1396-04-26 15:59
1096
0
41568
در دیدار با امام جمعه آزادشهر مطرح شد؛

سمیعی: اگر نقصی در کار شورای نگهبان باشد بخاطر خلاء قانونی است

رئیس دفتر نظارت شورای نگهبان بر انتخابات شهرستان آزادشهر گفت: در انتخابات اردیبهشت تخلفات انتخابی در شهرستان آزادشهر کم بود، اما نباید همین مقدار هم باشد و برای از بین بردن تخلفات باید قانون اصلاح شود زیرا ما در برخی از جاها خلاء قانونی داریم.

به گزارش گلستان ما به نقل از تیترآزاد، رئیس دفتر نظارت شورای نگهبان بر انتخابات شهرستان آزادشهر به همراه تعدادی از ناظران و بازرسان شورا امروز به دیدار امام جمعه آزادشهر رفتند.

نصرا... سمیعی رئیس دفتر نظارت شورای نگهبان بر انتخابات شهرستان آزادشهر به همراه تعدادی از ناظران و بازرسان شورا امروز به دیدار امام جمعه آزادشهر رفتند.

در این دیدار حجت الاسلام عین ا... شهابی امام جمعه آزادشهر ضمن تبریک روز شورای نگهبان به مهمانان اظهار کرد: شورای نگهبان یک نهاد انقلابی است که برای حفظ نظام وقوانین اسلامی با هیچ فرد یا گروهی تعارف ندارند و این وفاداری به وظیفه محوله، باعث شده است تا هجمه های سنگینی به این نهاد وارد شود.

شهابی ادامه داد: یاد کردن از زحمات و فداکاری های شورای نگهبان نباید منحصر به روز تاسیس این نهاد باشد بلکه باید همیشه از آن یاد کرد و به دفاع از این نهاد انقلابی پرداخت. این نهاد انقلابی بخاطر وظایف مهمی که دارند از ابتدای انقلاب همواره مورد هجمه افراد و گروه ها و دشمنان قرار داشته است و هر چه از ابتدای انقلاب می گذرد این هجمه ها بیشتر می شود.

امام جمعه آزادشهر در پایان گفت: ولایت فقیه پشتیبان شورای نگهبان است و این با ارزشترین پشتوانه برای آنهاست.

پیش از سخنان حجت الاسلام شهابی، رئیس دفتر نظارت بر انتخابات شورای نگهبان شهرستان آزادشهر ضمن عرض سلام و تشکر از امام جمعه بخاطر این جلسه، اظهار کرد: دفتر نظارت شهرستان آزادشهر در نیمه دوم سال ۱۳۷۹ با مدیریت مرحوم دهنوی فرماندار سابق آزادشهرتاسیس شد و تا الان فعالیت ان ادامه دارد.

SDC15092

سمیعی ادامه داد: این دفتر تا قبل از سال ۱۳۹۳ در ساختمان کمیته امداد فعالیت می کرد ، اما از خرداد ۱۳۹۳ در ساختمان فعلی که به همت مرحوم دهنوی و بقیه دوستان ساخته شده است مستقر شده است.

وی افزود: شهرستان آزادشهر تنها شهرستانی در استان بود که ساختمان مستقل ساخت، حتی گرگان هنوز ساختمان مستقل ندارد و برخی از شهرستانها اخیرا مکانی را خریداری و یا اجاره نموده اند.

رئیس دفتر نظارت شورای نگهبان در آزادشهر تصریح کرد: ما حدود ۴۰۰ عضو فعال در شبکه نظارت شهرستان داریم. به گفته بازرسانی که دیروز برای بررسی عملکرد ما در انتخابات آمده بودند، مجموعه دفتر نظارت آزادشهر عملکرد خوبی داشته است.

سمیعی ادامه داد: در انتخابات اردیبهشت تخلفات انتخابی در شهرستان آزادشهر کم بود، اما نباید همین مقدار هم باشد و برای از بین بردن تخلفات باید قانون اصلاح شود زیرا ما در برخی از جاها خلاء قانونی داریم.

وی افزود: قانون برای دهه ۶۰ است و جوابگوی مسائل و مشکلات کنونی نیست. مثلا جرم یک متخلف در انتخابات حداکثر ۷ روز بازداشت دارد و هیچ مجازات سنگینی پیش بینی نشده است و این موضوع باعث انگیزه تخلف در افراد می شود.

رئیس دفتر شورای نگهبان آزادشهر گفت: مشکل دیگر نبود معیاری برای ثبت نام افراد است و این موضوع در انتخابات اخیر چالش بزرگی را ایجاد کرده بود.همانطور که همه می دانند ۱۶۳۶ نفر برای ریاست جمهوری ثبت نام کرده بودند که ۱۶۳۰ نفر آنها با مستندات و مدارک قانونی رد صلاحیت شدند.

سمیعی خاطرنشان کرد: در انتخابات قبلی مجلس بیش از ۲۰۰۰ نفر رد صلاحیت شدند، ۶۰۰ نفر بخاطر ارتکاب قتل، برخی بخاطر انجام زنا، برخی سلطنت طلب، برخی عضو گروهای ضد انقلاب و ... که شورای نگهبان برای همه ی این رد صلاحیتها مدارک و مستندات قانونی داشت. این رد صلاحیتها باعث می شود که به شورای نگهبان هجمه وارد کنند.

وی افزود: اگر نقصی در کار شورای نگهبان باشد بخاطر خلاء قانونی است و برای رفع این خلاء ها و تغییر قوانین باید نمایندگان مجلس طرح دهند و یا دولت لایحه ای ارائه کند و دست شورای نگهبان برای تغییر قوانین بسته است.

رئیس دفتر نظارت بر انتخابات شورای نگهبان آزادشهر گفت: در گذشته اصلاحاتی انجام شده که بسیار اندک بوده و بیشتر برای تغییر سن رای دهندگان این تغییرات صورت می گرفته است.

سمیعی خبر داد: طیق گفته دوستان در دولت قرار شده در انتخابات آتی و در ۸۰ درصد از شعب رای گیری بصورت الکترونیکی انجام شود که این موضوع یک سری مضایا و معایب دارد.

وی ادامه داد: البته تا زمانی که خواسته های شورای نگهبان در بحث سخت افزار و نرافزار تامین نشود این شورا زیر بار این انتخابات نخواهد رفت.

SDC15087

SDC15091

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.