1393-07-27 10:34
2418
1
4537

چه کسی پای بازنشستگان را به عرصه های مدیریتی آموزش و پرورش گلستان بازکرد؟

استان گلستان با وجود تعداد کثیری جوان فارغ التحصیل و بیکار، بازنشسته ها که علی رغم دریافت پاداش بازنشستگی در عرصه های مدیریت قرار گرفتند.

به گزارش گلستان ما ، در خبری از سایت گلستان ما آمده بود رحمت اله نوروزی نماینده مردم شریف و انقلابی علی آباد کتول در مجلس شورای اسلامی از بازگشت ، باز نشسته ها به جمع شاغلین اظهار نارضایتی کرده بود .

با اشاره به کثرت جوان تحصیلکرده و بیکار در سطح استان با انتقاد شدید اظهار کرده بود."چرا در جایی که جوانان فارغ التحصیل و زبده وجود دارد و به حقوق های حداقلی قانع هستند ، بازنشستگانی که حقوق های بالایی هم دارند آن هم با این تعداد زیاد را برگشت به کار کنیم" به نظر می رسداین جمله از جانب هر کسی که باشد قطعا جمله درستی است.

به خاطر اینکه همه کشورها برای رشد و توسعه اقتصادی ،سیاسی و اجتماعی خوداز نیروهای خلاق ، توانمند و جوان استفاده می کنند و افرادی که سالهای طولانی به جامعه و مردم خدمت کرده اند و دارای تجربیات ارزنده ای هستند به عنوان مشاور مورد استفاده قرار می گیرند.که این موضوع از طرفی باعث حفظ پویایی سیستم های موجود در جامعه می شود و از طرفی دیگر از ظرفیت ها و تجارب بازنشستگان استفاده می گردد.

این در حالی است که در استان گلستان با وجود تعداد کثیری جوان فارغ التحصیل و بیکار، بازنشسته ها که علی رغم دریافت پاداش بازنشستگی در عرصه های مدیریت قرار گرفتند. بابت این دغدغه ونگرانی آقای نوروزی به عنوان یک شهروند که ارادت خاصی هم به ایشان دارم تقدیر تشکر می کنم.

اما به عنوان یک معلم ، که سالهای زیادی تلاش کرده ام تا دانش آموزانم وارد اجتماع شوند . و صاحب شغل و آینده گردند. از این نماینده محترم سئوال می کنم:

چه کسی پای بازنشستگان را به عرصه های مدیریتی در این استان باز کرد؟

قطعا آقای نوروزی نحوه انتخاب مدیر کل آموزش و پرورش را فراموش نکرده اند. فراموش نکرده اند که اصرار زیاد محمدی راد به عنوان مشاور وزیر و حمایت مردان تاثیر گذار انجمنهای اسلامی روستا و همچنین روحیه معامله گری بعضی از نماینده های استان باعث شد که شرایط طوری فراهم شود که وطنی بدون دادن هیچ نوع باج سیاسی به نماینده ها ی استان به صندلی مدیر کلی آموزش و پرورش تکیه بزند و همین امر کار را برای ایشان راحت تر و برای شما که برای دومین بار از یک سوراخ سیاسی گزیده می شدید سخت تر کرد.

این اولین بازنشسته برگشت به کار آموزش و پرورش بود. که پس از آن یکی پس از دیگری چمدان های خودشان را که مدت 8 سال خاک خورده بود دوباره بستند و در میان چشمان نگران صدها جوان بیکار پشت میز مدیریت نشستند.

دبیر محترم مجمع نمایندگان استان ما هم با شما هم عقیده هستیم. با وجود این همه جوان تحصیلکرده و بیکار در سطح استان بازگشت این همه بازنشسته به کار چه دلیل قانع کننده ای می تواند داشته باشد؟

واقعا ما جوانی خلاق، مدیر و توانمند نداشتیم که در مدرسه تیز هوشان استان مدیریت کند؟

آیا در بین جوانان تحصیلکرده استان کسی نبود که در دانشگاه فرهنگیان ریاست کند؟.

آیا استان گلستان با این همه نیرو یک نفر نداشت که به عنوان مدیر عامل باشگاه فرهنگیان مشغول به کار شود؟

آیا جوانی نداشتیم که به عنوان معاون مالی اداره کل، مدیر هسته گزینش، یا به جای تمام کسانی که باز گشت به کار شدند مدیریت کنند.

 تا جایی که من یادم می آید هیچ کدام از فرهنگیان این استان نقشی در آمدن بازنشستگان نداشتند.

نویسنده یک معلم

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

زمانه

این که خوبه بازنشسته ها برگشتن به کار و چند نفر هم برای اینکه فقط با مزایای مدیر کلی بازنشست بشن الان شدن مدیر کل در صورتیکه اصلا سابقه اجرائی ندارن و در دستگاه هایی مدیر کل شدن که هیچ شناختی از ان دستگاه ندارند...اصلا منظورم رفیق محمدی راد، "آقای س" نیست که شده مدیر کل کانون پرورش فکری استان

0
0
پاسخ
1393-07-30 03:40

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.