورت خاص با هم صحبت کنیم . چون دوستان شما حقیقت برایشان تلخ است و اگر جواب کنایه شما را بدهم به کسانی که حق استادی بر من دارند زنگ می زنند !!! و گلایه می کنند !

0
0
پاسخ
1393-08-15 05:04
محسن

چيه برادر بورسيه اي با پول ملت رفتي اونجا حال مي كني دم از فرفنگ انقلابي و رهبري مي زني؟اگر دلت براي فرهنگ و علم و ...مي سوخت مي تونستي در دانشگاههاي ايران باشي و بعد كار فرهنگي هم بكنيد.البته اينم نتيجه خوش خدمتي به برادران ...

0
0
پاسخ
1393-08-15 02:53
صمد

جان من شوخی نمی کنی ؟ یه جمله روسی بنویس تا ما باور کنیم روسیه از کدوم ور میرن بعد تو با این رشته حقوق فضا یا حقوق قضا یا حقوق غذا قراره چه مشکلی از کشور حل کنی ؟ اگر درس خون بودی خب تو همین ایران درس میخوندی

0
0
پاسخ
1393-08-15 09:25
حسین صادقی

حسن آقا راستی هنوزر سراغت نیومدند بابت بورسیه ات!

0
0
پاسخ
1393-08-15 18:11
حسن بیارجمندی

قال الامام الصادق (ع) : الحمد لله الذي جعل أعدائنا من الحمقى. خدا را شکر که دشمنان ما را از احمق ها آفریداولا این سخن شما چه ارتباطی با مطلب من دارد ؛اون فراز ابتدایی را دوستان گلستان ما اضافه می کنند و شما انگشت اشاره آنها را می بینی ولی مطلب را نمی بینید و این نشان حماقت شماست و همین برای شناخت شما کافی است. ثانیا اگر به دفترچه کنکور تحصیلات تکمیلی خوب نگاه کنید در گرایش های حقوق بین الملل عمومی،حقوق بین الملل فضا نداریم و این یکی از نقاط ضعف کشور در حوزه فعالیت های علمی –حقوقی فضاست در حالی که در کشورهای دارای فعالیت های فضایی از مقطع کارشناسی دارای رشته حقوق فضا هستند ثالثا فقط برای اینکه از جهل منتهی به حماقت خارج شوید بگویم که این رشته بعلاوه حقوق انرژی و فناوری جز رشته های واجد اولویت و نیاز کشور است رابعا نتایج کار من در ارتباط با آژانس فضایی سازمان همکاری اسلامی است و..

0
0
پاسخ
1393-08-15 14:58
گرگان

سلام جناب بیارجمندی عزیزمطابق همیشه مطالب ارزنده شما را خواندم و البته چند نکته کوچک افرادی که هیچ مبنای فکری ندارند (از نظراتشان پیداست) و البته شما متواضعانه جواب میدهید... مواردی که مطرح فرمودید کاملا وارد بوده و باید اتفاق جدیدی در حوزه فرهنگ رقم بخورد، شاید خبری شود... در هر صورت متشکر

0
0
پاسخ
1393-08-15 16:05
حسن بیارجمندی

تعجبتان مبهم است؟ حتما منظورتان ارباب بزرگتان آمریکا و کشورهای غربی هستند ! اره سه بار سراغ دانشجویان بورسیه بطور کلی آمدند؟1- سال 89 با یک حمله سایبری بزرگ برای بدست آوردن اسامی دانشجویان بورسیه 2- سال 91-92 با بلوکه کردن حساب دانشجویان و ایجاد مانع برای واریز شهریه دانشگاههای محل تحصیل و همچنین واریز مقرری ها 3- سال 92-93 گنجاندن دانشجویان بورسیه در توافق نامه ژنو و درخواست برای دریافت لیست تمامی اسامی آنها!!! به بهانه اختصاص یکی از اقساط برای واریز شهریه و مقرری آنها!اما اگر منظورتان دوستان و بزرگواران داخلی ذیربط است خیلی اولا برای پرداخت به موقع شهریه و مقرری که واقعا جای تشکر دارد و ما در رفاه کامل هستیم و حمایت های مادی و معنوی در سطح عالی جاری است ثانیا برای دادن تبریک رسمی و مکتوب و دادن هدیه بالاخص در نوروز سال جاری از سوی وزیر محترم وقت ثالثا حضور مقامات عالی و دعوت در جلسات رسمی و کسب نظرات و دیدگاهها و...اما اگر دشمنان داخلی غیر ذیربط حسود و معاند است اونم زیاد .خدا انشالله زیادشان کند که ما به حماقت های آنان واقعا نیازمندیم.

0
0
پاسخ
1393-08-15 16:40
حسین بیاری

با سلام خدمت ]قای بیارجمندی خسته نباشید ... از کنایه دیگران دلگیر نباش همچنان در راه خودت ثابت قدم باش ... پیامی که به وب ما دادید خواندیم امکان بر قراری تماس تلفنی وجود ندارد نمی دانم ایمیل ارسالی ایت به وبلاگ ما درست بوده است یا نه در صورت درست بودن مجددا ایمیل خودت را به وب گفتمان دینی استان گلستان برایم ارسال کن تا ایمیل خصوصی خودم را در اختیارت بگذارم و امکان بر قراری تماس مقدور باشد به هر حال خواننده مطالبت هستیم ولی حیف که مرجعی و یا وبی و یا وبلاگی جهت دسترسی سریعتر و راحتتر خوانندگان مطالبت وجود ندارد ایمیلت را برایم بفرست حرفای ناگفته زیادی دارم ... حسن جان دوستت داریم ... هر کجا که هستی بوی خاک وطن هم همراهت هست و یا د و خاطره برادر شهیدت دسته گلی بر شهر ما است... التماس دعا داریم ... یا علی

0
0
پاسخ
1393-08-15 23:21
حسن بیارجمندی

سلام برادر مورد اول انجام شد . اما در خصوص مورد دوم (نداشتن وب سایت) شاید سئوال دیگر دوستان باشد. زندگی در خارج از کشور ملاحظات خاص خودش را دارد! اما در کل زندگی خانوادگی ، کار و تفریح سه بخش عمده مشابه در ایران و خارج است که با عنایت به توصیه اکید حضرت آقا در دیدار اعضای اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان اروپا در سال 90 بر دو وظیفه « علم‌آموزی به معنای دقیق کلمه » و « گسترش فکر درست و تبیین مواضع حقیقی نظام جمهوری اسلامی» من عمده اوقاتم صرف تحصیل و مطالعه تخصصی ام می گذرد (از دوشنبه تا جمعه که روز کاری است). اما آنهایی که مرا می شناسند همان روز تعطیل شنبه و یکشنبه را صرف امور خانواده و نوشتن مطلب برای دوستان می کنم و حتی بخاطر همین از بسیاری از تفریحات سالم و شرکت در مراسم های عمومی محروم شده ام تا شاید بتوانم این دو وظیفه اصلی ام را انجام بدهم . انشالله

0
0
پاسخ
1393-08-16 05:47
حسن بیارجمندی

سلام برادر اولا بورسیه براساس قانون مصوب نمایندگان ملت و مردم! برای افراد واجد صلاحیت پس از طی مراحل قانونی آن یک حق قانونی است؛درست مثل کسی که براساس شرایط قانونی استخدام می شود و حقوق و مزایای قانونی می گیرد ثانیا شما انتظار داشتید که من با وجود گرفتن این بورسیه مثل بعضی ها علیه انقلاب و نظام و...موضع گیری کنم ثالثا من بعد از پذیرش با مخالفت مادرم برای رفتن به خارج و توصیه مکتوب یکی از علمای بزرگ کنونی جهان اسلام جهت تبعیت از مادر و جلب نظر ایشان کارم را دنبال نکردم و بعد از... رابعا من حتی از طریق بزرگانی در استان در صدد تبدیل بورس به داخل بودم و آنان مخالفت کردند و امر به خروج ...البته اگر این کار شده بود الان جز بورسیه های غیرقانونی بودم خامسا برادر عزیز بورسیه برای رشته هایی است که در ایران وجود ندارد و جزو اولویت هاست سادسا می دانم منظورتان از برادران سید ...است آنها نه وزیر و نه رئیس سازمان بودند و احتمالا خوب می دانید که من از سال 85با آنها همکاری می کنم و آنها مرا با عرصه قلم و روزنامه نگاری آشنا کردند و همیشه مدیون انها هستم

0
0
پاسخ
1393-08-17 09:11

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.