1396-12-15 18:06
3125
0
51276
سید مناف عزیزم ، دقت کن !!

وقتی راست و چپ مخالف انتصاب یک فرماندار هستند اصرار استاندار برای چیست ؟ / هیچوقت "گرگان" اینطور علیه یک فرد نبوده !!

علیرغم اختلافات جدی چپ و راست در گرگان ، در خصوص انتصاب "صفوی" هم اصولگرایان و هم اصلاح طلبان انتقادات جدی دارند که بنظر می رسد استاندار گلستان باید این صداها را بشنود .

به گزارش گلستان ما ؛ با قطعی شدن انتصاب ابوالقاسم صفوی به عنوان فرماندار گرگان موجی از انتقادات علیه استاندار گلستان شروع شد ، این انتقادات از آنجا حساس است که گرگان مرکز استان گلستان سومین شهر سیاسی کشور است که تحولاتش گاها خیلی زود کشوری می شود .

وانگهی حضور تنها نماینده ولی فقیه با گرایش اصلاح طلبانه در گرگان مرکز استان گلستان باعث شده تا نگاه حاکمیت به این منطقه استراتژیک باشد اما گویا سید مناف هاشمی در انتصاب فرماندار گرگان موارد فوق الذکر را لحاظ نکرده است .

اما نکته جالب تر اینکه چپ و راست در گرگان فوق العاده علیه یکدیگر موضع دارند و گاها تخریب هایشان علیه یکدیگر به اوج خود می رسد اما در خصوص انتصاب "صفوی" هم اصولگرایان و هم اصلاح طلبان انتقادات جدی دارند که بنظر می رسد استاندار گلستان باید این صدا را بشنود .

نشنیدن صدای کارشناسان فعال حوزه های سیاسی ، اجتماعی و فرهنگی در ادامه ، کار را برای فرماندار منصوب شده سخت خواهد کرد و وقتی نخبگان یک شهر فرماندار را قبول نداشته باشند ، یک انتصاب سست و بی پایه و بنیان بزودی فرو خواهد پاشید .

اصولگرایان که از اساس با فعالین فتنه 88 ، منعکس کنندگان افکار عبدالکریم سروش ، تیم تندرو مشارکتی ها در گرگان به سرکردگی هاشم مهیمنی با این انتصاب مخالفند و دلیلشان هم رادیکال شدن فضای پیش رو شهر گرگان می دانند ، شهری که آبستن حوادث متعدد است و عدم حضور یک فرماندار قوی پیوندهای حاکمیتی را خیلی زود سست خواهد کرد ، البته دو انتصاب قبلی دولت تدبیر و امید در گرگان خوب از آب در امد یعنی هم خاکی و هم حسینی انصافا معتدل رفتار کردند .

اما در همین رابطه در روزهای گذشته برخی فعالین سیاسی اصلاح طلب مواضع انتقادی خود را اعلام کردند .

"حامد صمدلویی" دکترای علوم سیاسی و فعال سیاسی اعتدال گرا گفته است : تجربه نشان داده راس فرمانداری گرگان به شخصیتی عملگرا و معتدل نظیر دکتر حسینی نیازمند است و نه افرادی با روحیات جناحی و کارنامه ای ضعیف و آنهم با توصیه این و آن .

بنظر می رسد این جمله کوتاه اما پر عمق ، دلیل اصلی انتصاب صفوی را عنوان کرده است .

بهزادیان عضو شورای مرکزی کارگزاران استان گلستان نیز با بیان اینکه انتصاب مدیران غیربومی و مدیران بومی ضعیف و ناتوان روند توسعه استان را کند خواهد کرد، گفت : استاندار محترم در انتخاب فرمانداران جدید تجدیدنظر کنند.

بهزادیان افزود : از اصول اصلاح طلبی و اعتدال گرایی، انتخاب نیروهای صادق، شایسته کارآمد و توانمند است و انتخاب افراد به صرف حضور در اردوگاه اصلاح طلبی مخالف این اصول است.

معاون ستاد دکتر روحانی در گلستان گفت: شخصا به عنوان کسی که در زمره حامیان روحانی بوده ام،  اخباری که درباره برخی فرمانداران و انتصابات شنیده ام را نگران کننده می دانم ، گزینه هایی که از آنان نام برده می شود،  وجاهت لازم را جهت نمایندگی عالی دولت در شهرستان ها را ندارند و از استاندار  تقاضا دارم در انتخاب فرمانداران جدید،  تجدید نظر کند.

غلامرضا رستمی فرماندار دولت اصلاحات و رییس کمیته حقوقدانان ستاد دکتر روحانی در سال های ۹۲ و ۹۶ استان گلستان  نیز اظهار کرد : طی  چند ماه اخیر از استاندار محترم در سخنرانی ها و مو ضع گیری های مختلف  مکررا از توسعه استان و بکار گیری نیروهای واجد صلاحیت در مناصب مختلف شنیده ایم اما هنگامه عمل و در این بزنگاه حساس و شرایط سخت کشور، شنیده ها حاکی از انتصاب فردی به عنوان فرماندار گرگان می باشد که نه تنها فاقد سوابق موثر اجرایی، که در صلاحیت ها و شایستگی او نیز جای شک و تردید وجود دارد.

شوذب میرآییز، رییس ستاد دکتر روحانی در سال 92 نیز این انتصاب را زیر سوال برد و گفت :  برخی گزینه های فرمانداری و انتصابات را که می شنویم، نمی توانند پاسخگوی مطالبات جامعه باشند .

به نظر می رسد استاندار گلستان برای انتصاب فرماندار گرگان عجله نکند وگرنه دیر یا زود تمام ضعف ها و تبعات ناشی از این انتصاب را به گردن او خواهند انداخت و خود وی باید یک تنه پاسخگوی منتقدین بیرحم فضای مجازی باشد .

چرا که سید مناف هاشمی کسی را به عنوان فرماندار انتخاب کند که ریس شورای تامین و عضو ثابت شورای تامین استان ، رئیس شورای آموزش و پرورش ، رئیس شورای سلامت و امنیت غذایی ، رئیس ستاد راهیان نور ، رئیس هیئت اجرایی انتخابات ، رئیس ستاد انتخابات و رئیس ستاد هفته دفاع مقدس و هفته بسیج می شود که فوق العاده وظیفه خطیری دارد .

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.