1393-08-06 13:31
8092
3
4950
گزارش گلستان ما ؛

کدامیک از مسئولان گلستانی در مبارزه با زمینخواری و ساخت و ساز غیر مجاز کوتاهی می کنند ؟ + تصاویر

در جریان تخریب توشن صدای اعتراض از داخل شورای شهر گرگان بلند شد ، سر نخ ها را که می گیرید متوجه چیزهای زیادی می شوید و یا اینکه در زیارت نزدیکترین افراد به استاندار صاحب ویلا هستند ولی گویا قصدی برای تخریب آن ندارند .

به گزارش گلستان ما ؛ حاشیه کوهپایه های استان گلستان پر شده از "غریبه" های سرمایه دار و ساخت و سازهای غیر مجاز که در این سالها اگر با قاطعیت با آنها برخورد می شد امروز شاهد ایجاد این طبقه از مرفهین بی درد در این نقاط نبودیم .

آنقدر شل گرفتیم که در برخی نقاط مانند زیارت بافت روستایی قدیمی بهم خورده و دیگر از آن محیط دنج و بکر خبری نیست . مشابه این وضعیت در افرا تخته علی آباد را داریم که کوه را می بلعند ، سیاه رودبار ، چهل چای ، دراز نو و جهان نمای کردکوی ، پا قلعه رامیان هم مشت هایی نمونه خروار که کارد را به استخوان رسانده است .

ماه گذشته بود که مروتی معاون عمرانی استاندار گلستان از آماده بودن 400 حکم تخریب ساخت و ساز غیر مجاز در زیارت خبر داد و در ادامه آن روند با ورود دادستان جدید گلستان و حمایت آیت الله رئیسی دادستان کل کشور برای مبارزه با زمین خواری اقدامات خوبی در توشن انجام شد .

قرار شد بعد از توشن ، شصت کلاته مقصد بعدی باشد که به دلیل بدی آب و هوا در روز تعیین شده و البته دلایل دیگر کنسل و به زمانی دیگر موکول شد .

اما براستی چه کسانی در گلستان مانع از اجرای احکام صادره و مخالفت با تخریب ساخت و سازهای غیر مجاز می شوند ؟

با نگاهی به اسامی و سابقه افرادی که در زیارت و سایر نقاط کوهپایه های جنگلی استان گلستان ویلا ساخته اند به نام افرادی بر می خوریم که گاها از السابقون بوده و ید طولایی در دفاع از انقلاب دارند اما در جریان زندگی شیفته دنیا و مال و منال شدند و اینک در کنج ویلاهای خود خفته اند .

دسته دیگر کسانی هستند که نه جنگ را دیده اند و نه دوستدار انقلاب هستند بلکه از فضای ابتدای انقلاب سوء استفاده کرده و با احتکار کالا و ... سود سرشاری به جیب زدند و الان برای خوشگذان ویلایی دست و پا کرده اند . 

دسته سوم نوکیسه گانی هستند که بخاطر اعتماد نظام به آنها و سپردن مناصب مهم دولتی و بانکی به آنها سوء استفاده کرده و برای خود زر اندوزی نمودند و از رانت های موجود نیز برای خود استفاده کردند .

از طرفی این افراد به دلیل داشتن ثروت ، در رسانه ها و شخصیت های موثر و خواص نیز نفوذ دارند و هر گونه حرکت علیه آنها با واکنش برخی از رسانه ها و مدیران استانی مواجه می شود .

مثلا در جریان تخریب توشن صدای اعتراض از داخل شورای شهر گرگان بلند شد ، سر نخ ها را که می گیرید متوجه چیزهای زیادی می شوید و یا اینکه در زیارت نزدیکترین افراد به استاندار صاحب ویلا هستند ولی گویا قصدی برای تخریب آن ندارند .

این موارد این طور به ذهن متبادر می سازد که قانون فقط برای تخریب ساخت و سازهای غیر مجاز افراد ضعیف تر مصمم تر است و از پرداختن به شخصیت های ذی نفوذ واهمه دارد در حالی که دادستان انقلابی استان اعلام کرده با ساخت و ساز های غیر مجاز در هر مسندی که باشند برخورد خواهند کرد .

مراجع قضایی استان نیز با توجه به سخنان اخیر آیت الله رئیسی دادستان کل کشور در گرگان در مورد مبارزه قاطع با زمین خواری با قاطعیت و بدون توجه به نام و نشان افراد به کار خود بپردازند ؛ افرادی که که رفتار مماشات گونه سالیان گذشته شامل حال آنها شده و این امر باعث دلسردی مردم از نظام و انقلاب می شود.

همچنین تاکید ناصر سراج رئیس سازمان بازرسی کل کشور در روز یکشنبه 4 آبان ماه در گرگان و در مراسم معارفه رئیس جدید سازمان بازرسی استان گلستان مبنی بر برخورد جدی با زمین‌خواران و انتخاب قضات ویژه زمین‌خواری در سراسر کشور ، نشان از عزم جدی این سازمان با این مساله دارد که امید است در استان گلستان و شهر گرگان نیز توجه خوب و شایسته ای به آن بشود .

مطالب مرتبط :

تخریب 400 بنای غیر مجاز در زیارت از مبارزه با داعش سخت تر است ؛ قاسم سلیمانی گلستان کیست ؟

آغاز تخریب ساخت ‎و سازهای غیرمجاز در «توشن» / هشدار به متخلفان «زیارت» + تصاویر

مروتی : نمی گذاریم «زیارت» دیگری در گرگان ایجاد شود

تخریب 18 واحدهای مسکونی ( ویلا و ...) غیر مجاز در " توشن " گرگان + عکس

پولشویی در کمین زمین های مرغوب کشاورزی گلستان

بزودی آغاز می شود ؛ اجرایی شدن احکام قلع و قمع 100 بنای غیر مجاز در گلستان

اعلام حمایت مردم گرگان از دادستان مرکز استان درباره تخریب اماکن غیر مجاز

آیت الله رئیسی : تغییر کاربری اراضی کشاورزی و باغها ممنوع است / با ساخت وسازهای های غیر مجاز به شدت برخورد می شود

حجه الاسلام حقی : تخریب توشن نمایشی نبود / در زمان کمی پدیده شوم ساخت و ساز غیر مجاز در گلستان را خاتمه می دهیم

 

z01

z02

z03

z05

z06

z07

z4

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

سیف الاسلام

این چه مسخره بازیهبزنید همه را داغون کنید.چرا باید یک عده ای همچین ویلاهایی داشته باشند اما مردم عادی از تامین نون شب مانده !چرا باید بانکی ها و افراد ذی نفوذ بتوانند وامهای گنده بگیرند اما مردم عادی بخاطر یک وام 1 میلیونی ماهها در انتظار باشند !تو رو خدا مماشات نکنید !مال هر کسی که هست بزنید و داغون کنید خدا پشت و پناهتان !امروز جنگ با این ویلاها مقدم تر از جنگ با آمریکا و داعش است .رحم نکنید با این افراد که اینها با مردم رحم نکردند و نمی کنند و نخواهند کرد.

0
0
پاسخ
1393-08-05 15:49
دکتر سلام

اگر یک عاقلی در استان پیدا می شد و این سرمایه ها را بسمت جزیره آشوراده سوق می داد الان وضع استان خیلی بهتر بود

0
0
پاسخ
1393-08-05 15:50
مرتضی

بهتراست دستگاه محترم قضایی استان و دادستان محترم استان و ریاست محترم بازرسی استان در یک اقدام انقلابی و در چارچوب قانون و بدون توجه به نام ونشان وسابقه و مسئولیت و قرابت با اشخاص ذی نفوذ این دسته ازافراداقدام به تعقیب افراد خاطی وتخریب ویلاهای ساخته شده با هرقدمتی عمل نمایندوحرفی که خودشان زده اندنگذارندروی زمین بماندبا انگشت اشاره قانون به تکلیف خود عمل نمایند.چندماه پیش در شهرستان گالیکش ملک افرادی ضعیف بدلیل همین مغایرتها با قانون وباحکم قضایی تخریب شدشایسته است نسبت به این اشخاص هم درچارچوب قانون عمل نمایید.

0
0
پاسخ
1393-08-05 15:51

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.