1396-11-22 10:09
1164
0
50385
منوچهر متکی در راهپیمایی مردم گرگان :

نگاه انقلابی ورق را عوض می کند/ کشور فقط یک نقشه راه می خواهد ؛ اقتصاد مقاومتی / اقتصاد ربوی کشور را به بن بست کشانده

معاون امور بین‌الملل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در راهپیمایی 22 بهمن گرگان گفت: طبق پیش بینی مقام معظم رهبری، راهپیمایی امسال تماشایی تر از هر سال شد.

 به گزارش گلستان ما به نقل از پاسرو؛ منوچهر متکی، معاون امور بین‌الملل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در راهپیمایی 22 بهمن گرگان با اشاره به پیش بینی مقام معظم رهبری مبنی بر افزایش شکوه راهپیمایی 22 بهمن امسال، گفت: این راهپیمایی به حول قوه الهی از هر سال باشکوه تر برگزار شده است.

وی با تقدیر از حضور با شکوه مردم در صحنه، خاطرنشان کرد: یکی از شاخصه هایی نهضت امام همراهی مردم با امام بود در واقع حضور این مردم از 15 خرداد 42 بود که منجر به پیروزی انقلاب در 22 بهمن 57 شد.

متکی تصریح کرد: مردم گرگان و استان گلستان همانند دیگر ملت غیور میهن اسلامی، در 5 آذر ها و هشت سال دفاع مقدس جلوه هایی از شکوه و عظمت ملی را به نمایش گذاشته و جانفشانی ها کردند که امنیت امروز ما مرهون همان از خودگذشتگی ها در راه اسلام و انقلاب است.

معاون امور بین‌الملل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به جمعیت میلیونی مردم در استقبال از امام(قدس سره) در 12 بهمن 57، تأکید کرد: در هیچ کجای جهان چنین استقبالی از هیچ رهبری دیده نمی شود چرا که مردم کلام و اهداف امام را همان کلام و اهداف خود می دیدند.

خدمت به مردم و نگاه انقلابی مسئولان معجزه می کند

وی پس از تبیین نقش مردم در پیروزی و نگهداشت انقلاب اسلامی به وظیفه مسئولان در قبال ملت اشاره کرد و گفت: مسئولان نظام در صورتی که خدمت صادقانه به مردم با نگاه انقلابی را سرلوحه کار خود قرار دهند در تمامی عرصه ها می توانند اعجازگر شوند.

متکی به تشریح «نگاه انقلابی» پرداخت و ابراز کرد: کمی و کاستی ها در زمان جنگ نیز وجود داشت اما همت و نگاه انقلابی رزمندگان ورق را عوض می کرد به طوری که زمانی که کمبودهای رزمی داشتند عقب نمی نشستند بلکه عملیات می کردند و احتیاجات رزمی خود را از تجهیزات دشمن تهیه می کردند، این همان نگاه انقلابی است امروز نیز اگر در حوزه هایی موفق نیستیم به این خاطر است که نگاه انقلابی نداریم.

باید مستقل شویم تا به خودکفایی و ثروت برسیم

معاون امور بین‌الملل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ادامه داد: اشکالات حوزه خودروسازی ما، سیستم ربوی بانک های ما و اقتصاد وابسته ما به این خاطر است که نگاه ما برآمده از بطن انقلاب نیست، امروز دو نگاه کشورداری وجود دارد یک نگاه ، نگاه اقتصاد مقاومتی و تکیه بر خود است نگاه دیگر نگاه وابستگی به دیگر کشورهاست، باید نقشه راه یکی بشود و مانند کشورهای موفق و خودکفایی جهان به استقلال برسیم تا تولید ثروت کنیم.

متکی با بیان اینکه با پیروزی انقلاب اسلامی و استقلال خواهی ملت ایران تمامی معادلات جهان تغییر کرد، متذکر شد: دشمنان از همان ابتدای شکل گیری انقلاب با راه اندازی جنگ تحمیلی، ترور، فتنه و نفاق سعی کردند تا اقتدار و استقلال ما را که در سایه انقلاب اسلامی بوجود امده بود از بین ببرند اما به نتیجه نرسیدند.

وی اسلام را رمز پیروزی ما خواند و افزود: اسرائیل به دنبال اسلام شناسی است تا نقاط قوت ما را بشناسد و از آن طریق به ما ضربه بزند لذا بیش از گذشته نیازمند بصیرت و هوشیاری ملی هستیم.

قدرت ما در منطق انقلاب ماست

متکی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه دوران بزن و در رو تمام شده است، تصریح کرد: 11 سال از جنگ 33 روزه اسرائیل علیه لبنان و شکست خفت بار این رژیم منحوس می گذرد، آمریکای جهان خوار نیز دیگر ابهت پیشین خود را ندارد، پیش از انقلاب اسلامی آمریکا اگر اراده می کرد حکومت های جهان را تغییر می داد اما امروز دیگر خبری از آن قدرت نیست همچنانکه در جنگ افغانستان و عراق نتوانست موفق شود و هیچکس بعد از 16 سال نمی گوید آمریکا در این جنگ ها پیروز شد.

معاون امور بین‌الملل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در پایان متذکر شد: طبق فرمایش حضرت امام(ره)، قدرت ما در منطق انقلاب ماست و جنگ امروز ما با استکبار جهانی پیروزی منطق بر زورگویی است، امروز به فضل الهی فریادهای امام راحل در کلام مقام معظم رهبری شنیده می شود و این انقلاب با این رهبری داهیانه بهترین فرصت برای خدمت به مردم است.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.