1396-11-23 17:59
993
0
50429
مسئول حوزه علمیه امام صادق(ع):

مذاکرات، مشکلات اقتصادی مردم را رفع نخواهد کرد/ رویکرد مسئولین در اقتصاد باید تغییر پیدا کند

مسئول حوزه علمیه امام صادق(ع) با اشاره به اینکه مشکلات اقتصادی، مهمترین معضل جامعه امروزی است گفت: مذاکرات، مشکلات اقتصادی مردم را رفع نخواهد کرد.

به گزارش گلستان ما به نقل از طوبی گلستان؛ حجة الاسلام محسن طاهری در گفتگو با این پایگاه خبری تحلیلی با توجه به اهمیت حفظ انقلاب اظهار کرد: امروز امریکا تمام منافع خودش را در خاورمیانه در خطر می بیند. امریکا به خوبی می داند در این منطقه دستشان کوتاه شود تمام منابع سرمایه ای را از دست خواهد داد.

مسئول حوزه علمیه امام صادق(ع) افزود: این در صورتی است که اگر این منافع را از دست بدهد امریکا یک کشور معمولی می شود. به تبعیت از امریکا اسرائیل هم موجودیتش به خطر افتاده و به خوبی می دانند چه خطری آنان را تهدید می کند.

 حجة الاسلام طاهری بهترین نقشه دشمنان برای مقابله با ایران را ایجاد اختلاف در داخل کشور دانست و بیان کرد: بهترین راه مقابله با مردم ما و نظام ما اقدام در داخل کشور است، آنها می خواهند با ایجاد جنگ داخلی نظام ما را تضعیف کنند.

وی با بیان اینکه نباید ابزار دست دشمنان شویم تصریح کرد: وضعیت شبکه های اجتماعی و رسانه ها کاملاً مشهود است که چه هجمه هایی به ملت و حکومت در حال وارد کردن هستند. آنها دست از دشمنی ما بر نخواهند داشت.

مسئول حوزه علمیه امام صادق(ع) وظایف مردم انقلابی را سنگین تر از قبل دانست و خاطر نشان کرد: بزرگترین وظیفه ای که بر عهده مردم ما است مطالبات از مسئولین است که باید باید جدی گرفته شود، رفع مشکلات اقتصادی مردم وظیفه مسئولین و دولت مردان این نظام است.

مشکلات اقتصادی دغدغه اصلی مردم

طاهری با بیان اینکه امروزه مشکلات جدی مردم مشکلات اقتصادی است تاکید کرد: نباید برخی از مسئولین اجرایی شانه از زیر بار خالی کنند و مشکلات اصلی را با چیزهای دیگر معاوضه کنند.

وی ادامه داد: مطالبه مردم از مسئولین یکی از راه های برون رفت مشکلات اقتصادی است. نیرو های انقلاب در حد خودشان در این مقوله به صورت آتش به اختیار ورود پیدا کنند، باید با همفکری و تشکیل هیئت اندیشه ورزی خدمت رسانی به مردم را انجام دهد.

مذاکرات مشکلات اقتصادی مردم را رفع نکرده و نمی کند

مسئول حوزه علمیه امام صادق(ع) اذعان کرد: دولت مردان ما در زمینه اقتصاد مقاومتی اقداماتی انجام داده اند ولی این مقدار کفایت نمی کند. باید اقداماتشان بیش از پیش باشد.

طاهری گفت: در حال حاضر مشکل این نیست که مسئولین کار می کنند یا نه بلکه مشکل اساسی این است که رویکرد مسئولین ما مناسب و رویکرد درستی نیست. تا زمانی که رویکرد مسئولین به خارج کشور و مذاکره صرف باشد و در عمل به دنبال برجام های 2 و 3 باشد مشکلات به هیچ عنوان حل نخواهد شد.

وی با بیان این مطلب که نه مردم ما نه رهبر ما اجازه می دهند که در مسائل های گوناگون کوتاه بیاییم متذکر شد: اینکه برخی آقایان می گویند مشکلات مردم مشکلات اقتصادی صرف نیست نشان می دهند که از زیر بار فرار می کنند و به دنبال این هستند که تمام نگاه  ها را به سمت دیگری معطوف کنند.

هنوز از برجام تجربه کسب نکرده ایم

حجة الاسلام طاهری گفت: دولتمردان ما هنوزم که هنوزهم به دنبال حل مشکلات از طریق خارج کشور هستند و از برجام درس عبرت نگرفته اند. برجام به ما نشان داد که آنها به هیچ عنوان گامی برای تقویت جمهوری اسلامی بر نخواهند داشت.

وی خاطر نشان کرد: دنیا شاهد این است که ما در صنعت هسته ای کوتاه آمده ایم و بسیاری از دستاورد های هسته ای و بسیاری از پیشرفت های خودمان را از بین برده ایم و شاهد این هستیم که هر روز به فشارها و تحریم های امریکا بر علیه ایران افزود می شود.

مسئول حوزه علمیه امام صادق(ع) نتیجه این مذاکره درس عبرتی برای ادامه مذاکرات دانست و تاکید کرد: چرا نمی توانیم از تاریخ درس بگیریم و به دنبال برجام های مختلف می گردیم، عملکرد دولت امریکا به خوبی نشان داد که به دنبال تضعیف نظام است.

اقتصاد مقاومتی کلید پیروزی ما در دوران تحریم است

طاهری متذکر شد: در کشور غنی مانند ایران با تکیه به اقتصاد مقاومتی و استفاده بهینه از منابع داخلی می شود بسیاری از مشکلات را حل کرد، چرا نمی خواهیم باور داشته باشیم که اقتصاد مقاومتی کلید پیروزی ما در دوران تحریم است.

وی در پایان گفت: اگر اقتصاد مقاومتی را عملی کنیم می توانیم حتی در میان مدت(نه در بلند مدت) می توانیم بسیاری از مشکلات حاد اقتصادی را حل کنیم و در دراز مدت هم اقتصاد خودمان را بیمه کنیم در مقابل تمام حجمه هایی که وجود دارد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.