1396-10-27 07:08
1178
0
49224
دبیرکل جمعیت فدائیان اسلام:

حرکت نواب صفوی نخستین انگیزه انقلاب اسلامی بود

دبیر کل جمعیت فدائیان اسلام در شصت و دومین بزرگداشت شهادت نواب صفوی و یارانش، در مسجد قائمیه گنبد ، با عنوان این مطلب که شهید نواب با تمام احساس خود اسلام را درک کرده بود، گفت: حرکت این شهید بزرگوار نخستین انگیزه انقلاب اسلامی را ایجاد کرد.

به گزارش گلستان ما به نقل از قابوس نامه، مهدی عبدخدایی شهید نواب صفوی را یک آرمانگرا معرفی کرد که بر سر آرمان های خود و احکام اسلام ، مردانه به میدان آمد، مردانه جنگید و مردانه به شهادت رسید.

وی همچنین حرکت شهید نواب را زنده کردن حرکت امام حسین (ع) پس از ۱۴۰۰ سال عنوان کرد و گفت : اشک های نیمه شب او برای رسیدن به شهادت بود.

عبدخدایی در رابطه با تحولی که آیت الله بروجردی در آن زمان در حوزه ها ایجاد کرد نیز گفت: این عالم بزرگوار حوزه ها را پویا کرد و برای اولین بار در زمان ایشان زبان انگلیسی در حوزه تدریس شد.

وی ادامه داد: این حرکت باعث شد علماو روحانیون با فلسفله غرب آشنا شوند و با تکیه بر فلسفه اسلام کتب ارزشمندی نگارش و باعث تحول حوزه شود که بسیاری از بزرگان و متفکران انقلاب نیز خروجی این تحول بودند.

عبدخدایی در ادامه با اشاره به شخصیت امام (ره) نیز گفت، حضرت امام(ره) هم فرهنگ ساز هم استکبارستیز و هم آرمانگرا بودند و با ورودشان به حوزه، در آن سالها فلسفه در حوزه ها مردود بود ، "اسفار " برای شاگردانش تدریس می کرد که استاد شهید مطهری یکی از تربیت یافتگان در نزد امام بودند.

وی اظهار کرد؛ اگر امروز ما تصاویر شهدایمان را بر در و دیوار نصب می کنیم و آزادانه برای شهدا از جمله نواب صفوی بزرگداشت می گیریم از برکت تفکر امام خمینی(ره) است که با قیام خود بیداری اسلامی را رقم زد.

دبیرکل جمعیت فدائیان اسلام همچنین افزود: امروز نیز می بینیم جانشین حضرت امام(ره)، رهبر معظم انقلاب چگونه در مقابل استکبار می ایستد و در این چندین سال چگونه با کمبودها و تحریم ها مبارزه می کند و این ایستادگی و مردانگی موجب غرور و افتخار ماست.

وی خاطر نشان کرد: روشنگری که حضرت امام ایجاد کرد باعث شد تا امروز جوانان ما آگاهانه در مقام استکبار بایستند و با آنها مقابله کنند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.