1396-09-22 19:42
2967
0
47776
گارد شرق گرگانی ها برای مجلس آینده ؛

اعتراضات به "سیستم علی اصغری" / اعلام موجودیت بنیانگذاران اتحادیه انجمن اسلامی گلستان / چه کسانی اشک شیخ قربان قندهاری را در آوردند ؟

با توجه به تک محوری و خودرایی محمد حسین علی اصغری و بالاگرفتن آتش اختلافات در اتحادیه انجمن های اسلامی استان گلستان ، گروه بنیانگذاران اتحادیه انجمن های اسلامی اعلام موجودیت کرد .

به گزارش گلستان ما ؛ اتحادیه انجمن های اسلامی استان گلستان از نهادهای سیاسی ریشه دار و قدیمی در استان گلستان می باشد که در آن روستاییان نقش مهمی در پیروزی انقلاب داشته و ارکان اصلی انقلاب در منطقه بودند .

این ارگان تا زمان حیات شیخ قربان قندهاری با محوریت وی فعالیت می کرد اما بعد از رحلت نمایندگان فقید گرگان در مجلس شورای اسلامی در اثر حادثه یاک 40 ( قندهاری و هزارجریبی) تشتت آن را در بر گرفت اما چالش اصلی و انشعاب واقعی مردم از اتحادیه انجمن های اسلامی به انتخابات سال 88 باز می گردد .

زمانی که علی اصغری رئیس حزب اعتماد ملی گلستان با وارد کردن این حزب در اتحادیه و حمایت از "کروبی فتنه گر" در انتخابات سال 88 ضربه بزرگی به اتحادیه زد و بعد از آن با جدا شدن بدنه مردمی و ارزشی این جریان ، جمعیت این اتحادیه به 30 تا 40 نفر رسید که اهدافشان مبتنی بر سهم خواهی برای گرفتن پست ، انتقاد از ارزشهای نظام ، فشار برای رفع حصر سران فتنه از جمله کروبی و دعوت از سخنرانان خط قرمزی چون هادی غفاری بود .

اخیرا شعبه ای دیگر از اعضای سابق اتحادیه با دیدن خروج اتحادیه از اهداف واقعی و خطر انحراف در آن تصمیم به بازسازی اتحادیه گرفتند اما ازس وی دیگر علی اصغری همچنان به فعالیتش ادامه می دهد که تهدید سید مناف هاشمی استاندار گلستان برای سهم خواهی لیست 40 نفره در زمره آن به شمار می رود .

گروه جدید چه کسانی هستند ؟

این گروه با عنوان "بنیانگذاران اتحادیه انجمنهای اسلامی" اعلام موجودیت کرده اند و به علی اصغری به دلیل جوابگو نبودن در زمینه های مختلف و حرکات دیگر نامبرده اعتراض دارند و البته مدتی است با محوریت "کریم قربانی" مسوول دفتر شهید قندهاری و "مسلم تاجدار" محافظ  شهید قندهاری و مسوول دفتر سیدسبحان حسینی  و "نسرکانی" و "تقی اورسجی" و "نقی طبرسا" ، "یحیی صمدی نژاد" ،  "حبیب الله الازمنی" ، "مهدی حمزه ای" ، "عباس حمزه ای" ، "قاسم مکتبی" و جمعی از السابقون اتحادیه ، مشغول به بازسازی اتحادیه در سطح روستاها و در شهر می باشند و فعالیت خود را از روستاهای شرق آغاز کرده اند .

همچنین گفته شده این افراد دیداری هم با ایت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه گرگان داشتند و نسبت به روند فعالیتهای اتحادیه و انچه که" سیستم علی اصغری"(به پاورقی مراجعه کنید) می خوانند ، ابراز نگرانی کردند .

موارد اعتراضی گروه بنیانگذاران اصلی اتحادیه :

** گروه بنیانگذاران اصلی اتحادیه انجمن های اسلامی فعالیت خود را در شبکه های اجتماعی تحت همین عنوان شروع کردند و در مقابل علی اصغری نیز به همراه اطرافیان خود "گروه یاران" را راه انداخته و با هم کل کل می کنند .

** عدم شفافیت مالی در اتحادیه و عدم گزارش به کلیه اعضا

** سند خوردن مکان اتحادیه به نام شخص محمد حسین علی اصغری و جانعلی یونسی

** انتصابی بودن افراد در مسوولیت ها و دموکراتیک نبودن در تصمیمات و خود رایی و تک محوری شخص علی اصغری

** پیگیری امورات افراد نزدیک و مرتبط با خود و بستگان با عنوان نام اتحادیه و تاثیر گذاری در عزل و نصب های استانی با نام اتحادیه برای افراد تیم خود و نه اعضای اتحادیه ، به نحوی که افرادی که به خود محوری و رفتار علی اصغری انتقاد دارند هیچ سهمی در مبادلات ندارند .

** استفاده بیش از حد از نام شهیدان قندهاری و هزار جریبی به نحوی که موجب تکدر خاطر بستگان آن شهیدان شده است و حتی برخی از نزدیکان شیخ عنوان نموده اند که علی اصغری و کلاتی در زمان نمایندگی شیخ با خواسته های نابجا و نادرست و شخصی آنها تن نداده و موجب ناراحتی شدید و حتی گریه شهید قندهاری شده است و بارها نماینده شهید  در زمان نمایندگی به آنها گوشزد نموده که من نماینده همه مردم هستم و نه فقط اتحادیه شخصی شما .

** معرفی بستگان درجه یک خود و نزیکان برای اشتغال

** انحراف اتحادیه از مسیر اصلی خود که سنگ بنای آن کار فرهنگی بوده که در حال حاضر صرفا سیاسی شده و در مبادلات استان نیز شان و جایگاه اتحادیه متزلزل و پایین آمده به نحوی که با وجود ریشه دار بودن ، این تشکل در حال حاضر محلی از توجه نزد مقامات عالی استان و مردم  ندارد نظیر آنچه در 4 سال اول دولت روحانی رخ داد که اکثر نیروهای خوب اتحادیه به واسطه رفتار غیر متعارف علی اصغری به اصطلاح سیاسی سوختند و در مبادلات جایی نداشتند .

** عدم اتکا و توجه به جوانان اتحادیه به نحوی که اتحادیه در طول این سالها جذب جوان نداشته و صرفا افراد جوان که با اتحادیه در ارتباط هستند غالبا یا خانواده و پدرانشان در اتحادیه بودند و یا به خاطر پست و مقام در اتحادیه رفت و آمد می کنند .

** عدم تعریف چارت شهرستانها به نحوی که علی اصغری هر چند مدت یکبار با یک گروه معلوم الحال  تازه به دوران رسیده که مقبولیتی ندارند در شهرستان ها جمع شده و عکس یادگاری می گیرند خصوصا در شرق استان که این امر نیز موجب نارضایتی پیشکسوتان و بزرگان اتحادیه شده است .

** یکی دیگر از دلایل بحث دبیری انجمن است که کاملا غیر دموکراتیک و بدون حضور نمایندگان همه روستاها و محلات برگزار شده و  علی اصغری با مهندسی کامل دبیری اتحادیه را از آن خود کرده است .

بیشترین اختلافات میان دو گروه از زمان بعد از انتخابات مجلس و آغاز به کار تربتی نژاد و هزارجریبی به عنوان دو نماینده( هر دو اهل غرب گرگان) و بی توجهی آنان به نیروهای سیاسی منتسب به انجمنهای اسلامی در شرق گرگان پدیدار شد که حتی طیف  موسوم به  "بنیانگذاران" به  دنبال حمایت از چهره ای از شرق گرگان  برای انتخابات  بعدی  مجلس شورای اسلامی می باشند .

 با توجه به وضعیت نامناسب اتحادیه انجمنهای اسلامی و بالارفتن آتش اختلافات و چند دستگی در فضای سیاسی دور از انتظار نیست که در آینده ای نزدیک از دل این دو گروه یک تشکل جدید بیرون بیاید و این طیف کرسی های خود را در انتخابات بعدی مجلس از دست دهد .

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

پاورقی : سیستم علی اصغری : به سیستمی می گویند که بیشتر در فوتبال کاربرد دارد و مبتنی بر عدم استفاده از تاکتیک و نظم هدفمند برای کسب نتیجه است . به عبارت دیگر سیستم علی اصغری به روش "بزن زیرش" و "هر کی هر کی" اشاره دارد .

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.