1393-08-06 13:40
6455
8
4978
مدیریت شهری گرگان دست کیست؟

گرگان بوی محرم نمی دهد / نماینده ولی فقیه در گلستان یک بار هم از نیروهای ارزشی دفاع کند !

 امروز هیئات مذهبی و نیروهای ارزشی نظام فارغ از دسته بندی های سیاسی از نماینده ولی فقیه و رهبری در استان گلستان انتظار دارند بواقع در امورات فرهنگی استان دخالت کند و تذکرات لازم و شدیدتری را به این مسئولین بی توجه بدهد .

به گزارش گلستان ما ؛ محرم 1436 رسید اما گویا مسئولین شهر گرگان در خواب پاییزه به سر می برند و هنوز در تعداد زیادی از خیابانها و میادین شهر پارچه های مشکی و تبلیغات عزاداری امام حسین (ع) نصب نشده است و اگر نبود همت خودجوش هیئات مذهبی و مردم محلات و مسجد للهیان احساس نمی شد که محرم به گرگان آمده است .

در بررسی علل و ریشه یابی این قضایا به این نتیجه می رسیم که یک جریان بی توجه به ارزشها عنان کار را در مدیریت شهری گرگان به عهده گرفته و نتیجه آن می شود که در آستانه محرم نه تنها کمکی به هیئات مذهبی نمی شود بلکه بی توجهی در نکوداشت شعائر دینی در شهر دارالمومنین گرگان موج می زند .

این جریان بی توجه به ارزشها که از آن نام برده شد سالها در استان گلستان در یک حیاط خلوت مثل موریانه به جان ادارات و نهادها افتاده و  به کار خود ادامه می دهد و صاحب پستهای حساسی هم شده اند در حالی که هیچ کدام صبغه انقلابی بودن و جبهه و جنگ را نداشته و در کار فرهنگی نیز کم سواد به شمار می روند .

اما جای تاسف دارد که این جریان همواره پشت سنگر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه گرگان خود را پنهان کرده و در مناسبتهای مختلف یا به دیدار آیت الله نورمفیدی می روند و از ایشان دلجویی می کنند و یا به نهادهای زیرمجموعه ایشان توجه بیشتری می شود تا باب انتقادات در مسائل شهری به گوش ایشان نرسد و یا اینکه تذکرات آیت الله در آنها تاثیری ندارد.

این امر یکی از محورهای اصلی مخالفان آیت الله در گلستان بوده که نیروهایی بی توجه به ارزشها و انقلاب در پشت ایشان به امورات حساس مشغولند و ایشان هم طی این سالها نتوانسته این افراد را اصلاح کند همانطور که آیت الله نورمفیدی در دیدار با جوانان اصلاح طلب استان گفته بود که به فکر اصلاح اطرافیانم هستم اما این اصلاح هنوز اتفاق نیفتاده و گویا این افراد نمی خواهند پیام های مستقیم و غیر مستقیم امام جمعه گرگان را دریافت کنند.

اما امروز هیئات مذهبی و نیروهای ارزشی نظام فارغ از دسته بندی های سیاسی از نماینده ولی فقیه و رهبری در استان گلستان انتظار دارند بواقع در امورات فرهنگی استان دخالت کند و تذکرات لازم و شدیدتری را به این مسئولین بی توجه بدهد .

برگزاری چهار کنسرت در یک ماه ، مخالفت با کمک به هیئات مذهبی در آستانه محرم ، عدم نامگذاری خیابانها و میادین شهر به نام شهدا ، بی توجهی های شهردار گرگان به مباحث ارزشی ، وجود عناصر غیر فرهنگی در سازمان فرهنگی ورزشی گرگان ، بی حجابی و عدم رعایت شعائر اخلاقی در خیابان شالیکوبی و .. از مواردی است که نیروهای مومن و انقلابی از حضرت ایت الله نورمفیدی درخواست دارند تا به آنها رسیدگی کند .

بواقع ایشان نماینده رهبری در استان گلستان هستند و دغدغه های رهبری در باب فرهنگی نیز بایستی در وجود ایشان موج بزند و با عناصر غیر فرهنگی و ضد ارزشی برخورد قاطع بکند و به آنها امان ندهد که امروز صحنه ای دیگر از عاشورا تکرار شده که عده ای آنقدر سیر شده اند که حتی حاضر نیستند نام حسین (ع) را بر در و دیوار شهر ببینند.

باید منتظر بمانیم و ببینیم که بالاخره آیت الله نورمفیدی برای یک بار هم شده جانب نیروهای ارزشی را می گیرد و به اطرافیان خود گوشزد می کند که هر چه داریم از برکت خون شهدا و همین ارزشهای عاشورایی است ؟

 

مطالب مرتبط :

سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری گرگان تامین کننده اهداف انقلاب نیست / ساختار سازمان باید تغییر کند !

گرگان ، ماه محرم را با مظلومیت آغاز کرد

هیئات مذهبی گرگان خواهان دریافت نقدی سرانه فرهنگی خود شدند / احتمال تجمع در شورای شهر گرگان وجود دارد

برای دفتر شهردار خرج میلیونی می کنند اما .../ انتقاد شدید رئیس هیئات مذهبی گرگان از شورای شهر و شهرداری ! 

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

گرگانی

حضرت آقا! تمام این خرابیها که از آن جمله است وسواس و عدم طمأنینه، از غفلت است؛و غفلت کمتر مرتبه‌اش، غفلت از اوامر الهی است و مراتب دیگر دارد که به آنها إن شاء الله نمی‌رسید. و سبب تمام غفلات،‌ غفلت از مرگ است و تخیّل ماندن در دنیا؛ پس اگر می‌خواهید از جمیع ترس و هراس و وسواس ایمن باشید، دائماً در فکر مرگ و استعداد لقاء الله تعالی باشید و این است جوهر گرانبها و مفتاح سعادت دنیا و آخرت؛ پس فکر و ملاحظه نمایید چه چیز شما را از او مانع و مشغول می‌کند، اگر عاقلید! (سید علی قاضی طباطبایی)

0
0
پاسخ
1393-08-06 04:19
سید جمال

واقعا باید چه کار کرد با این غربت خیلی گشتم حتی یک نفر هم پیدا نکردم که مومن واقعی باشههمه خوب حرف میزنن ولی موقع عمل همه کم میارنباید چه کار کنیم عزلت از خلق رو پیش بگیریم یا هم رنگ جماعت بشیم من که دارم دیوونه میشمالان چند ماهه دیگه با هیچ کس نمیتونم رابطه برقرار کنمدارم روزی هزاربار سقوط افراد مومنو می بینممیترسم که عاقبت منم مثل اونا بشهچه کار کنم ؟؟؟؟

0
0
پاسخ
1393-08-06 07:52
پوراکبر ازسرپیر

یا حسین!مردم بنده دنیایند و دین لقلقه زبان آنان استتا جاییکه که دینشان به نفع دنیایشان باشد دیندارندولی اگر دین و دنیایشان در یک جهت نبود دینداران اندکندهر روز این را می توانیم در کارهایمان ببینیملازم نیست حتما عاشورایی باشد تا خود را بسنجیمهمین امروز هم میتوانیم بگوییم اگر در عاشورا بودیم کجا قرار می گرفتیم و چه می کردیمبه راستی در این بیندیشیم؟

0
0
پاسخ
1393-08-06 07:53
سیامک

درود بر مردم غیور اذربایجان که همیشه آبروی اهل بیت را حفظ کرده اند.گرگان باید از زنجان تبریز یادبگیرد.

0
0
پاسخ
1393-08-06 05:34
محمدی

تقصیر ... موریانه میباشد و بس.

0
0
پاسخ
1393-08-06 05:35
ایول

متأسفانه سایت گلستان ما محلی جهت انتقاد از نماینده محترم ولی فقیه در استان گردیده است و متأسفانه کمتر به نقش نظارتی نمایندکان مجلس شورای اسلامی اشاره می گردد... خواهشا عزیزانی که که در کمیسیون فرهنگی مجلس حضور دارند در این خصوص پررنگ تر باشند... لطفا برخی از نظرات بی ادبی به مسئولین نظام را حذف بفرمایید

0
0
پاسخ
1393-08-07 01:26
سینا

وقتی شهرداری بنرهای هیات ما رو کنده ما دیگه باید چیکارکنیم ؟میگن مبلمان شهری خراب میشه .یکی از سازمان فرهنگی ورزشی می گفت : همه مردم که حسینی نیستن . میان به ما میگن این بنرها دل ما رو غمگین میکنه .

0
0
پاسخ
1393-08-09 10:59
حسن

تعبیر شما از نیروهای ارزشی چیه؟مرز کجاست؟ این چه وضع جمله بندیه؟؟؟؟؟؟؟؟

0
0
پاسخ
1393-08-11 14:26

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.