1397-01-29 08:23
1219
0
52685
پناهیان در مراسم سالگرد شهید دانشگاه گلستان؛

زندگی منفعلانه فساد به بار می‎آورد/ دانشجو باید به ریشه‎های ایجاد فساد اعتراض کند

حجت الاسلام پناهیان گفت: متاسفانه زندگی کارمندی و صرفا حقوق بگیری به سبک زندگی منفعلانه کمک می کند و انسال را بی تفاوت و غیر خلاق بار می آورد و در چنین نوع زندگی است که فساد ایجاد می شود.

به گزارش گلستان ما به نقل از دانشجو سلام، حجت االاسلام پناهیان در پنجمین سالگرد تدفین شهید دانشگاه گلستان به بیان سبک زندگی شهدا پرداخت و اظهار کرد: زندگی مردم در جامعه را می تون به سه سبک منفعالانه و خلاقانه و شاکرانه سطح بندی کرد که زندگی شهدا از نوع سوم بود.

وی توضیح داد: نازلترین سطح زندگی در مرحله منفعلانه است که انسان همیشه به دنبال تشویق و تایید دیگران است و در پی این است تا طوری زندگی کند و یا رفتاری داشته باشد که دیگران خوششان بیاد و او را تشویق کنند.

این استاد دانشگاه ادامه داد: کسب موفقیت در زندگی این چنینی اگر چه دارای لذت است اما عمق ندارد و متاسفانه تربیت فرزندان در خانوادها اکثرا به اینگونه است که فرزندان را تشویق می کنند طوری عمل کنند که مورد تایید دیگران باشند.

حجت الاسلام پناهیان توضیح داد: متاسفانه زندگی کارمندی و صرفا حقوق بگیری به این نوع سبک زندگی کمک می کند و انسال را منفعل و بی تفاوت و غیر خلاق بار می آورد.

وی گفت: در دین اسلام و آیات و روایات بر این نکته تاکید شده تا آنجا که می توانید مزد بگیر، دیگران نباشید و سعی کنید خودتان هزینه های زندگی را تامین کنید .

وی در مورد نوع دوم زندگی بیان کرد: نوع دوم زندگی خلاقانه است که فرد در این سبک زندگی به دنبال این است تا در این عالم اثر گذار باشد نه آنکه صرفا به گونه ای باشد که دیگران برایش کف بزنند.

حجت الاسلام پناهیان گفت: چرا کار خلاقانه در کشور ما کم شده و همه مردم به دنبال این هستند پولهایشان در بانک بماند و به جای آن که دنبال کسب و کار باشند فقط به دریافت سود آن قانع باشند؟!
وی بیان کرد: طبیعی است تا زمانی که مردم به این سبک زندگی عادت کرده اند رباخواری در بانکها وجود دارد و از بین. نمی رود.

وی گفت: مردم باید به اعتماد کنند و پایگاههای نظیر مساجد هم باید اعتماد بین مردم را تقویت کنند چرا که با کار تعاونی و همبستگی مومنین است که مشکلات برطرف خواهد شد و تا زمانی که به یکدیگر اعتماد نداشته باشیم مشکلی برطرف نمی شود.

وی گفت: دانشجو علاوه بر فساد باید به ریشه های شکل گیری فساد هم اعتراض کند و دور شدن از چنین سبک زندگی به ایجاد فساد دامن می زند.
وی افزود: فرد خلاق برایش مهم نیست نسبت به او چه فکری می کنند و فقط به دنبال این است که تکلیفش را عمل کند و نمونه بارز آن امام راحل بود که وقتی به درستی، هدفش ایمان داشت می گفت اینکه دیگران له یا علیهم سخن بگویند ذره ای در من اثر ندارد.

پناهیان مرتبه سوم سبک زندگی را شاکرانه خواند و توضیح داد: در این مرحله فرد نه برای انفعال و فرار از فقر و فلاکت و یا حتی خلاقیت شخصی بلکه برای تشکر از زحمات کسی که برایش زحمت کشیده کاری را انجام می دهد.

وی ادامه داد: همه ما باید برای خشنودی و کمک به جامعه مهدوی که مد نظر امام زمان است رفتار کنیم و زندگی شاکرانه ای داشته باشیم .

این استاد دانشگاه گفت: اگر معنای ولایت و امامت در جامعه به درستی تبیین شود همه عاشق امام و ولایت قرار خواهند گرفت چرا که ولی و امام یعنی اینکه پشتیبان و کمک کار مردم جامعه باشی و ولایت نقش محبتی و حامی گرایانه دارد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.