1393-07-25 04:41
2328
0
4390
امیری :

ایران قدرتمندترین دستگاه اطلاعاتی منطقه را دارد / پیشگیری و صیانت جزو اولویتهای ماست

مدیر کل اطلاعات استان گلستان گفت : به لطف تلاش خستگی ناپذیر سربازان گمنام امام زمان (عج) امروز قدرتمندترین دستگاه اطلاعاتی منطقه متعلق به ایران است .

به گزارش گلستان ما ؛ امیری مدیر کل اطلاعات استان گلستان پنجشنبه 24 مهرماه در همایش سی سال مجاهدت های خاموش به مناسبت سی امین سالگرد تاسیس وزارت اطلاعات در گرگان اظهار کرد : سی امین سالگرد تاسیس وزارت اطلاعات که توام با  سی سال تلاش و خدمت صادقانه که در زمان زعامت امام (ره) و چه زمان مقام معظم رهبری آیت الله العظمی خامنه ای  و با تقدیم صدها شهید و جانباز به نظام و انقلاب و تامین امنیت برای نظام و مردم را ارج می نهیم .

امیری افزود : ما را همین بس که امام راحل (ره)  ما را مفتخر به مدال سربازی گمنام امام زمان و مقام معظم  رهبری از وزارت اطلاعات به عنوان کانون مبارزه و جهاد و از فعالیتها به عنوان مجاهدت خاموش یاد کردند و در ملاقاتهایشان گفته اند شبی بر من نمی گذرد که من پرسنل وزارت اطلاعات را دعا نکنم .

وی با اشاره به اینکه وزیر اطلاعات که در راس این مجموعه است باید مجتهد باشد خاطرنشان کرد: کار اطلاعاتی عوارض منفی دارد چون کار فکری است و آثار منفی دارد که  قاطبه مردم نمی توانند ورود کنند حتی در رفتار و خلق و خوی آنها تاثیر می گذارد لذا کسی که در راس است باید به مشائل شرعی و دینی واقف باشد تا معنویت مجموعه را پویا و زنده نگه دارد و عوارض وضعی را کاهش دهد که این ویزگی در هیج دستگاه اطلاعاتی دنیا دیده نمی شود.

مدیر کل اطلاعات استان گلستان اذعان کرد: نکته مهم دیگر اینکه وزارت اطلاعات یک سازمان بومی است در حالیکه امروزه در دنیا سازمانهای اطلاعاتی یا بر مبنای تفکر شرقی شکل گرفته اند یا تفکر غربی اما در ایران از هیچ سازمانی الگوبرداری نشد و طی برآوردها در حال حاضر در منطقه قدرتمند ترین دستکاه اطلاعاتی متعلق به ایران است .

امیری تاکید کرد: ویژگی دیگر اینست که ساختار وزارت اطلاعات  مبتنی بر پیشگیری و صیانت هست  مگر کسانی بخواهند علیه کشور فعالیت کنند که در این صورت با پنجه محکم وزارت اطلاعات  مواجه می شود و برابر قانون با آنها برخورد خواهد شد و اگر متوجه شویم دستگاه خارجی برای کسی دام پهن کرده و یا کسی می خواهد جذب شود سریع جلوگیری و صیانت می کند.

وی با بیان اینکه حمایت از سرمایه اقتصادی ، سیاسی ،  اجتماعی از وظایف وزارت اطلاعات است تصریح کرد:  ویژگی دیگر ما حرکت در مسیر شرع و قانون و اخلاق است  ، دستگاه های دنیا از هر وسیله ای استفاده می کنند اما در کشور ما اینجوری نیست ، ما برای هر فعالیتی ضوابط و مقرراتی داریم و هیچ کاری انجام نمی گیرد الا مبتنی بر این ضوابط و مقرراتی که  مبتنی بر شرع و قانون باشد .

این مقام مسئول اذعان کرد: در سال 62 مهمترین برنامه و تهدید نظام منافقین بودند و آن روز با آن اولویت وارد شد و منافقین را کنترل کرد و امنیت را به کشور بازگرداند تا مسئولین کشور را اداره کنند  و با توجه به فرصت ها و تهدیدات و آسیب ها و زمان و..... اولویت های جدید بازتعریف خواهد شد .

امیری گفت : شاید عنوان شود شکار ریگی مهمترین کار وزارت بود اما شاید آن روزی که ترکیه اوجلان را با همکاری چند دستگاه اطلاعاتی  شکار کرد و در دنیای رقابتی دنیا خیلی سنگین بود اما قوای اطلاعاتی به تنهایی این شرور را دستگیر کرد خیلی افتخار آمیز بود .

وی بیان داشت : وزارت اطلاعات در برخورد با شبکه های جاسوسی که در قالب شرکت های کاریابی و همایش های علمی فعالیت می کرده و از دل انها نیروهای خود را شناسایی می کردند ،  قاطع بوده و در این حوزه افتخارات زیادی داشته است .

مدیر کل اطلاعات استان گلستان در پایان تاکید کرد : امروز در گلستان با تعامل سازنده بین دستگاه انتظامی ، نظامی ، قضایی و سیاسی استان وجود دارد و امنیت خوب و مطلوبی در استان حکمفرماست .

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.