1396-12-26 09:27
1655
0
51535
عقده گشایی سیاسی در دانشگاه گلستان :

محکومیت دانشگاه گلستان در دیوان عدالت اداری / آیا رئیس دانشگاه گلستان پاسخگوی سه سال عمر از دست رفته نخبه رتبه 17 کشور را می دهد ؟

مسئولین دانشگاه گلستان در طی این مدت زمان، بدون وجود دلیل قانونی از احقاق حق این دانشجو ممانعت به عمل آورده و دانشنامه موقت و اصل مدرک تحصیلی او را تصرف و از تحویل آن استنکاف می نمودند.

به گزارش گلستان ؛ این مطلب حال روز دانشجوی نخبه ای است که  به علت عقده گشایی سیاسی مسئولین یک دانشگاه دولتی  سه سال از بهترین روز های عمرش نابود شد؛در دوران قبل از ورود به دانشگاه با 17 رتبه کشوری و استانی در عرصه های فرهنگی از دانش آموزان نخبه به حساب می آمد.

با ورود به دانشگاه ، حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه دولتی گلستان را تاسیس کرد و قریب به 3 سال به عنوان سرپرست و فرمانده در بسیج دانشجویی دانشگاه گلستان فعالیت نمود،با تغییر دولت ظاهرا مجالی فراهم شد تا افرادی که از تاسیس بسیج دانشجویی ناراحت بودند عقده گشایی کنند و او را نه تنها از دریافت اصل مدرک تحصیلی بلکه از دریافت دانشنامه موقت نیز محروم کردند.

سرانجام پس از مدت ها تنها راه چاره برای مقابله با این اقدام خلاف قانون مسئولین دانشگاه دولتی گلستان را رجوع به دیوان عدالت اداری دید،پس از سه سال پیگیری و طرح دعوی، دانشگاه دولتی گلستان بر اساس حکم دیوان عدالت اداری ملزم شده است مدرک تحصیلی موسس بسیج دانشجویی دانشگاه گلستان را تحویل دهد.

مسئولین دانشگاه گلستان در طی این مدت زمان، بدون وجود دلیل قانونی از احقاق حق این دانشجو ممانعت به عمل آورده و دانشنامه موقت و اصل مدرک تحصیلی او را تصرف و از تحویل آن استنکاف می نمودند.

دانشگاه پس از اقامه دعوی از جانب دانشجوی نخبه دانشگاه گلستان با توسل به تهمت و افترا، کتمان حقیقت و استفاده از سند مجعول تلاش نمود حق او را زیر پا بگذارد اما در نهایت پس از صدور حکم شعبه سوم دیوان عدالت اداری و محکومیت دانشگاه گلستان ؛ و رد درخواست تجدید نظر دانشگاه نیز از سوی شعبه 29 تجدید نظر دیوان عدالت اداری مسئولین این دانشگاه محکوم شدند.

 تا این پایانی باشد بر 3سال برخورد سیاسی و غرض ورزانه مسئولین دانشگاه گلستان با یک فعال فرهنگی و فرمانده اسبق بسیج دانشجویی دانشگاه گلستان؛ روز گذشته شعبه 29 تجدید نظر دیوان عدالت اداری حکم شعبه سوم دیوان عدالت اداری مبنی بر آن که دانشگاه دلیل قانونی مبنی بر این که تحویل مدرک تحصیلی منوط به تسویه حساب با دانشگاه می باشد ابراز نکرده است را تایید نمود.

حال باید از مسئولین دانشگاه گلستان پرسید مجازات فردی که 3 سال عمر یک جوان را پایمال می کند و فرصت های شغلی او را نابود می کند،به او تهمت و افترا می زند و به او خسارت مادی وارد می کند، از احقاق حق او ممانعت می کند و مدرک تحصیلی اش را تصرف می کند و حتی برای اثبات دلایل واهی خود به سند مجعول متوسل می شود چیست؟

امید است مسئولین بالادستی با  برخود مناسب با این مسئولین که به جای تشویق دانشجویان نخبه به علل های گوناگون وسیاسی جلوی پیشرفت آنها را می گیرند،راه را برای پیشرفت دانشگاه گلستان هموار تر کنند./ گلستان 24

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.