1393-07-24 10:11
2542
2
4304
باز هم کنسرتی دیگر در گرگان ؛

برگزاری 4 کنسرت کمتر از یک ماه / شورای فرهنگ عمومی گلستان در خواب پاییزه !

مسئولین فرهنگی استان اعم از سازمان تبلیغات اسلامی ، حوزه هنری و سایر مراکزی که باید نسبت به ترویج فرهنگ غربی و مظاهر آن مانند کنسرت حساس باشند توجهی نداشته و شورای فرهنگ عمومی استان نیز که به خواب پاییزی رفته هیچ واکنشی تاکنون نشان نداده است .

به گزارش گلستان ما ؛ کنسرت محمد علیزاده امشب 23 مهرماه در حالی برگزار می شود که در عرض کمتر از یک ماه چهار خواننده در شهر گرگان توانستند کنسرت اجرا کنند . بابک جهانبخش ، نیما عباسی ، گروه ایرانی و محمد علیزاده افراد و گروههایی هستند که در یک ماه اخیر کنسرت اجرا کردند .

این در حالی است که در آستانه ماه محرم قرار داریم و فضای کشور به سمت حال و هوای عزاداری ابا عبدالله (ع) پیش می رود و از طرفی ظرفیت مرکز استان گلستان یعنی گرگان دارالمومنین گنجایش 4 کنسرت در یک ماه را ندارد .

همین مطلب باعث شده تا انتقادات زیادی به عملکرد فرهنگ و ارشاد استان گلستان و استانداری و مقاماتی که مجوز برگزاری این کنسرت ها را می دهند بوجود آید تا جایی که فرماندار گرگان نیز نسبت به تبعات برخی از این برنامه ها در برخی جلسات هشدار داد .

رویه مذکور نشان می دهد که عده ای می خواهند حال و هوای استان را به قبل از سال 84 برگردانند و در این بین نیز عده ای کاسه کاسبکاری از فرهنگی که ثمره خون شهداست را بدست گرفته و از برگزاری این کنسرت ها پول در می آورند ، افرادی که در برخی نهادهای مرتبط بوده و بزودی معرفی خواهند شد.

کنسرتهایی که با بلیط های 30 هزار ، 40 هزار و بالای 50 هزار تومان فروخته می شود و متاسفانه شاهدیم که در برگزاری این طور مراسمات آنقدر همکاری و مساعدت می شود که با یک یادواره شهدا همچنین برخوردی نمی شود .

بدبختانه اینکه برخی ادارات و نهادها نیز بلیط ها را با قیمت سرسام آور می خرند و در اختیار پرسنل و برخی افراد انگشتری قرار می دهند تا بتوانند از این فضای بوجود آمده استفاده کنند .

نمی دانیم در سال اقتصاد و فرهنگ و دغدغه هایی که رهبری در این زمینه دارند ، کنسرت چه جایگاهی دارد و مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در پازل مدیریتی خود چرا به کنسرت این همه نقش پررنگی داده اما هر چه هست کنسرت دوای درد فرهنگ ما نیست و این همه پرداختن به آن نیز ثمره ای نخواهد داشت .

در عین حال مسئولین فرهنگی استان اعم از سازمان تبلیغات اسلامی ، حوزه هنری و سایر مراکزی که باید نسبت به ترویج فرهنگ غربی و مظاهر ان مانند کنسرت حساس باشند توجهی نداشته و هیچ واکنشی نشان نداده و شورای فرهنگ عمومی استان نیز متاسفانه به خواب پاییزی رفته و هیچ واکنشی تاکنون نشان نداده است .

برای یک بار هم شده شورای فرهنگ  عمومی استان بیاید برگزاری کنسرت را به عنوان مصوبه قرار دهد تا اگر خوب هست همه استفاده کنند و اگر ضرر دارد برای همیشه جلوی آن را بگیرند ، این جور رفتار دوپهلو نفاق بوجود می آورد و ثمره اش دودستگی جامعه و ایجاد شکاف بین مردم و نابرابری های اجتماعی می شود . 

همچنین دادستان مرکز استان که این روزها اخبار خوبی از ایشان در مورد تخریب ساخت و ساز های غیر مجاز می شنویم بهتر است به فضای فرهنگی استان نیز توجهی داشته باشد و جلوی تخریب فرهنگی را نیز بگیرد چرا که بخش اعظمی از مردم گرفتار تبعات نامناسب این کنسرت ها اعم از اختلاط نامحرم ، دوستی های موقت دختر وپسر ، زندگی های مخفی و طلاق های پی در پی می باشند . 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

منتظری

برگزاری کنسرت چه ایرادی دارد ؟ موسیقی زیر زمینی خوبه؟

0
0
پاسخ
1393-07-23 21:37
کارشناس فرهنگی

با سلامآخر این دیگر چه نوع انتقاد کردنی است؟شما نسبت به برگزاری کنسرتها اعتراض دارید چرا آسمون و ریسمون به هم می بافید.به شورای فرهنگ عمومی استان چه ارتباطی دارد؟مگر قانون مراحل سیر دریافت مجوز برای برگزاری کنسرتها را تعیین نکرده؟در کجای قانون و در کدام استان شورای فرهنگ عمومی ورود داشته که اینجا داشته باشد.حرفی بزنید که بگنجد.وظایف شورای فرهنگ عمومی کاملا مشخص است.چه کسی گفته برگزاری کنسرت با شعار سال منافات دارد.مگر موسیقی بخشی از فرهنگ نیست؟مگر در حوزه موسیقی عده ای اشتغال ندارند و آنها زن و بچه ندارند و نباید امرار معاش کنن؟عزیز من شیپور را از سر وارونه می دمی. در همه جای دنیا موسیقی بخشی از اقتصاد فرهنگ است.اگر اعتراض شما به فراوانی زیاد آن است موضوع را درست مطرح کنید و برای توجیه خود دست به هر حرف بی ربطی نزنید.

0
0
پاسخ
1393-07-26 07:05

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.