1396-06-28 11:37
945
0
44251
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گلستان:

تکمیل مرکز فرهنگی گرگان در انتظار واگذاری بودجه / دفاع مقدس یکی از عوامل اصلی وحدت است / اجرای بیش از 2 هزار ویژه برنامه در هفته دفاع مقدس

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گلستان گفت:با اشاره به اینکه بیش از 2 هزار ویژه برنامه در هفته دفاع مقدس برگزار می‌شود ، گفت : در این هفته 250 عنوان برنامه شاخص برگزار می شود که می توان به رژه نیروهای مسلح همزمان با 31 شهریور در شهرستان‌های گرگان، آزادشهر، بندرترکمن و کردکوی اشاره کرد.

به گزارش گلستان ما؛ عباس حسن‌ نیا مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گلستان به اینکه واژه جنگ با کشتار، خونریزی هماهنگ است ، اظهارکرد: در دفاع مقدس این واژه ها جای خود را به ایثار ، اخلاص و شهادت‌ طلبی داده است.

وی ادامه داد: رزمندگان دفاع مقدس با عملکرد خود کشور را برای سالهای سال بیمه کرده اند و مدافعان حرم شاگردان واقعی دفاع مقدس هستند .

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گلستان اذعان داشت: مدافعان حرم با تعداد اندک حماسه‌های بزرگی را آفریدند که استکبار جهانی با هزینه‌های زیاد هم نمی تواند آن را انجام دهند.

وی تصریح کرد: اگر فرهنگ دفاع مقدس را بتوانیم به درستی احیا کنیم می توانیم در بسیاری از مشکلات کشور حل خواهد شد.

این مقام مسئول اذعان داشت : سال گذشته فعالیت‎های هفته دفاع مقدس رشد جهشی داشت و یکی از دلایل ان برکت اجلاسیه 4 هزار شهید بود.

حسن نیا با بیان اینکه در حوزه دفاع مقدس از نظر محتوایی مشکلی نداریم ، گفت: سال گذشته 30 کتاب در حوزه دفاع مقدس چاپ کردیم امسال نیز برآورد همین میزان چاپ کتاب را داریم .

این مقام مسئول تاکید کرد: دفاع مقدس یکی از عوامل اصلی وحدت در استان گلستان است چون در زمان دفاع مقدس اقوام و مذاهب مختلف شهدایی را تقدیم انقلاب کردند .

وی به 131 شهید گمنام تدفین شده در 50 نقطه استان اشاره کرد و افزود: 7 نقطه در آرامگاه ها قرار دارد و در 43 مکان یادمان شهداء ساخته می‎شود که تاکنون برای 22 مکان تکمیل شده و 21 مکان در حال اجراست.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گلستان ، گفت: سال گذشته از محل کمک های مردمی 2 میلیارد و 100 میلیون تومان برای ساخت یادمان شهدای گمنام هزینه شده است.

 وی با انتقاد از روند کند تکمیل پروژه مرکز فرهنگی دفاع مقدس گرگان ، گفت: سال گذشته با وجود جلسات متعدد با مسئولین و وعده آنها از بودجه ملی مصوب 1.5 میلیاردی این پروژه به دلیل کمبود اعتبار بودجه ای پرداخت نشد و دولت این پروژه را از دستور کار خارج کرد.

حسن نیا به پیشرفت فیزیکی30 درصدی این پروژه کرد و افزود: برای پروژه مذکور امسال نیز 1.5 میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته که 250 میلیون تومان به صورت اوراق در اختیار پیمانکار قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه مسئولین گفته اند به هر میزان اعتبار ملی محقق شود همان میزان اعتبار استانی هم به این پروژه داده خواهد شد ، گفت: پروژه مرکز فرهنگی گرگان از سال90 شروع شد و فقط سال 91 اعتبار ملی و استانی داشتیم و از سال 92 به بعد اعتبار استانی دریافت نکردیم .

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: تاکنون برای پروژه پارک موزه دفاع مقدس گرگان یک میلیارد و 600 میلیون هزینه شده است ولی بودجه مصوب 5.5 میلیارد تومان بوده است.

وی در ادامه گفت: تکمیل این پروژه نیازمند 8 میلیارد تومان است و مسئولان استان در جلسه قول هایی می دهند ولی اکنون دریافت بودجه استانی را منوط به تحقق بودجه ملی می کنند که این به نوعی نه گفتن است.

حسن نیا با اشاره به اینکه پروژه فرهنگی استان گلستان یکی از کوچکترین پروژه های کشور است ، افزود : استان های مجاور ما پروژه های بسیار بزرگتری را دارند به طور مثال استان مازندران تکمیل پروژه فرهنگی آن نیاز به اعتبار 25 میلیاردی دارد .

وی با اشاره به اینکه ثبت ملی مرکز فرهنگی گرگان در دستور کار قرار دارد ، تصریح کرد: در دنیا گردشگری حوزه جنگ یکی از عوامل جذب توریست است و قطعا تکمیل این پروژه می تواند به ماندگاری مسافر در استان کمک کند .

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گلستان با اشاره به اینکه بیش از 2 هزار ویژه برنامه در هفته دفاع مقدس برگزار می‌شود ، گفت : در این هفته 250 عنوان برنامه شاخص برگزار می شود که می توان به رژه نیروهای مسلح همزمان با 31 شهریور در شهرستان‌های گرگان، آزادشهر، بندرترکمن و کردکوی اشاره کرد.

وی افزود : نمایش رزمی فرهنگی " یاران عاشورایی" یا همان بازسازی عملیات رمضان از 27 شهریور به مدت یک هفته انجام می شود، یادواره 27 شهید سرکلاته با حضور حجت‌الاسلام مصلحی رئیس سازمان مشارکت روحانیت در دفاع مقدس و افتتاح فاز نخست پروژه توانبخشی ایثارگران بنیاد شهید گلستان نیز از دیگر برنامه های شاخص استان است .

خبرنگار : هادی علمدار

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.