1393-07-27 15:12
5101
5
4538
گلستان ما بررسی می کند ؛

سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری گرگان تامین کننده اهداف انقلاب نیست / ساختار سازمان باید تغییر کند !

سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری گرگان که برای امام حسین (ع) و عزاداری ماه محرم  10 میلیون تومان  پول ندارد بهتر است جمع شود تا ساختاری جدید تولیت فرهنگی شهر گرگان را در دست بگیرد.

به گزارش گلستان ما ؛ در سال اقتصاد و فرهنگ که قرار شد با عزم ملی و مدیریت جهادی کارکنان دولت و نهادها و ادارات مواجه باشیم اما هیچ دغدغه ای جز دغدغه های شخصی و جناحی در برخی مدیران شهری گرگان دیده نمی شود و دغدغه فرهنگ فقط به شعاری تزیینی در بالای سربرگ ها خلاصه شده است و همه سعی دارند از موضوعات مختلف در نهادهایی که تولیت آن را به عهده دارند به سمت تمنیات خود غش کنند .

یکی از سازمانهایی که در سالهای گذشته بیشترین انتقادها را متوجه خود داشته سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری گرگان است که انتقادات به این مجموعه هم شکلی و هم محتوایی بوده که در زیر به هر 2 مورد آن اشاره می شود :

الف : محتوایی : به لحاظ کار شناسی امورات فرهنگی ذیل مجموعه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و نظارت آن نهاد صورت می گیرد و افرادی که واجد شرایط انجام کار فرهنگی هستند از فیلترهای متعددی در وزارت ارشاد و نهادهای امنتتی رد می شوند تا بتوانند با تاسیس یک موسسه فرهنگی هنری به امورات فرهنگی بپردازند .

با توجه به اینکه موسسات فرهنگی هنری و کانون های آگهی تبلیغاتی و در کنار آنها مطبوعات همگی از بخش خصوصی بوده و توان مالی بالایی ندارند و در سالهای اخیر در تلاطم بازار به نفس افتاده اند اما سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری گرگان از بودجه میلیاردی تزریق می شد و این باعث شد تا وجود این غول ساختاری مانع فعالیتهای موسسات و نهادهای واجد کار شرایط فرهنگی شود .

در این سالها برای هر کسی که خواستند و هر کسی که از خودشان بود مجوز خانه فرهنگ صادر کردند که امروز به زعم برخی کارشناسان فرهنگی شهر گرگان اعم از چپ و راست ، همگی صوری بوده و حتی در عوام با بدترین الفاظ این خانه فرهنگ ها تفسیر می کنند و البته هیچ نظارتی هم از طرف اداره کل فرهنگ و ارشاد استان نمی شوند و هر چه هست یک مدیر سازمان و یک معاون فرهنگی که این باعث رشد کارکردهای غیر فرهنگی و بعضا ضد ارزشی در خانه فرهنگ ها شد .

این مورد داغ دل فرهنگ دوستان و دلسوزان انقلابی بود که بارها به دکتر منتظری مدیر کل وقت ارشاد و فضیلت مدیر کل فعلی تذکر دادند اما هنوز شهر از این دودستگی فرهنگی در تولیت رنج می برد و گاها تضادهایی که این دو مجموعه در کارکرد دارند باعث شده که سازمان با توجه به بودجه میلیاردی سایر مجموعه ها را له و خرد کند و بسیاری از جوانان تحصیلکرده مردم که در آستانه بازار کار قرار دارندو از طرفی درد واقعی فرهنگ و دین دارند، خانه نشین شوند .

ب – کارکردی : از لحاظ کارکردی هم این سازمان نتوانسته در خدمت اهداف نظام و انقلاب اسلامی باشد و منحصر در حلقه ای از افراد خاص شده که اهداف خاصی را مد نظر دارند که در ادامه بدان اشاره می شود.

یکی از محورهای اصلی در این زمینه تاکید خاص روی واژه "گرگان" است که درسالهای اخیر با انحراف به سوی پان گرگانیسم شکاف عمیقی بین شهروندان بوجود آمد بطوریکه در مسابقات وبلاگنویسی و سایر مسائل شهری به طور ملموسی این واژه خودنمایی می کند و حتی مردم گرگان روز انتخابی بنام گرگان که 20 شهریور می باشد را قبول ندارند و برخی شهروندان هنوز چنین نامی را نشنیده اند چون هیچ مبنایی علمی و منطقی ندارد و فقط روزی است که رضاخان قلدر نام استرآباد را به گرگان تغییر داده است .

عمده کارکردهای اینچنینی سازمان بیرون از مجموعه و در تاریک خانه ای متشکل از افراد خاص صورت می گیرد که در اینجا مجال ذکر آنها نیست ولی با مطالعه در رفتار و پیشینه آنها براحتی متوجه می شویم که این سازمان توان رفتن به سوی مسائل ارزشی و آنچه که مد نظر انقلاب اسلامی و اهداف آن است را ندارد .

این مهم را می توان از برنامه های اجرا شده در سطح شهر و همایش ها براحتی دریافت . درشهر گرگان گرفتن سیرک ، نمایشگاه سگ و گربه و اورژانس حیوانات خانگی ، کنسرت ، طعم برتر ، همایش استفاده از لوازم آرایش و ... را خیلی راحت می توان برگزار کرد و شهر را بنرباران کرد اما برای یک برنامه ارزشی آنقدر لجاجت و مخالفت و کارشکنی می شود که حد ندارد .

همین امروز یکی از مسئولین هیئات مذهبی استان می گفت که به رئیس سازمان گفتم که برای محرم 200 تا پارچه برای 200 تا هیئت باز یرنویس شورا و شهرداری گرگان تهیه و در اختیار هیئت ها قرار دهیم تا در این ماه به عنوان هدیه از طرف شورا وشهرداری نزد هیئتها بماند که رقم آن سر جمع 10 میلیون تومان می شود اما اقای مظفری می گوید که ما پول نداریم و بازیهای بسکتبال نزدیک است و ....

آقای مظفری ! مردم گرگان تا کی باید چوب بسکتبال را بخورند ، تا کی باید هزینه پوچ و توخالی پایتخت بسکتبال بودن شما را بدهند ، تا کی باید بخاطر خاطرات کودکی برخی افراد به بسکتبال هزینه های بیت المال هدر برود ، حالا دیگر ورزش های شهر گرگان را له کردید حداقل با فرهنگ و نهایتا با امام حسین (ع) و عاشورا مهربان باشید .

یعنی از بودجه 4 میلیارد تومانی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری گرگان در سال جاری امام حسین (ع) و عاشورا 10 میلیون تومان هم سهم ندارند ، به کجا می روید ، واقعا اگر این دغدغه شما نیست پس چه درسر دارید که اینگونه سخن می گویید . هیچ می دانید اگر لین جا کاشان یا یزد و اصفهان بود با مسئولی که اینگونه جواب می داد چه می کردند؟

قطعا سکوت نیروهای ارزشی در شهر گرگان یک روزی خواهد شکست و جواب این دهن کجی ها را خواهند داد که براستی امروز چه کسانی با استفاده از خون شهدا و فرهنگ عاشورا کرسی نشین شده اند و به کدام تفکرات وامدارند .

سازمان برای گرامیداشت چوب چلک بازی و هفت سنگ چندین میلیون هزینه می کند اما برای محرم و هیئات مذهبی هیچ گونه همکاری نمی خواهید داشته باشید .

شما چه مدیری هستید که نگرش جامعی در مورد مناسبتها و توزیع بودجه بین آنها ندارید و اکثر بودجه فرهنگی گرگان را سمت بسکتبال روانه می کنید که آخرش در جدول 12 تیمی دهم شوید ، چه جوابی درقیامت خواهید داشت ؟

بنظر می رسد این سازمان فرهنگی با این شکل  و ساختار جز هدر دادن پول بیت المال و مردمی که با سختی و این گرانی امرار معاش می کنند و عوارض به شهرداری می دهند ، نیست و  بهتر است هر چه زودتر استاندار گلستان ، نماینده ولی فقیه ، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ، نهادهای درگیر کار فرهنگی در شورای فرهنگ عمومی استان جلسه ای بگیرند و نحوه مدیریت و ساختار جدیدی برای این سازمان تعریف کنند.

 تا اولا مسیر مشخصی برای کارکرد این سازمان تعریف شود  دوما در خدمت نظام و انقلاب اسلامی و همه مردم شهر باشد سوما همه گروههای فعال فرهنگی و هنری شهر گرگان را زیر چتر خود بگیرد و چهارما توانایی هدایت فرهنگی مردم شهر را به عهده بگیرد پنجما ترکیبی جدیدا از هیات مدیره با حضور معمتدین فرهنگی شهر گرگان شکل بگیرد و مدیر عامل سازمان توسط آنها انتخاب شود نه شهردار و نظارت بر کار سازمان نیز با انها باشد ، در این صورت است که از رشد فساد، رشوه و رانت و ... جلوگیری خواهد شد . 

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

گرگانی

از چه کسانی انتظار کار ارزشی دارید واقعا !

0
0
پاسخ
1393-07-27 16:11
ایثارگر

اینکه سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری گرگان هیچوقت در مسیر ارزشها و انقلاب و نظام و جبهه و جنگ نبوده یک واقعیت است که هیچکس نمی تواند آن را کتمان کند .تعجبم اینست که چرا تاکنون هیچ مقامی در گرگان به این روش اعتراض نکرده است .

0
0
پاسخ
1393-07-27 12:43
فاطمی

چرا از این سازمان تحقفیق و تفحص نمی شود که واقعا با پول بیت المال چه کارهایی دارد صورت می گیرد ؟خروجی خانه فرهنگ ها چیست و در این خانه فرهنگ ها چه می گذرد و چرا هیچ خانه فرهنگی در رسانه ها گزارش کار نمی دهد ؟ایجاد بازار پورسانت و اشتراک در جشن ها و مراسماتی که لقمه گلوگیری دارند چرا مغفول مانده از یدد مسئولین نظارتی ؟چه کسانی در داخل و خارج سازمان از اجرای برنامه های پرهزینه بهره می برند ؟

0
0
پاسخ
1393-07-28 15:51
همشهری

سلامشنیده ام که بناست با مصوبه شورای شهر گرگان مبلغ 6 میلیون تومان در میان هیئت های مذهبی توزیع شود .از طرفی بیش از 200 هیئت مذهبی در گرگان فعالیت می کند .این یعنی اینکه به هر هیئت مبلغ 30 هزار تومان می رسد .واقعا خجالت دارد این مصوبه !اجرای آن علاوم بر توهین به عاشورا و محرم ، اهانت به هیئت های مذهبی است .

0
0
پاسخ
1393-08-06 05:41
تبعیض محرز

وقتی فقط به یک مراسم یاک 40 ، مبلغ 30 میلیون تومان کمک می شود و یا فقط سر مربی تیم بسکتبال شهرداری با وجود منع قانونی 85 میلیون تومان از شهرداری دستمزد می گیرد .و یا برای مرحوم لطفا زمین چند صد میلیاردی واگذار می شود .به محرم و امام حسین (ع) و ... که می رسد همه چیز می خشکد .6 میلیون تومان برای 200 هیئت !!!خشکیدن اعتبارات سازمان فرهنگی هنری شهرداری گرگان چیزی کمتر از خشکاندن آب برای اردوگاه ابا عبدالله الحین (ع) ندارد .فقط زمان وقوع فرق می کند و جنس تحریم .اون 1400 سال پیش بود با قطعی آباین الان است با قطعی اعتبار .البته دلیل هر دو اتفاق قبول نداشتن ولایت و ... بود .

0
0
پاسخ
1393-08-06 05:55

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.