1396-09-11 07:32
1085
0
47277
یادداشتی به قلم آیت الله قدمی :

منافقین و انقلابی‎نماها بدتر از کفار و ضد انقلاب‎ها هستند/ دستگاه‎های نظارتی از رخنه نفوذی‎ها جلوگیری کنند

ای مسئولین نظارتی نظام ! وظیفه سنگین صیانت و حفاظت از انقلاب و نظام ارزشمند اسلامی با شماست . امام راحل و رهبری معظم انقلاب بارها در زمینه ورود نفوذی ها و منافقین در مجموعه های مختلف ادارات و نهادهای گوناگون کشور هشدارهای جدی داده اند .

به گزارش گلستان ما ؛ آیت الله سید حبیب الله قدمی مدرس خارج فقه و اصول و حافظ کل قرآن کریم در یادداشتی تحلیلی مبتنی بر قرآن کریم در زمینه نفاق و ویژگی منافقین نوشت:

چرا منافقان، بدتر از کفار هستند و چرا خطرشان و آسیب‌شان بیشتر از کفار است ؟ چرا انقلابی ‌نماها بدتر از ضد انقلاب‌ها هستند و چرا خطرشان و آسیب‌شان بیشتر از ضد انقلاب‌ها است ؟! 

در طول تاریخ بشریت - که مساوی با تاریخ دین است - انسان‌ها در مواجهۀ با دین به سه دسته تقسیم شده اند:

1- کسانی که دین را به صورت کامل پذیرفته اند

2- کسانی که مقداری یا همۀ دین را نپذیرفته اند

3- کسانی که در ظاهر همۀ دین را پذیرفته اند ولی در باطن، مقداری یا همۀ دین را نپذیرفته اند" ! 

خدای حکیم در کتاب فرقان و مبینش به صورتی روشن و آشکار، فقط دستۀ اوّل را مؤمن معرفی می‌کند ولی دستۀ سوم را نَه تنها مؤمن نمی‌داند بلکه آنها را کافر حقیقی و بدتر از دستۀ دوم معرفی می‌کند (نساء/151) اعمال آنها را از قبیل «جهاد، انفاق و...» (توبه/69) فاقد ارزش دانسته آنها را در کنار منافقان در جهنم قرار می‌دهد (توبه/68)

البته بر مؤمنان مخفی نیست که همان به ظاهر مؤمنان به جایی اینکه در مقابل خدا تسلیم باشند و پیرو فرامین آن مهربانتر از مادر، این سخنان را تند و خشن و نامناسب با خدای مهربان معرفی می کنند و خود را به غفلت می زنند که خدای مهربان، مهربان است ولی برای بندۀ مؤمن نَه برای بندۀ کافرش ! زیرا برای او شدید العقاب است .

منافق درجاتی دارد، اگرچه بعضی از ترس جان خود، ظاهر خود را بر خلاف باطن شان معرفی می‌کنند ولی بسیاری از آنها برای رسیدن به جاه یا مال یا آسیب زدن به اسلام و مسلمین است که ظاهر سازی می‌کنند .

بر هیچ انسان مؤمن و انقلابی پوشیده نیست که خطر انواع منافق، در این عصر و زمان و با توجه به کثرت جمعیت و فرقه های منحرف و دشمنان گوناگون، بیش از زمان‌های گذشته است و اگر کسی منکر این مسئله باشد قطعا از همان منافقانی است که در رسیدن به جاه یا ماه یا آسیب زدن به اسلام راه نفاق را در پیش گرفته است و یا حداقل نادانی است که خود را علّامه می‌داند .

امّا این منافق !

تو بدان هر چقدر زرنگ باشی از خدا زرنگ تر نیستی. (آل عمران / 54) خدا قسم خورده است که چهرۀ منافق را آشکار می‌کند. (عنکبوت/11) خدا حتی چهرۀ مؤمنان خبیث را آشکار می‌کند. (آل عمران/179) 

اگرچه چهرۀ بعضی از منافقین برای مردم مؤمن و انقلابی پوشیده است ولی برای برخی از آنان، آشکار و روشن است و همین سبب شده است که به هنگام انتخابات از هر راهی بر حذف رقبای مردمی تلاش می‌کنند تا با حدود نصف آراء پیروز شوند . این یعنی آنکه عدۀ ای به هر دلیلی ناگزیر شدند تا به شما رأی بدهند و اگر همه مردم چهره واقعی آنان را بشناسند از آنها فاصله خواهند گرفت .

اما شما ای ساده اندیشان !

خدای مهربان که کتابش را مبین و آشکار کننده و فرقان و جدای کنندۀ حق و باطل معرفی می‌کند، اسم هیچ منافق را نبرده است ؛ زیرا نام بردن اگرچه در مقطع نزول وحی ممکن بود امّا برای مقاطع دیگر ناممکن یا نامناسب بود علاوه بر اینکه سیاست خدای حکیم که ابزار عقل را به انسان داده است معرفی صفات و کردار منافقان است و انسان وظیفه دارد که آن صفات را با افراد تطبیق کند و بر اساس آن عمل کند ! 

تاریخ ثابت کرد که منافق ممکن است نزدیکترین افراد با مؤمنان باشند و یا از بالاترین درجات علمی برخوردار باشند و یا حتی در منزل معصوم (ع) باشد و به او زهر بخوراند !، فقط احمق است که بعد از تطبیق صفات منافق بر افراد، گول علم و سابقه و ظاهرش را می‌خورد ! 

ای مسئولین نظارتی نظام !

وظیفه سنگین صیانت و حفاظت از انقلاب و نظام ارزشمند اسلامی با شماست . امام راحل و رهبری معظم انقلاب بارها در زمینه ورود نفوذی ها و منافقین در مجموعه های مختلف ادارات و نهادهای گوناگون کشور هشدارهای جدی داده اند .

منافقان و نفوذی هایی که حتی به مراکز حساس تصمیم گیر و تصمیم ساز نظام و انقلاب رخنه می کنند و آشکار و پنهان ضربات جبران ناپذیری را پیکر نظام و انقلاب اسلامی وارد می آورند .

به جز مراکز مهم نظارتی، امنیتی، نظامی و قضایی که همواره از اهداف مد نظر نفوذ دشمنان است ؛ انتخابات ها یکی از همین بسترهای مهم ورود نفوذی ها و منافقین به مجموعه های مختلف کشور اعم از دولت، مجلس خبرگان، مجلس شورای اسلامی و شوراهای اسلامی شهر و روستاست که نیازمند دقت و مراقبت ویژه ای است . زیرا مردم با اعتماد به رای و نظر دستگاه های نظارتی به افراد تایید صلاحیت شده رای می دهند و عواقب ناشی از رفتارها و عملکرد این افراد به شماها برمی گردد .

و گاهی او قات، عواقب ناشی از سهل انگاری و یا عدم دقت نظر کافی در انجام وظایف نظارتی، مسائل بسیار پیچیده و بغرنجی در سطح کشور و یا استان ها پیش می آورد که به مواجهات مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی با دامنه وسیع و گستره عمیق منجر می گردد که خسارات سنگین و جبران ناپذیری را به همراه دارد که موجبات یاس و نامیدی مردم و حذف و به حاشیه راندن نیروها و جریانات انقلابی فراهم می آورد .

ای مردم انقلابی و خواص !

شما همان هایی هستید که پیشتاز مبارزه با شاه بودید و شما همان هایی هستید که در جبهه ها حاضر شدید و... شما اسلام و انقلاب را نَه تنها برای منافع خود نمی خواهید بلکه برای اسلام و انقلاب از منافع خود نیز صرف نظر می کنید.

شما نَه تنها برای رسیدن به مقام به دیگران تهمت نمی زنید بلکه تهمت می خورید شما نَه تنها از کافر و فاسد و رقاص و رقاص نواز و... حمایت نمی کنید بلکه منافع خود را برای مبارزه با آنها از دست می دهید شما نَه تنها حمایت از رهبری و شعار ولایت را برای رسیدن به جایگاه به زبان نمی آورید بلکه در عمل از آن یاور مستضعفین حمایت می‌کنید ! 

شما بدانید ( که می‌دانید ) همۀ اینها امتحان است تا چهره مؤمن واقعی از منافق روشن شود، منافقینی که گاهی از یک نامزد رد صلاحیت شده حمایت می کنند و در مقابل شورای نگهبان می ایستند و گاهی از شورای نگهبان حمایت می کنند، منافقینی که کافر و اهل کتاب را اهل بهشت می دانند و از ریاست او بر مؤمنین حمایت می کنند ولی برای رسیدن مؤمنین به حق قانونی شان، سنگ اندازی می کنند .

منافقینی که تا دیروز دوستان شان مدافعان حرم را به مسخره می گرفتند و اما امروز خودشان را فاتح این میادین می دانند !

منافقانی که شعار مردم مستضعف را می دهند و برای خوشگذارانی همانند افراد مرفّه جامعه به عیش و نوش مشغولند و...

آری ! ای مؤمنان شما چقدر با حیا هستید و عزیز و ای منافقان شما چقدر بی حیا هستید و ذلیل !

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.