1397-02-30 06:23
1362
1
53560
دولتی بودن خانه مطبوعات قدرت نقد آن را کاهش می دهد

پیشنهاد جالب نایب رئیس خانه مطبوعات استان به عضو کمیسیون فرهنگی مجلس

نایب  رئیس خانه مطبوعات استان گلستان گفت : خانه مطبوعات یک تشکل صنفی و غیر دولتی است و باید درآمدزایی جدا از دولت داشته باشد چون وابستگی آن به فرهنگ و ارشاد قدرت نقد اصحاب رسانه را کاهش می دهد .

به گزارش گلستان ما ؛ جواد عموزاد خلیلی نایب رئیس خانه مطبوعات استان گلستان شامگاه گذشته 29 اردیبهشت ماه در دیدار اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات استان گلستان با دکتر علیرضا ابراهیمی نماینده مردم رامیان و آزادشهر در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار کرد : خانه مطبوعات یک تشکل صنفی و غیر دولتی است و باید به لحاظ درآمد روی پای خود بایستد و تا زمانی که در حساب خود پولی نداشته باشد نمی تواند برای آینده این حرفه برنامه ریزی کند.

عموزاد افزود : متاسفانه امروز در شرایطی قرار داریم که رابطه خانه مطبوعات با فرهنگ و ارشاد مثل رابطه پدر و پسر است که برای گرفتن پول توجیبی و انجام برنامه ها باید اعلام نیاز کنیم تا به ما به همان اندازه که پول نیاز داریم ، بودجه داده شود .

وی تصریح کرد : در چنین شرایطی که خانه مطبوعات وابسته به حوزه فرهنگ و ارشاد شود ، فضای نقد از بین می رود و امروز شاهدیم که نقدها در حوزه فرهنگ و ارشاد اختصاص به فضای مجازی پیدا کرده است که از محدوده نظارت فرهنگ و ارشاد خارج هستند .

نایب رئیس خانه مطبوعات استان گلستان در پیشنهاد به عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در خصوص چاره اندیشی در این باره گفت : می توان در این زمینه از سازمان نظام مهندسی الگو گرفت ، اگر سازمان نظام مهندسی امروز در هر شهری یک دفتر زیبا دارد به این خاطر است که 5 درصد از سهم طراحی و نظارت هر مهندسی به حساب این سازمان ریخته می شود .

عموزاد تاکید کرد : اگر از کنار آگهی های دولتی که به مطبوعات داده می شود ، سهم 5 درصدی به خانه مطبوعات اختصاص یابد ، این نهاد صنفی می تواند خودگردان شده و برای انجام فعالیتهایش نیازمند هیچ نهاد دولتی نباشد و دست خودش را پیش هیچ کسی دراز نکند و قلم ها از انحصار آزاد شوند .

وی خطاب به نماینده مجلس گفت : سال گذشته نیز استانداری گلستان مبلغی حدود 50 میلیون را در اختیار خانه مطبوعات گذاشت اما اداره ارشاد آن را در اختیار گرفت و گفت متناسب با برنامه هایی که اجرا می کنید به شما پول خواهم داد ، یعنی عملا ما از پولی که استانداری داد هیچ اختیاری نداشتیم .

نایب رئیس خانه مطبوعات ضمن تشکر از اهتمام مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و حوزه مطبوعات این اداره کل در شکل گیری و تثبیت خانه مطبوعات فعلی گفت : نقش ارشاد به عنوان ناظر سیاستگزار و مکمل فعالیتها بدیهی و الزامی است و خانه مطبوعات از این نقش استقبال می کند .

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

علی اصغر طغرایی

سلام علیکم :امر به معروف ونهی از منکر از واجبات میباشد وشخص و تشکیلات معنی ندارد تکلیف شرعی خود را باید انجام داد موفق باشید لبیک یا حسین ع

0
0
پاسخ
1397-02-30 15:11

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.