1393-08-06 13:33
6342
8
4966
خشم امت حزب الله از اقدام اخیر شهرداری گرگان !

هیئات مذهبی گرگان خواهان دریافت نقدی سرانه فرهنگی خود شدند / احتمال تجمع در شورای شهر گرگان وجود دارد

به دنبال مخالفت شهرداری گرگان با کمک به هیئات مذهبی در آستانه محرم ، هیئات مذهبی اعلام کردند که سرانه فرهنگی آنان را به آنها پرداخت کنند از طرفی احتمال دارد درصورت تداوم مخالفت ها ، تجمعی در صحن شورای شهر گرگان نیز صورت گیرد .

به گزارش گلستان ما ؛ تجمع بزرگ هیئات عزاداری گرگان عصر امروز دوشنبه ( 5 آبان ماه ) در امامزاده عبدالله (ع) گرگان برگزار شد . در این مراسم هیئات عزاداری به سینه زنی و سوگواری پرداختند و در پایان در مورد برنامه های عزاداری محرم امسال برنامه ریزی شد .

اما عدم کمک مالی شهرداری و شورای شهر گرگان و مخالفت سازمان فرهنگی ورزشی گرگان با کمک مالی در ماه محرم به هیئات مذهبی گرگان سایه سنگینی بر این همایش انداخته بود بطوری که همگان به لزوم واکنش و برخورد قاطع با چنین اقداماتی در سطح شهر گرگان اذعان می کردند و برخی نیز می گفتند اگر با چنین مواردی برخورد نشود پول بیت المال در خیلی جاهای کم اهمیت دیگر به هدر می رود و به مهمترین ارزش ها بی توجهی می شود .

همچنین مسئولین هیئتی ها اعلام کردند که سرانه فرهنگی خود را نقدا می خواهند و در صورتی که این امر تحقق پیدا نکند احتمال تجمع در صحن علنی شورای شهر وجود دارد .

رئیس یکی از هیئات مذهبی گفت : در این شهر برای انواع همایش ها ، نمایش ها ، کنسرت ها و نمایشگاه های حیوانات خانگی و ... پول برای خرج کردن وجود دارد اما به محرم و امام حسین (ع) و برنامه های مذهبی و انقلابی که می رسد برخی کاسه گدایی بدست می گیرند و گویا هیچ علاقه ای برای تبلیغات محیطی موثر و چشمگیر وجود ندارد .

فرد دیگری که در این همایش حضور داشت عنوان کرد : برای آن دسته از اعضای شورای شهر گرگان متاسفم که موقع رای گرفتن اول به مساجد و هیئت ها می آیند اما الان معلوم نیست چرا از کمک به هیئات مذهبی طفره می روند و به مسائل مذهبی و فرهنگی جاری در متن مردم و جامعه توجه ندارند .

سید مرتضی حسینی از بچه هیئتی های میخچه گران نیز گفت : از مسئولان امر ، بخصوص فرمانداری می خواهم که این قضیه را جدی بگیرند چون این مساله مقدمه ای برای کمرنگ کردن ارزشها در شهر دارالمومنین گرگان و حذف نیروهای ارزشی از صحنه های فرهنگی و اجتماعی و سیاسی است .

در همین زمینه این نکته قابل توجه است که در همه شهرهای بزرگ کشور در مناسبت های مهم مذهبی و ملی و انقلابی ، فضا سازی محیطی و تبلیغی در سطح شهر توسط شهرداری انجام می شود ولی وقتی به گرگان که می رسیم نه تنها شهرداری و سازمان فرهنگی ورزشی علاقه ای به انجام این کار ندارند و در این زمینه پیش قدم نمی شوند بلکه مانع از انجام این کار توسط دستگاه ها ، هیئت ها و مجموعه های فرهنگی و مذهبی به دلایل گوناگون می شود .

این در حالی است که بارها مشاهده می شود که برخی مساجد بدون اعتنا و توجه به شهرداری و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری گرگان هر چه دلشان می خواهند در شهر انجام می دهند و یا اینکه همین اعضای شورا از یاد برده اند که در زمان تبلیغات انتخاباتی خود و سایر رقبای شان با انواع و اقسام تبلیغات رنگارنگ و گوناگون خود چه بلایی بر سر زیبایی و چهره این شهر می آوردند .

علی ایحال ، مدت هاست صبغه انقلابی و دینی شهرداری و شورای شهر گرگان کمرنگ شده و به دلایل مختلفی زیر سوال رفته است و به نظر می رسد موضوع ساماندهی فضاسازی محیطی و تبلیغی در شهر گرگان ضرورتی جدی دارد و نیازمند حساسیت و توجه اساسی اعضای شورای شهر و شهرداری گرگان است .

 

مطالب مرتبط :

سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری گرگان تامین کننده اهداف انقلاب نیست / ساختار سازمان باید تغییر کند !

گرگان بوی محرم نمی دهد / نماینده ولی فقیه در گلستان یک بار هم از نیروهای ارزشی دفاع کند !

گرگان ، ماه محرم را با مظلومیت آغاز کرد

برای دفتر شهردار خرج میلیونی می کنند اما ... / انتقاد شدید رئیس هیئات مذهبی گرگان از شورای شهر و شهرداری !

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

اشکان استرآبادی

برای شورای شهر و سازمان عریض و طویل فرهنگی و ورزشی شهرداری گرگان متاسفم -وقتی چند نفر آدمی که هیچ توجهی به فرهنگ ندارند و خود شهردار در جایی گفته امور فرهنگی در مرحله چندمه نتیجه اون همینه-برخی اعضای شورای شهر هم که 70-80 میلیون گرفتن معلومه که امام حسین واسشون مهم نیست . امام حسین رو واسه انتخابات می خوان- باید هیاتی ها برن اونجا از حقشون دفاع کنن - فکر میکنن هیاتها محتاج چندرغاز اونا هستن؟ اونا اینجوری خودشونو نشون می دن

0
0
پاسخ
1393-08-06 01:54
همشهری

سلامشنیده ام که بناست با مصوبه شورای شهر گرگان مبلغ 6 میلیون تومان در میان هیئت های مذهبی توزیع شود .از طرفی بیش از 200 هیئت مذهبی در گرگان فعالیت می کند .این یعنی اینکه به هر هیئت مبلغ 30 هزار تومان می رسد .واقعا خجالت دارد این مصوبه !اجرای آن علاوم بر توهین به عاشورا و محرم ، اهانت به هیئت های مذهبی است .

0
0
پاسخ
1393-08-06 05:46
تبعیض محرز

وقتی فقط به یک مراسم یاک 40 ، مبلغ 30 میلیون تومان کمک می شود و یا فقط سر مربی تیم بسکتبال شهرداری با وجود منع قانونی 85 میلیون تومان از شهرداری دستمزد می گیرد .و یا برای مرحوم لطفا زمین چند صد میلیاردی واگذار می شود .به محرم و امام حسین (ع) و ... که می رسد همه چیز می خشکد .6 میلیون تومان برای 200 هیئت !!!خشکیدن اعتبارات سازمان فرهنگی هنری شهرداری گرگان چیزی کمتر از خشکاندن آب برای اردوگاه ابا عبدالله الحین (ع) ندارد .فقط زمان وقوع فرق می کند و جنس تحریم .اون 1400 سال پیش بود با قطعی آباین الان است با قطعی اعتبار .البته دلیل هر دو اتفاق قبول نداشتن ولایت و ... بود .

0
0
پاسخ
1393-08-06 02:24
اوقچی

ارزش کار مذهبی به این است که به صورت خودجوس توسط مردم انجام شود. خدا رو شکر افراد خیر زیاد هستند و می توان از آنها درخواست کمک مالی کرد. اما بودجه شهرداری برای اداره و آبادانی شهر است. اداره هیات های مذهبی بر عهده مسئولان همان هیات هاست. مگر در گذشته های دور این هیات ها با کمک خود مردم اداره نمی شدند؟ اگر ناحق می گویم بفرمائید.

0
0
پاسخ
1393-08-06 02:46
iman

باید بریم دست وپای چراغعلی و ابراهیم کریمی رو ببوسیم و رو دست بیاریمشون تو شورا و شهرداری ! آب از سرچشمه گل آلوده !

0
0
پاسخ
1393-08-06 04:18
محمدی قرق

آقای نبی هزارجریبی بفرما بجای مراسم کشته شدگان یاک 400000000000 برای اباعبداله خرج کن . فقط دنبال پست و مقامید.

0
0
پاسخ
1393-08-06 16:03
محمد حقگو

آقای اسدی عزیز !ظاهرا یادتون رفته که بعضی ها چوب حراج زدن به هیئت های مذهبی در زمان انتخابات شورای شهر و سینه چاک همین اعضا بودن و فقط ( ح م ) تنها کسی بود که از بچه های ارزشی دفاع کرده و به کار اونا اعتراض کرد وهمان موقع نسبت به عملکرد سازمان فرهنگی ورزشی و شورای شهر در امورفرهنگی هشدار داد ولی اونو از لیست خارج کردن.راست گفته اند که از ماست که بر ماست .

0
0
پاسخ
1393-08-08 12:24
سینا

آقای محترم الانم هیاتها خودشن - مث اینکه شما نمیری هیاتها ولی هر کی باید وظیفه خودشو بدونههر چی جای خودشهمملکت شیعه هست باید اهل بیت در اولویت باشه نه وهابیت

0
0
پاسخ
1393-08-09 11:02

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.