1396-05-23 12:40
1324
0
42730
آیت الله حسینی گرگانی:

مطلق اندیشی و درست نفهمیدن آزادی اسلامی، موجب پدید آمدن تکفیر و کشمکش‌های خونین فرقه‌ای شده است

استاد حوزه علمیه گفت : برداشت‌های تنگ نظرانه، بد بینی، مطلق اندیشی و درست نفهمیدن آزادی اسلامی، موجب پدید آمدن تکفیر و کشمکش‌های خونین فرقه‌ای و کشتارهای وحشیانه شده است.

به گزارش گلستان ما ؛ آیت الله میرنقی حسینی گرگانی از اساتید خارج فقه و اصول حوزه علمیه اظهار کرد : جمود فکری و عدم پذیرش اختلاف افکار و تعدّد برداشت‌ها و اجتهادهای ضابطه‌مند یکی از عوامل پیدایش چالش‌های فرقه‌ای می‌باشد.

آیت الله حسینی گرگانی افزود : برداشت‌های تنگ نظرانه، بد بینی، مطلق اندیشی و درست نفهمیدن آزادی اسلامی، موجب پدید آمدن تکفیر و کشمکش‌های خونین فرقه‌ای و کشتارهای وحشیانه شده است.

وی تصریح کرد : تکفیر ریشه‌های مختلفی دارد، از آن جمله به جهل به عقاید دیگران و تفسیرهای نابجا از اسلام و فضاسازی‌های مسموم و اختلاف‌های سیاسی، برتری طلبی و کسب قدرت، می‌توان اشاره کرد.

این استاد برجسته حوزه علمیه اضافه کرد : سلفی‌گری که همان سنّت‌گرایی غلط از اسلام و تاریخ است سبب شده که گروه‌های مختلفی با افکاری جاهلانه، تعصّب‌گرا و واپس‌گرا به مبانی اسلام، پس از تکفیر مخالفان، دست به اسلحه و خشونت بزنند.

آیت الله حسینی گرگانی گفت : اینان سلفیّت را چنین تعریف می‌کنند: راه و روش مسلمانان صدر اسلام. این توصیف اگر با تعصّبات مذهبی همراه شود مولودی غیر از داعش و گروه‌هایی همانند آنها نخواهد داشت که پدید می‌آیند.

ایشان تاکید کرد : گروه تکفیری داعش معتقد است که مسلمان‌های عصر کنونی دچار انحراف شده‌اند؛ چرا که اسلام امروز، اسلام حقیقی و واقعی نیست؛ چون اگر واقعی بود غرب بر ما حاکم نمی‌شد، اینان اسلام را در تضاد با مدرنیته می‌دانند و اگر کسی چنین فکری داشته باشد کافر است.

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.